Wie gaan er allemaal met hun paarden naar de NRPS keuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Re: Wie gaan er allemaal met hun paarden naar de NRPS keurin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 17:31

MelodyT schreef:
Even een lijstje van mensen die naar lunteren gaan:
MelodyT(ik dus) nr 037
Misty
Jollyjoker
Levi
Melina

Misschien dat we een meeting kunnen houden??

Leuk! Zeg maar hoe of wat Zouden jullie even voor mij kunnen kijken wanneer Ashra van Meermuiden moet, ze word aan de hand voorgebracht en onder het zadel in de zadelrubriek! Ashra is een 6 jarige merrie van Krimh x Baccarat, staat overigens ook te koop

Gr. Melina

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:12

Nou even mijn verslag van vandaag: helaas wat teleurstellend. Forsitio liet zich niet goed zien werd wel eerste bij de hengstveulens geboren voor 1 mei maar 2e van alle hengstveulens en 3e van alle veulens (merrie & hengsten). De beoordeling die ik kreeg was ALLEMAAL goed met een opmerking van de jury dat mijn veulen ontzettend goed zijn gewrichten boog en met veel afdruk van de grond kwam, al liet hij nog geen 20% zien van wat hij kon. helaas, want de voorbrenger liet hem niet los die hield hem aan het touwtje dus moest hij steeds afremmen. Maar ok dat was nog niet het ergste. Forsitio mocht niet door naar ermelo omdat zijn halsbespiering te licht was, en (en daar geef ik de jury gelijk in) hij heeft een beetje een onderhals. Nu had primavera dat ook en is dat helemaal weggetrokken, maar balen was het wel. aan zijn bouw en beweging lag het niet maar puur aan zijn hals. Bij de hengstveulens ging een Rubiquil met de titel er vandoor. echt een schitterend dier en naast dat front leek Forsitio ook wel erg magertjes. Rubiquil geeft echt heel mooie fronten. Helaas dus geen Ermelo wel een eerste premie.

Een merrie veulen van geloof ik OOseven was winnaar bij de merries en overall jeugdkampioen. Dat was ook wel een goede beweger.

Mijn eerlijke mening: bij de paarden veulens viel het mij op dat veulens leuk konden zweven door de baan, maar met GEEN buiging en matige afdruk. Bijna allemaal vlak in het voor en achterbeen. Ik zou met geen een veulen willen ruilen iig. Maar ja dat is natuurlijk smaak. Ik zag wel veulens die goed konden schakelen en afdruk hadden, maar die werden gewoon niet hoog geplaatst. Erg jammer dat exterieur zo ver boven beweging wordt geplaatst dit zag ik ook behoorlijk terug bij de oudere merries die vielen mij ook niet mee. behalve de kampioen en die van Jennifer (Jimmy op bokt) vielen gewoon op (ik heb ze niet allemaal gezien). veel kracht en afdruk en tenminste buiging in de gwrichten (met buiging bedoel ik het been optillen en naar voren brengen en een krachtige afdruk en niet naar voren gooien en zweverig hupsen). helaas werd die van Jennifer 4e met een 2e premie omdat de conditie niet optimaal was. Volgend jaar moet ze gewoon terugkomen met 150 kilo meer vlees erop en dan wordt ze dik ster!!!

Ik heb overigens niet naar de pony's gekeken.

Ro ging overigens wel goed. Was de enige keurmerrie maar mocht zonder twijfel door naar Ermelo. Werd geen dagkampioen maar ze is te nuchter om zich nog op te laten jutten met de zweep.

Ik neem Ro overigens NIET mee naar Ermelo heb geen zin om alleen voor haar te gaan ze heeft daar al gewonnen in 2003 bij de vl keur en keurmerries dus ze hoeft niet meer. Het was ook de laatste keer dat ik haar voorbracht ik schiet er niets mee op hogerop kan ze niet.

Verder heeft mijn bijrijdster Kelly haar bij het bestgaand gereden. Ze had nog nooit een wedstrijd gereden en dit was dus echt een vuurdoop en ze werd heel goed 2e! achter een heel goede merrie met een super galop en veel kracht in de beweging. Ro kwam ten opzichte van die merrie ook echt tekort in kracht. Wat ik wel erg jammer vond is dat die merrie vreselijk schepte. geen klein beetje maar extreem. Gelukkig ziet de jury dat niet op afstand en opzij.

