Babs schreef:Hè dames, we zakken te ver weg. Moeten ons topic wel actueel houden!
Iza is weer thuis! Enige minpuntje was dat ze de volgende dag een knetter van een hoefzweer had (stress verhuizen e.d. is niet goed voor hoefjes) en dus kon ik er even niets mee. Maar 2 dagen nadat ie eruit is gesneden liep ze al weer super.
Ik heb nu thuis 2 keer gereden en ze is zo braaf. Niets is eng, houden zo! Ze heeft af en toe de neiging een bokje te geven als ze het moeilijk vindt, maar met een beetje stemhulp loopt ze weer braaf door. Nog geen puberkwaaltjes gelukkig.
Hoe is het met met jullie Royal Dance beauties?
Grt Babs
Met Unique gaat het supergoed. Ze staat nu sinds juni 24/7 in de wei en dat was goed te merken. Haar nieuwe zadel was na 9 weken al gewoon te klein en moest dus aangepast worden (is overigens keurig gedaan). Niet dat ze moddervet is (dat zit er bij RD-dames niet echt in volgens mij), maar gewoon ook ontwikkeling van spieren en wat meer volume. Ze was echt niet meer blij als het zadel opging en dat gaat gelukkig nu veel beter. Volgens de hoefsmit heeft ze heel mooie hoefjes (nog zonder ijzers, want dat is niet echt nodig met wat ze op dit moment doet), waar hij weinig aan hoeft te doen. Wel had ze haken aan haar kiezen (ze is nog aan het wisselen) en die heeft hij weggehaald. Zonder problemen, ze bleef heel lief staan. Ook het rijden gaat lekker, maar zoals al eerder gezegd, dat doen we rustig aan: eerst maar eens lekker voorwaarts, goede stelling en buiging, etc. In het begin had ze wat moeite met de rechter galop, maar dat gaat nu ook prima. Kortom: we zijn heel tevreden. Volgend jaar gaan we met wedstrijden beginnen en dan zien we wel waar we uitkomen !