laaste veiling van STV....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: laaste veiling van STV....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:14

waar is het eigenlijk fout gegaan bij junior?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:16

Inderdaad, hij heeft zijn leeftijd ook al niet meer mee.
Toch hoop ik vurig dat hij goed terecht komt, desnoods voor maar wat minder geld.

Ik denk persoonlijk ook dat het meevalt met zijn karakter. Want het is echt een goeierd op stal. Hij is gewoon wat speels af en toe. Haha!
Wat me ook opviel is dat hij een beetje 'dromerig' is, hij kan echt van die onwijs mooie blikken opzetten, en blijft dan echt een paar seconden zo staren.
Natuurlijk Hamer deed die *piep* camera van mij het weer net niet op die momenten.

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:18

Geweest, zat niet echt iets voor ons tussen, allemaal kleine en te rank.
Vorig jaar was het toch allemaal wat beter.

Die we wel wat vonden hadden oc of waren luchtzuigers.
Ja en Punica was vorig jaar al mijn favo maar een merrie helaas!!

Op Junior niet geboden, geen fijne hengst in de omgang, met losrijden wilde een meisje hem aansingelen, ze loopt zijn richting op (ruiter zat erop) hij draait z'n kont richting haar en wil dat meiske meppen! Verder aan de hand niet super aardig maar ja het is een (dek)hengst en staat bekent om zijn moeilijkere karakter.

Denk dat Mark er teleurgesteld is in de veiling dit jaar!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:30

Aimee schreef:
En wat is de reden daarvan EmEm? En kun je de paarden misschien een beetje beschrijven, qua exterieur en beweging?

Utopiek kan wel goed lopen maar weinig langgelijnd (propje). Voor mij in ieder geval geen fokmerrie. Voor een niet al te grote ruiter misschien wel een leuk sportpaard. Merrie was blijkbaar wel goed voor PROK.
Vanatiek: wat gewoontjes in beweging, weinig front. Geen opvallend paard in ieder geval, maar merrie heeft misschien nog wel wat tijd nodig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:34

horselover23 schreef:
Ze wachten met de verkoop van Junior STV misschien op de vader van de juniorenruiter, waar Barbara M het over had, weer beter is aangezien die een ton zou bieden. Tong uitsteken

Zo'n griepje duurt meestal een klein weekje........ Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:36

CGJ12 schreef:
horselover23 schreef:
Ze wachten met de verkoop van Junior STV misschien op de vader van de juniorenruiter, waar Barbara M het over had, weer beter is aangezien die een ton zou bieden. Tong uitsteken

Zo'n griepje duurt meestal een klein weekje........ Haha!

Haha! Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:44

Hahahaha denk dat dit griepje wel eens heeeeeeeeel lang kan gaan duren...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:59

Helaas wel...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:03

Jan_VT schreef:
@art_uma: Die Ulivia (Olivi x Rohdiamant) is idd een zeer aansprekende merrie. Vorig jaar was die me reeds opgevallen. Maar je vermeldde dat ze PROK was! Ik wil nu niet ziften... maar als ik me niet vergis had deze merrie vorig jaar toch enkele OCD'tjes. Is die dan onder het mes geweest? Moest dit het geval zijn... en dan alsnog PROK. Dan stel ik me toch sterke vragen bij dit predikaat.
Volgens Mark is er bij geen van de paarden een operatie geweest, de DA zei wel dat er een kleine bemerking was op dit paard, maar blijkbaar toch goed genoeg voor PROK. Ik heb toevallig een maand geleden m'n oude aantekeningen weggegooid, dus of ze echt OCD had, weet ik niet.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:08

Jan_VT schreef:
In de foto's ben ik ook wel geïnteresseerd! *LOL* *LOL*

Kan er iemand deze lijst misschien eens aanvullen met bedragen?