Dit was een samenvatting van mij.

@Fresco super gefeliciteerd met alle prijzen echt heeel gaaf voor je!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:27

Heb je *jolanda* ook gezien Merilyn

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:48

wij zijn ook weer terug.mijn rusultaat was inderdaad zoals meilyn al zei 4de en een 2de premie.jammer maar helaas.ik wis al voordat ik ging dat ze te weinig conditie zou hebben en nog niet bespierd genoeg was.maar ze liet zich zo super goed zien,ze draafde echt goed(al zeg ik het zelf)ach ja ze krijgt lekker een jaar om zich zelf dik te eten en om meer spieren te krijgen en dan zien we volgend jaar wel verder..

ik heb trouwens ook nog wat foto's bij in the picture en niet alleen van mezelf,ook van fresco en ????? wie weet sta je er nog bij..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:50

Bedankt Merilyn!!

Nou zoals Merylin al zei: het was voor ons wel een heel vruchtbaar dagje.... !

Eerst mocht onze Bo Jangles optreden...ze was wat mat en bewoog zich niet door de baan zoals ze kan.
voor de rest ging het wel lekker.
Werden we geplaats: 1e premie met doorverwijzing naar Ermelo!
we mochten gelijk in de ring blijven en moesten voor het veulenkampioenschap, door een miscommunicatie hield ik Bo vast tijdens het draven en liet ze zich niet al te best zien....maar ja de eerste premie was toch al binnen!
Een ander veulen werdt kampioen (weet even niet welke) en wij de baan uit.
na 10 minuten werd er omgeroepen, wil nr. 032 zich even naar het secretariaat begeven.....wat denk je?
Waren we 2e geworden van alle veulens en kregen we een fokkerspremie van 100 euries!

Al snel na dit leuke nieuws moest ik met mijn 2 jarige de baan in voor de jeugdrubriek.
palusha liep lekker en het opstellen ging ook redelijk.
daarna met z'n alle in de baan en we werden weer geplaats...
eerst dacht ik dat ik derde was, zeg die man: nee, je moet op kop!!
Ze kreeg een eerste premie en werdt gelijk JEUGDKAMPIOEN!
Mijn eigen zelfgefokte paardje...Oh...wat ben ik trots op haar!
Ook mocht ik in de dagkampioenschap meelopen, maar daar wonnen echt de mooiste paarden.

Als laatste van de dag ging ik nog de zadelrubriek rijden....nou dat heb ik geweten...
Wisper was zo gek als een deur en stampte het hele terrein rond, wel grappig want iedereen moest er hard om lachen!
ze leek wel een stuiterbal!
Nou ik rijden, (veulen even weg gestuurd) en dat ging vrij aardig op wat spanning na.
Wat denk je: Kampioen bestgaande!! *o/*

Nou zoals je kan bedenken, deze tante slaapt even niet, want ik loop nog op een rose wolk!
het was echt een TOP dag!

eerlijk gezegd baal ik wel een beetje dat ik niet bij de bokkers heb gekeken, maar ik was echt te druk, met 3 pony's mee...
misschien op de Nationale...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 18:57

Gefeliciteerd Leonie!! Super al die prestatie's en ook nog wat gewonnen ook, echt super! Jou dag kan denk ik niet meer stuk

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:25

hoi fresco er staan ook nog foto's van jou veulen en je 2 jarige in mij topic op in the picture,en ik heb er nog meer dus als je wat wilt moet je het maar zeggen dan kan ik ze sturen ,pben of hier op zetten.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:08

Oh, heel graag!
je had er al een hele mooie op staan, zag ik!

bedankt, melina!

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:54

Wij hadden ook wel een goede dag!

