Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:32

Kaja je hebt helemaal gelijk zoals altijd
En je bent weer helemaal bezig een topic te verkl*ten, zoals altijd

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:50

Nee Sarabande... die eer komt jezelf toe... Knipoog

Succes hè Haha! ??!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:54

sarabande schreef:
Overigens een fokker wordt er niet beter van als een paard dat hier goed loopt naar Amerika in het niets verdwijnt, niet voor zijn stam, niet financieel helemaal niet.

Natuurlijk niet. Kennelijk heeft de handel heel veel toegevoegde waarde. Kijk, zet je eens in de schoenen van een koper uit Amerika.

het is al heel wat als die Amerikaan heeft besloten waar dat wonderpaard vandaan moet komen. Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en dan nog een eens kijken vanuit welk land.

Dan ligt daar zo'n miniscuul landje dat kleiner is dan de meeste deelstaten van Amerika waar men blijkbaar ook paarden heeft. en ze spreken ook nog zo'n onverstaanbare taal (heeft wel iets, maar toch).

Dan zoeken we waar de paarden staan. Hmm, wel 10,000 paardenfokkers in Nederland? Dat is bijna evenveel als in heel de US of A? En iedereen heeft maar een handjevol paarden? Raar land. Dus als ik bij zo'n fokker kom, dan heb ik niet eens keus? Moet ik dan 20 fokkers langs gaan om het paard te vinden? Of me een weg worstelen door keuringsresultaten en wedstrijdresultaten? Ik snap eigenlijk niks van die regels. Wat betekent dat preferent nou? Dat is toch iets met aandelen? ZZ? ook al iets héél raars, maar iemand heeft me gezegd dat dat goed is.

Gelukkig, ik zie daar een web site met héél veel paarden. Daar heb ik tenminste wat keus. Die zal er ook wel verstand van hebben en de site is nog in het Engels ook. Of anders, iemand anders heeft die handelaar aanbevolen. Die zal dus wel goed zijn.

Als klein fokkertje heb je dus niet veel. Door de geringe productie en omzet is je naamsbekendheid klein. En als er dan eens iemand komt, is er niks te koop. Ja zeg, ik ben hier maar twee weken. Ik kom niet eventjes terug om eens een ander paard te kopen.

Het gaat dus toch om de value chain en wie daar het meeste waarde toevoegt. Kennelijk is dat de handelaar en niet de fokker (hoewel ik dat als fokker heel vervelend vind).

De vraag is of we de handelaars wel kunnen omzeilen. Met het opzetten van een (door fokkers gecontroleerd, omdat de fokkers toch meer geld uit de value chain willen trekken) handels/trainingscentrum. Is misschien wel mogelijk, maar dan halen we wel het brood weg van diegenen die het Nederlandse paard het meest promoten: de handelaar.

En, ze mogen voor mijn part zelfs in een Rolls Royce rijden. Dat betekent dat ze hun werk goed doen en er dus aan kunnen verdienen. Voor de Amerikanen is dat zelfs een must. Een handelaartje die in een Opel Omega van 10 jaar oud rondrijdt zullen ze misschien niet eens serieus nemen....

En nogmaals, ik ben niet blij met het feit dat de handelaar zoveel van de waarde tot zich nemen. Maar helaas is het wel een feit en werkt het (in ieder geval voor de kopers) heel best.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:56

Weet je, ik snap iets niet.

Fokkers in Nederland hebben het moeilijk, fokken is een heeeeele dure hobbie geworden . Fokkers proberen het allerbeste paard te fokken zodat ruiters er de show mee kunnen stelen op wedstrijden. Zowel de ruiter als de fokker heeft elkaar nodig om te bestaan.

Nou wordt er een idee de wereld in gelanceert die het zowel de fokkers ALS de ruiters het een stuk makkelijker maakt.......... en dat zitten er hier mensen te miepen......... snap ik niet, maargoed ik ben blont en snap zowizo niet veel van fokken, en dit soort getrut maakt het voor mij ook niet intressant om me er eens in te verdiepen.

