SanderP schreef:En wie zijn de trotse ouders van dat veulen, Ceasario?
Nog steeds geen reactie...
In een mandje langs de rivier gevonden? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SanderP schreef:En wie zijn de trotse ouders van dat veulen, Ceasario?
In een mandje langs de rivier gevonden? pukpaleis schreef:Nee, een ree-been rechts-achter...
pukpaleis schreef:Nee, een ree-been rechts-achter...

bij wijze van. Alane schreef:geen idee hoe oud het veulen is op de foto...
een veulen kun je het best beoordelen IRL op 3 dagen, 3 maand en 3 jaar, en de rest is raden en gissen......
Ik vind, vond en blijf het een knapperd vinden... eentje met uitstraling, een topper???? dat kun je pas zeggen over een x-aantal jaar en met de juiste ruiter..... zet mij erop en ze is over 100 jaar nog B met 1000 minpuntenbij wijze van.
, overvulling is vaak een teken van OCD maar de zwelling bevindt zich dan aan de voor-binnenzijde (=spatplaats vandaar BOL-spat) en soms bij sterke overvulling aan de achtebuitenzijde iets hoger dan de aangegeven plaats aan de binnen-zijde. De verdikking bij dit veulen is niet onstaan door een overvuld gewricht maar door een sterk naar achteren geplaatst griffelbeen kop ,die daarmee achter de achterste lijn van het sprongwericht "uitsteekt" . De relatieve verplaatsing komt doordat het achterbeen een kleine danwel sabelvormige hoek maakt. Wanneer het veulen zijn hoeven "onder" de massa plaats (en niet erachter zoals op de foto
) dan zal het duidlijker zichtbaar zijn. Vooralsnog is er geen wetenschappelijk bewijs voor het verband tussen stand-afwijkingen en afwijkingen zoals OCD bij paarden (itt honden bv waar een duidelijk verband is tussen HD en een recht=steilachterbeen) Er zijn theorieen dat OCD laesies ontstaan door micro-trauma die eerder voor zouden komen bij veulens die niet "evenwichtg" gebouwd zijn, maar tot nu toe is dit niet onomstotelijk wetenschappelijk bewezen. 
) pukpaleis schreef:Leuk veulen Caesario maar lang achterbeen, zal nog moeilijk worden om dit als drie-jarige zo te prepareren dat ze "stamboekwaardig" wordt bevonden....
maar 3 weken vind ik wat kort en zie ze liever met 3 maand, iets meer zelfstandigheid , iets meer body 
pukpaleis schreef:Ja mee eens,maar dit veulen heeft gewoon een lang en sterk gehoekt achterbeen, al wordt de kop van het griffelbeen misschien in verhouding kleiner, het zal nooit een fraai achterbeen worden.....

pukpaleis schreef:een dier met een lang achterbeen heeft sterk de neiging om het achterbeen in rust achter de massa te plaatsten en meer gewicht op de voorhand te brengen.

pukpaleis schreef:He ik had altijd zo'n hekel aande "evenwichts-orakels" en nu moet ik ze gelijk gaan geven