De ruin (005) stond op kop met een eerste premie en sterwaardig.
Het veulen (035) kreeg ook een eerste premie.
Onze fokmerrie (048) stond tot een jaar geleden altijd op kop met een eerste premie, maar na 4 veulens is ze voor het NRPS wat aan de zware kant geworden en kreeg een tweede premie. Kan hier wel mee leven omdat haar omvang eigelijk het enigste commentaar op haar was van de jury (en 2 van haar nakomelingen hadden wel een eerste premie!)

Onze 5 jarige merrie (043) kreeg ook een tweede premie. Ze was vresenlijk hectisch en heeft meer galop als draf laten zien en ze is net als haar moeder (zie boven) iets aan de zware kant voor het NRPS, dus ook een verdiende 2de premie. Je kan ook niet alles hebben want ze was 2 weken terug kringkampioen L1, dus wij zijn zeer tevreden.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:37

Wij waren er ook vandaag !! Het was me een hectisch dagje ..pfoe ! Het begon al op stal met het gestress maargoed ...

Djintiquaa ( Edgar x Condor x Ismael ) , merrieveulens jonger dan 3 maanden , 1e premie & doorverwijzing . Kampioenschap won ze ook , dus ze is VEULENKAMPIOEN !!
Maar het is dan ook echt een knapperdje .

River’s Modor(Rafurstinels) , 1e premie en ster geworden ! en 2de bij het vrijbewegen/los springen .

Majin (Harry x Neron)
Opname hulpstamboek , 3de vrijbewegen/los springen .

En we hadden nog een hoop andere die voorgebracht moesten worden !

Mijn oude pony had ook een kleinkind er lopen

Krimh's Star ( Krimh x Neron x Baccarat)
Die kreeg een 2de premie en werd 3de in het bestgaand .

Al met al een leuke dag !!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:21

De uitslagen van de keuring staan op de nrps-site.
Maar bij deze uitslagen staat dat mijn merrie (nr 46) een tweede premie had terwijl ze op de keuring een eerste premie heeft gekregen (ze heeft ook nog meegelopen voor de kampioen drie jaar en oudere d-pony merries).
Wat moet ik hier nu mee , even het nrps mailen ?

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:29

Weet iemand of fam. Veldman van Trudie's Hof ook aanwezig was?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:31

Bij mijn merrie staat ook geen ermelo terwijl ze wel mag. Waarschijnlijk omdat ze het er snel hebben opgezet.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:59

Hebben jullie een score formulier gekregen?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:04

Weet iemand de uitslagen van het vrijspringen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:02

parouscha schreef:

Ik wel ja daarop staat ook alles goed behalve de hals van Forsitio dan he.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:21

meiden ik wil nog even iedereen feliciteren met alle behaalde prijzen!
en alvast succes voor degene in Lunteren! Knallen he?!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:30

Merilyn schreef:
parouscha schreef:

Ik wel ja daarop staat ook alles goed behalve de hals van Forsitio dan he.

Jolanda heeft geen score formulier gekregen?
Wel een lintje!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:54

ik ga met mijn veulentje heen de 30st, maar hij is nog maar voor de helft verhaard ziet er echt niet uit!, weet iemand hoe ik het veulenvachtje er uit krijg?
zit al steeds te borstelen enz... en zat ook al te denken aan scheren alleen dat lijkt me eigenlijk niks... helemaal omdat het niet het makkelijkste veulentje is... I need help

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:56

Lijnzaad door het biks?
Goed plukken?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:42

wie gaan er naar st. Oedenrode?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:16

Wha nog een Rubiquil die naar Ermelo mag. Gaat verdomd knokken worden voor mij. Jammer Merilyn dat die van jouw niet door mag.De anderen gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:56

wij gaan zaterdeg met onze d-pony sintra van bloemershof naar st-oedenrode ze gaat voor de ster(ik hoop tenminste dat het lukt)we hebben nog geen voorbrenger die heeft op het laatste moment afgebeld.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:03

score formulieren krijg je opgestuurd!
anders gaan de mensen ermee naar de jury en dan krijg je ellelange discussies op de dag zelf en het loopt altijd al uit....

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:35

Ik ga ook naar Lunteren om te kijken..volgend jaar wil ik mn merrie voorbrengen. Maar weten jullie of er ergens op internet een overzicht staat van wanneer elke rubriek is?