Royal Dance en Wallstreet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dutchgirl

Re: Royal Dance en Wallstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:05

dit is Another Dance (Royal Dance x TCN Partout) geboren op 9 juni 2005 het is een merrie veulen.
Afbeelding
en het is een schatje is op dit moment aan de diaree en ik had van de DA medicijnen gekregen om de darmflora weer op peil te krijgen dus de eerste keer stuiterde we met z'n tweeen de hele stal door maar nu gaat het goed en kan ik de spuit rusig in haar mond doen en het gaat al beter gelukkig.

AnneBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:32

Wat een schatje.. Mij benieuwen wat voor kleur ze wordt..

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:52

Aaah wat lief!! Echt een schatje

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:07

Hier nog wat fotos van het zusje van [naam verwijderd]: ze groeit als kool en is reuze aanhankelijk, echt hartstikke lief!
Afbeelding

Ze heeft een klein ongelukje gehad met haar hals, dus dat lijkt nu wat dikkig (is het ook). Gaat allemaal weer goedkomen.
Afbeelding

Ze gaat steeds meer op [naam verwijderd] lijken! Het velletje wordt al net zo oranje, en die oogopslag is helemaal die van haar grote broer.
Afbeelding

Ze is hier 3 maanden oud. Afstamming: Royal Dance x Amethist x Amor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:09

Gistermiddag is op de merriekeuring te Drachten de enige aangevoerde Royal Dance merrie ster geworden.
Was een grootramig dier, veel lengte en nog wel jeugdig. Moeder moest nog een heel stuk groter zijn, deze fokker vond dat RD vaak wat verkleinde.
Kan ik me wel in vinden - zoveel grote RD's heb ik bij nader inzien idd niet gezien...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 19:31

dutchgirl schreef:
dit is Another Dance (Royal Dance x TCN Partout) geboren op 9 juni 2005 het is een merrie veulen.

en het is een schatje is op dit moment aan de diaree en ik had van de DA medicijnen gekregen om de darmflora weer op peil te krijgen dus de eerste keer stuiterde we met z'n tweeen de hele stal door maar nu gaat het goed en kan ik de spuit rusig in haar mond doen en het gaat al beter gelukkig.

Hoe is het met haar diaree nu? Het is echt een prachtig veulentje (maar volgens mij zit dat wel snor met Royal Dance). Hou je ons op de hoogte van haar vorderingen??

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 19:35

Dees schreef:
Gistermiddag is op de merriekeuring te Drachten de enige aangevoerde Royal Dance merrie ster geworden.
Was een grootramig dier, veel lengte en nog wel jeugdig. Moeder moest nog een heel stuk groter zijn, deze fokker vond dat RD vaak wat verkleinde.
Kan ik me wel in vinden - zoveel grote RD's heb ik bij nader inzien idd niet gezien...

Ik zit erover te denken om Unique ook een keer te laten keuren, maar dan wil ik dat ze eerst een beetje verder is (ze doet het trouwens echt goed op het moment). Probleem is dat ik nog steeds haar eigendomsbewijs niet heb (balen; wel haar paspoort hoor), maar daar wordt aan gewerkt (hoop ik). Ik ben trouwens wel blij met een niet al te groot paard, vind Unique al groot genoeg (maar die zal nog wel ietsje groter worden)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 19:37

Dees schreef:
Hier nog wat fotos van het zusje van Vagebont: ze groeit als kool en is reuze aanhankelijk, echt hartstikke lief!

Wat is ze groot geworden! Het wordt al echt een RD-kloon: kleurtje, koppie, etc. Hoe heet ze eigenlijk (of heb ik niet goed opgelet?). En wat heeft ze met haar nekkie gedaan; in een draad gehangen ?

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:49

Mooi Dees! Hoe oud is ze?? Echt heel mooi

Is de diarree al over Dutchgirl??