Mij lijkt het juist een mogelijkheid om met redelijk lage kosten je fokproduct aan het brede publiek voor te stellen EN voor het publiek om heel centraal een heel breed assortiment aan fokproducten te zien............. ik zie dus het probleem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:04

gijsenkim schreef:

Mij lijkt het juist een mogelijkheid om met redelijk lage kosten je fokproduct aan het brede publiek voor te stellen EN voor het publiek om heel centraal een heel breed assortiment aan fokproducten te zien............. ik zie dus het probleem niet

In dromenland is het inderdaad zo dat het idee best leuk is. In de werkelijke wereld is het zo dat de meeste fokkers de prijskwaliteitverhouding niet geheel voor elkaar hebben. Hoe komt het anders dat op dit moment de goede paarden niet aan te slepen zijn?

Die vliegen als warme broodjes over de toonbank heen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:11

en voor het goede maar iets mindere dan olympisch niveau paard? Daar is ook een afzetmarkt voor

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:13

Pipo (het wordt zooo vermoeiend Slapen ) dit topic gaat over groene 3 jarigen die uit de opfok komen.
Als je zoals je altijd pretendeert ze vreselijk veel verstand van de handel en wandel in paardenland hebt weet je dat die niet te slijten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:17

sarabande schreef:
Pipo (het wordt zooo vermoeiend Slapen ) dit topic gaat over groene 3 jarigen die uit de opfok komen.
Als je zoals je altijd pretendeert ze vreselijk veel verstand van de handel en wandel in paardenland hebt weet je dat die niet te slijten zijn.

De fijne nette gebruikspaarden zijn prima te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:18

gijsenkim schreef:
en voor het goede maar iets mindere dan olympisch niveau paard? Daar is ook een afzetmarkt voor

Daar heb ik het over.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:22

Pipo schreef:

Ja maar die moeten gebruiksklaar zijn, en dan is het cirkeltje weer rond, daar gaat dit topic over.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:20

sarabande schreef:
Pipo schreef:

Ja maar die moeten gebruiksklaar zijn, en dan is het cirkeltje weer rond, daar gaat dit topic over.

Nee hoor, de meeste ruiters willen dat liever zelf doen, dus die hebben genoeg aan een zadelmak paard wat een beetje rond te sturen is. En tegenwoordig zijn paarden voor relatief lage kosten gebruiksklaar te maken, daar is geen centrum voor nodig (daar worden ze nóg duurder van!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:32

sarabande schreef:

Dat is onzin, de meeste ruiters zoeken gewoon een fijn sportpaard en die hoeft helemaal niet zadelmak en gebruiksklaar zijn. Dat doen ze zelf wel. En die zoeken ze voor normaal geld.

Kan zo 10 mensen opnoemen die aan het zoeken zijn tot 10.000 euro, mag een niet zadelmak paard zijn. En we hebben er al heel veel weekenden aan gespendeerd om ze te vinden, maar overal waar je komt kom je paarden tegen waarbij de prijskwaliteitverhouding ver te zoeken is. En dit is allemaal bij fokkers, want ik ga nooit ergens anders naar toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:47

greetjebee schreef:

Nee hoor, de meeste ruiters willen dat liever zelf doen, dus die hebben genoeg aan een zadelmak paard wat een beetje rond te sturen is. En tegenwoordig zijn paarden voor relatief lage kosten gebruiksklaar te maken, daar is geen centrum voor nodig (daar worden ze nóg duurder van!)

Nou, hier absoluut niet hoor! Hier willen ze een paard dat al tenminste op b niveau op wedstrijden is uitgebracht. Lekker gemakkelijk. Naar een groene 3 jarige komen ze echt niet kijken, ze bellen niet eens!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:55

Hier ook niet hoor, hier willen ze een 3,5 jarige met Z knoppen voor 5000 euro, liefst met heeeeeeel goed kwijlpapier Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:56

Desiree schreef:
Nou, hier absoluut niet hoor! Hier willen ze een paard dat al tenminste op b niveau op wedstrijden is uitgebracht. Lekker gemakkelijk. Naar een groene 3 jarige komen ze echt niet kijken, ze bellen niet eens!

