ken ook nog een Samber die rijd men M1 mee, die is heeeuul rustig en braaf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

RUBYWHITE schreef:ik ben altijd benieuwd waarom mensen met een bonte merrie ALTIJD met een bonte hengst willen dekken...
verklaar u nader agerrits enne, vermeld even met of zonder tipgeld
denk ik? haa
die keuze zal niet heel makkelijk zijn met al die aangeboden dekhengsten. In duitsland staan er over het algemeen mooie bonten hengsten te dekking alleen vindt ik vaak het dekgeld aan de hoge kant en het is z'n eind weg...
) vandaar dat ik toch meer neig naar het kopen van een veulen i.p.v. zelf fokken dus liannes als je het paardje niet aan ruby white kwijt kunt ben ik er altijd nog
Zij heeft 3 pedro veulens gebracht waarvan 2 bont en 1 bruin, 2 heb ik er zelf gefokt. Die bruine was erg luxe, kon lopen! Maar goed, helaas is hij door uitdroging overleden. Had een mestbal in zijn slokdarm zitten waardoor er geen melk meer langs kon. De veearts meende dat hij aan de dunne was en dat het daar door kwam, heb herhaaldelijk mijn visie verteld (aangezien de laatste dag de melk door zijn neus eruit kwam) en dat werd afgedaan als gulzigheid. als hij nu gewoon een maagzonde gegeven had was het allemaal goedgekomen maar de kliniek in emmeloord hebben we niet gehaald (overleed 10min voor arriveren). Goh wat ben ik daar sneu van geweest...
Zo`n merrie als die van Liannes zou ook welkom zijn op mijn stal, alleen al omdat ik een hele band met zo`n dier heb maar dat is een lang verhaal maar dat weet Liannes zelf wel
het veulen schoot onder het draad door toen ik er aan kwam en liep, met veel moeite heb ik het veulen naar stal moeten slepen ik was kapot, maar moets direct de moeder gaan halen, om haar met haar veulen in contact te brengen. al vrijsnel accepteerde de moeder haar veulen, mijn pa kwam ook net thuis en ik liet vol trots het pedro hengsten veulen aan hem zien. We hebben geprobeerd het veulen wat te laten dringen bij de moeder en dat lukte (achteraf had hij teweinig gedronken) hebben de dierenart gebeld, die vond aan de voorhand van het veulen een wondje, wellicht van het uitbrenken in de wei, dit heeft hij toen geniet, daar zouden we later dan nix van terug zien. Hij zei dat het veulen sterk en gezond was en zag het wel goed komen. we hebben het veulen toen alleen gelaten en later nog even gekeken toen het op de grond lag (uitrusten dachten wij) nog geen uur later naar het bezoek van de dierenarts was het veulen niet meer in de benen te krijgen....we hebben de merrie gemolken en e dierenarts is terug geweest en heeft ruim een liter in de maag gebracht van het veulen. het veulen is daar niet meer van opgeknapt. Kortom het veulen had beslist niet dood hoeven gaan.
Ik heb overigens nu wel een andere dierenarts die alleen met paarden werkt en een goede naam heeft op dat gebied.
. Is CCS een hengst die je in overweging neemt voor je pedro merrie? 
agerrits schreef:Ps. hier dan toch nog maar even een foto'tje van het pedro veulen je kunt wel begrijpen dat 2005 dus niet echt een goed jaar was. pech pech en nog eens pech. En met een goede begeleiding zou die heidelberg wel dracht moeten worden, maar dat lukte ook niet (1 geluk ik heb nog geen rekening gekregen van al die scann's) vandaar dat ik toch meer neig naar het kopen van een veulen i.p.v. zelf fokken dus liannes als je het paardje niet aan ruby white kwijt kunt ben ik er altijd nog
![]()
haa.
, dan blijft er nog 1tje over, gelukkig maar zul je wel denken
RUBYWHITE schreef:
Verder ben ik altijd nog wel van Special D. Maar dat is een hengst waarover ik een heel goed gevoel heb terwijl een aantal experts op fokgebied het mij juist afraden mijn samber merrie`s door hem te laten dekken.
Ik ben al jaren bezig met een geschikte hengst elke keer koop ik er maar een merrie bij omdat ik denk dat het mijn keus vergemakkelijkt. Niet dusZo`n merrie als die van Liannes zou ook welkom zijn op mijn stal, alleen al omdat ik een hele band met zo`n dier heb maar dat is een lang verhaal maar dat weet Liannes zelf wel
![]()
Ik denk er even rustig over na...

De eerste keer dat ik hem op de hengstenshow gaf, gaf special d mij een zeer goed gevoel.
liannes schreef:mmiddeldorp schreef:allemaal bont kom ik met mijn vosje aan
hehe....niet zo raar he!
hij is wel bij ons geboren

haaa 
*zegt ze vol trots* 

haaha
erg uniek, vooral omdat het helemaal niet mogelijk is natuurlijk.