Ik vind ze tot nu toe echt allemaal zo mooi

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:42

Arina, 3 maanden oud.
Hoe ze aan dat wondje komt is mij niet helemaal duidelijk - daar bij die fokker lopen ze wel vaker wat krassen op.

Opmerkelijk: diertje is 3 maanden oud, maar laat zich zo vastbinden aan een muur en met de waterslang haar hals afspuiten. Hoef je bij haar moeder dus niet te proberen, he

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:03

Zo!!! Is dat even mooi Jij blij Mooie naam trouwens!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:22

Saartje_kip schreef:
Zo!!! Is dat even mooi Jij blij Mooie naam trouwens!

Ik niet blij, beestje is niet van mij
Had ik maar meer centjes en een stalletje... dan was ze het wel!

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:30

met Another Dance gaat het prima is afgelopen donderdag met mams het land op gegaan staat daar gezelig met nog meer veulentjes die ze trouwens wel eng vind,de diaree is helemaal over alleen heeft ze een kale kont maar dat groeit wel weer aan.
Afbeelding

AnneBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:36

Haha.. die andere paarden kijken echt heel nieuwsgierig naar Another Dance..

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:09

Ojee, sorry dat had ik beter niet kunnen zeggen...

Fijn dat het weer zo goed gaat met Another Dance

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:32

Hè dames, we zakken te ver weg. Moeten ons topic wel actueel houden!

Iza is weer thuis! Enige minpuntje was dat ze de volgende dag een knetter van een hoefzweer had (stress verhuizen e.d. is niet goed voor hoefjes) en dus kon ik er even niets mee. Maar 2 dagen nadat ie eruit is gesneden liep ze al weer super.

Ik heb nu thuis 2 keer gereden en ze is zo braaf. Niets is eng, houden zo! Ze heeft af en toe de neiging een bokje te geven als ze het moeilijk vindt, maar met een beetje stemhulp loopt ze weer braaf door. Nog geen puberkwaaltjes gelukkig.

Hoe is het met met jullie Royal Dance beauties?

Grt Babs

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:16

Dit lijkt me bijna meer een chat topic dan echt iets voor FA?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:21

Ik heb het hele topic niet gelezen, maar was Wall Street niet de opvolger van Rusty (Ulla Salzegeber)? En was hij niet een paar dagen voor het afscheid van Rusty overleden?

Ik dacht zo iets te lezen in de Bit..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:25

patsur schreef:
Ik heb het hele topic niet gelezen, maar was Wall Street niet de opvolger van Rusty (Ulla Salzegeber)? En was hij niet een paar dagen voor het afscheid van Rusty overleden?

Ik dacht zo iets te lezen in de Bit..

Ik weet eigenlijk erg weinig over Wall Street (behalve de informatie die in dit topic staat). Het zou heel goed kunnen dat het dezelfde is, maar zeker weten doe ik het niet. Welk nummer van Bit was dat?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:32

Babs schreef:
Hè dames, we zakken te ver weg. Moeten ons topic wel actueel houden!

Iza is weer thuis! Enige minpuntje was dat ze de volgende dag een knetter van een hoefzweer had (stress verhuizen e.d. is niet goed voor hoefjes) en dus kon ik er even niets mee. Maar 2 dagen nadat ie eruit is gesneden liep ze al weer super.

Ik heb nu thuis 2 keer gereden en ze is zo braaf. Niets is eng, houden zo! Ze heeft af en toe de neiging een bokje te geven als ze het moeilijk vindt, maar met een beetje stemhulp loopt ze weer braaf door. Nog geen puberkwaaltjes gelukkig.

Hoe is het met met jullie Royal Dance beauties?