Precies, dat is de realiteit

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:11

Pipo schreef:

Kan zo 10 mensen opnoemen die aan het zoeken zijn tot 10.000 euro, mag een niet zadelmak paard zijn. En we hebben er al heel veel weekenden aan gespendeerd om ze te vinden, maar overal waar je komt kom je paarden tegen waarbij de prijskwaliteitverhouding ver te zoeken is.

Ik wacht eigenlijk ook nog op een paar adresjes van fokkers waar ik nog moet gaan kijken Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:13

En er hoeven trouwens geen knopjes op te zitten, liever niet zelfs ....
3 jaar goed bewegen, chique paard en groen en onder de 10000. Je zou zeggen dat is toch niet zo moeilijk te vinden? Kan je vertellen, dus wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:21

Magique schreef:
Pipo schreef:

Kan zo 10 mensen opnoemen die aan het zoeken zijn tot 10.000 euro, mag een niet zadelmak paard zijn. En we hebben er al heel veel weekenden aan gespendeerd om ze te vinden, maar overal waar je komt kom je paarden tegen waarbij de prijskwaliteitverhouding ver te zoeken is.

Ik wacht eigenlijk ook nog op een paar adresjes van fokkers waar ik nog moet gaan kijken Haha!

Moet je me ff bellen Haha! Plan ik wel een dagje in Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:25

Ik heb mijn beide paarden groen van verschillende fokkers gekocht en ik zou dat zo weer doen. Heb helaas wel de fokkers moeten vinden via een bevriende ex-hengstenhouder, want ik kon ze niet vinden. Alle advertenties op internet en in de bladen die ik heb doorgespit vroegen of fantasieprijzen of ze boden aangereden paarden aan. En die zocht ik niet.

Ik weet niet of je een centrum op zou moeten zetten wat fokprodukten selecteerd en klassificeert omdat je dan snel een smaakje bij zal krijgen van vriendjespolitiek. Maar gewoon een doorgeefluik van die fokker heeft dat staan voor die en die prijs, lijkt mij al heel fijn. Hoef ik het tenminste ook niet meer via-via te doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:30

kom dan ook eens hier kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:33

De mensen die roepen dat je de paarden zo slecht kan verkopen, ooit weleens bedacht dat misschien de kwaliteit van de paarden niet zo goed is als dat je zelf denkt Verward

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:36

Magique schreef:
En er hoeven trouwens geen knopjes op te zitten, liever niet zelfs ....
3 jaar goed bewegen, chique paard en groen en onder de 10000. Je zou zeggen dat is toch niet zo moeilijk te vinden? Kan je vertellen, dus wel

dat valt inderdaad niet altijd mee, dat ben ik met je eens.
Maar ik denk persoonlijk dat jij een iets ander kwaliteit paard zoekt dan een "gemiddeld" fijn en goed paard.
En inderdaad, persoonlijk hoef ik die knopjes ook niet..........mijn inziens wordt daar vaak meer kwaad dan goed mee gedaan. Ik doe het liever zelf Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:39

Op zon centrum worden er geen knopjes aan gereden, gewoon eerlijk aangereden, waardoor karakter en werkwilligheid een beetje bekend zijn.
Hetzelfde dat veel mensen elders laten doen, maar met de huidige markt te duur is voor de fokker.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:43

Levy schreef:

dat valt inderdaad niet altijd mee, dat ben ik met je eens.
Maar ik denk persoonlijk dat jij een iets ander kwaliteit paard zoekt dan een "gemiddeld" fijn en goed paard.

Dat is zo, Ieder heeft zijn eigen definitie van kwaliteit ....
Het begint al wat voor "type" je zoekt, dat is zo verschillend en wat een ander goed vind, vind een ander weer matig, zelfde met uiterlijk, die wil dat en die weer dit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 11:44

Toch fijn Magique als je daar niet heel Nederland voor niets voor hoeft af te rijden????