Grt Babs

Met Unique gaat het supergoed. Ze staat nu sinds juni 24/7 in de wei en dat was goed te merken. Haar nieuwe zadel was na 9 weken al gewoon te klein en moest dus aangepast worden (is overigens keurig gedaan). Niet dat ze moddervet is (dat zit er bij RD-dames niet echt in volgens mij), maar gewoon ook ontwikkeling van spieren en wat meer volume. Ze was echt niet meer blij als het zadel opging en dat gaat gelukkig nu veel beter. Volgens de hoefsmit heeft ze heel mooie hoefjes (nog zonder ijzers, want dat is niet echt nodig met wat ze op dit moment doet), waar hij weinig aan hoeft te doen. Wel had ze haken aan haar kiezen (ze is nog aan het wisselen) en die heeft hij weggehaald. Zonder problemen, ze bleef heel lief staan. Ook het rijden gaat lekker, maar zoals al eerder gezegd, dat doen we rustig aan: eerst maar eens lekker voorwaarts, goede stelling en buiging, etc. In het begin had ze wat moeite met de rechter galop, maar dat gaat nu ook prima. Kortom: we zijn heel tevreden. Volgend jaar gaan we met wedstrijden beginnen en dan zien we wel waar we uitkomen !

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:38

heej al lang geleden dat je voor het laatst een bericht hier op hebt gepost maar ik heb ook sinds een klein jaartje een Paardje ( Royal Dance x Donnerhall )
echt een super leuk paardje ik ben er ook erg trots op. is nu 5 jaar en is nu 9 maanden onder het zadel het is een merrie van 1.73 hoog.

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0ZQDxAkgejhtcQN5HRhq2J7l2cdgtXMIACn1KDz23bpWdbodOESvjBA126jXO!!FBt2ze6XTXrM86MCYyzojXY28sZ2vOAZInVOyJmERSyLkT7pNaFJFpGnZB36sZ3TqXPIQmObZZ4tbA5Gso2J!Xig/Lady%20Dancing%20Queen%20(30)Sepia.jpg?dc=4675542721526791316[/img]

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:03

Daniella schreef:
heej al lang geleden dat je voor het laatst een bericht hier op hebt gepost maar ik heb ook sinds een klein jaartje een Paardje ( Royal Dance x Donnerhall )
echt een super leuk paardje ik ben er ook erg trots op. is nu 5 jaar en is nu 9 maanden onder het zadel het is een merrie van 1.73 hoog.

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0ZQDxAkgejhtcQN5HRhq2J7l2cdgtXMIACn1KDz23bpWdbodOESvjBA126jXO!!FBt2ze6XTXrM86MCYyzojXY28sZ2vOAZInVOyJmERSyLkT7pNaFJFpGnZB36sZ3TqXPIQmObZZ4tbA5Gso2J!Xig/Lady%20Dancing%20Queen%20(30)Sepia.jpg?dc=4675542721526791316[/img]

Afbeelding

Mooi paard!

AnneBoem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:40

Super mooi paard!!! Ze lijkt echt eng veel op Unique..
Kijk en vergelijk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vind je ze niet op mekaar lijken?:)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:59

Daniella, jouw paard is een Royal Dance x Donnerhall, maar de opa van Royal Dance is toch ook Donnerhall (volgens mij is dat de vader van de moeder van Royal Dance)? Hoe heet je merrie ?? Rijd je er al wedstrijden mee?

Ze lijkt echt heel veel op onze Unique, maar dan een slagje groter (Unique is ca. 1.65).

Mansolein: hoe is het met je mooie veulen, die zal wel flink gegroeid zijn ...? Heb je nog foto's (ik heb laatst al iets gezien in een ander topic, maar misschien nog iets recents?)

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:03

Mansolein: hoe is het met je mooie veulen, die zal wel flink gegroeid zijn ...? Heb je nog foto's (ik heb laatst al iets gezien in een ander topic, maar misschien nog iets recents?)[/quote]

http://www.mijnalbum.nl/Foto=H6G8JX4W

dit is een foto van een aantal weken geleden. dat is de meest recente die ik heb. Ja, het gaat erg goed met hem. Hij groeid hard en word aardig groot! ( op de foto staat hij links, recht staat het merrieveulen uit de franse grand-prix springhengst)