Nr.1 2 jr Washington STV Dnk vos Hengst Polansky x Gregor
1800 geboden niet verkocht

Nr.2 2 jr Whisper STV Vos Merrie Negro x Junior STV 3300 en verkocht
Nr.3 2 jr Wisdom STV Zwart Hengst Polansky x Junior STV 5600 en verkocht
Nr.4 2 jr Wynia STV Schimmel Merrie Stravinsky x Variant 1900 geboden niet verkocht
Nr.5 2 jr Whisky Dnk bruin Merrie OO Seven x Uniform 4200 en verkocht
Nr.6 2 jr Wellwisher STV Dnk bruin Hengst OO Seven x Krack C 2400 en verkocht

Nr.7 3 jr.Vigor STV Zwart Hengst Polansky x Junior STV 2800 en verkocht
Nr.8 3 jr Vienna STV Zwart Merrie Future x Uniform 3200 en verkocht
Nr.9 3 jr Virginia STV Vos Merrie Gribaldi x Junior STV 7200 en verkocht
Nr.10 3 jr Vincent Schimmel Hengst Variant x Uniform 2000
Nr.11 3 jr Vledder Bruin Hengst Argus x Uniform 2100
Nr.12 3 jr Virginia DHS Bruin Merrie Junior STV x TCN Partout 2400
Nr.13 3 jr Vennegoor STV Zwart Hengst Polansky x Variant 4100
Nr.14 3 jr Verona STV Zwartbruin Merrie Future x Uniform 2400 geboden niet verkocht
Nr.15 3 jr Vision STV Schimmel Hengst Polansky x Gregor 2200 geboden niet verkocht
Nr.16 3 jr Valentijn Schimmel Hengst Junior STV x Sit this one out xx 2300 geboden niet verkocht
Nr.17 3 jr Vanatiek STV Dnk bruin Merrie Welt Hit II x Junior STV 2700 geboden niet verkocht
Nr.18 4 jr Ulivia STV Dnk bruin Merrie Olivi x Rohdiamant 10.000
Nr.19 4 jr Utopiek STV Vos Merrie Jazz x Variant 3000 geboden niet verkocht
Nr.20 4 jr Ukara Bruin Merrie Argus x Variant 3400
Nr.21 6 jr Solmadant Bruin Ruin Gregor x Sit this one out xx 2100
Nr.22 7 jr Punica STV Dnk Vos Merrie Argus x Variant ze hadden al een bod van 6000 zeiden ze en daar is niemand overheen gegaan
Nr.23 14 jr Junior STV Schimmel Hengst Uniform x Variantbekend verhaal veilingmeester opende met 50.000 maar daar wou niemand hem voor

Ben ook wel benieuwd naar de foto's anneke.
Wil je ze hier op bokt zetten en anders naar mij mailen??

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:16

Citaat:
Ben ook wel benieuwd naar de foto's anneke.
Wil je ze hier op bokt zetten en anders naar mij mailen??

Ik plaats ze zo snel mogelijk. Lachen

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:17

Dank je!!! Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:42

ART_UMA schreef:
Volgens Mark is er bij geen van de paarden een operatie geweest, de DA zei wel dat er een kleine bemerking was op dit paard, maar blijkbaar toch goed genoeg voor PROK. Ik heb toevallig een maand geleden m'n oude aantekeningen weggegooid, dus of ze echt OCD had, weet ik niet.

Ik weet het wel bijna 99% zeker... Herinner me enigzins de teleurstelling vorig jaar toen ik haar DA-verslag zag. Nu wil hier in geen geval STV in twijfel trekken hoor. Helemaal niet. Stel mij enkel vragen bij het PROK-certificaat dan. Maar goed, is een andere discussie.

Zusje schreef:
allemaal kleine en te rank.
!

Het waren bijna allemaal 2-jarigen en 3-jarigen... Verward

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:46

horselover23 schreef:
Ik neem niet aan dat ze Junior voor een derde keer gaan proberen te veilen, ze staan nu natuurlijk al mooi voor schut dat ze hem 2 jaar achter elkaar niet hebben kunnen verkopen op de veiling.

Junior is vorige keer niet geveild hoor Knipoog

@ lachmar: bedankt voor het aanvullen van de lijst he Knipoog OK dan!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:25

Jan_VT schreef:
horselover23 schreef:
Ik neem niet aan dat ze Junior voor een derde keer gaan proberen te veilen, ze staan nu natuurlijk al mooi voor schut dat ze hem 2 jaar achter elkaar niet hebben kunnen verkopen op de veiling.

Junior is vorige keer niet geveild hoor Knipoog

Niet Verward Kon me herinneren dat er vorig jaar ookal commotie over Junior STV was mbt de veiling.
Ach, het is alweer een tijd geleden, mijn geheugen is niet meer wat het was. Bloos

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:49

EmEm schreef:
[Ik heb niet alle veterinaire papieren gezien, maar er liepen toch ook heel wat merries bij de PROK wel goed waren, dus je had er best een kunnen kiezen die wel prima was op de foto's. Haha!
[/quote]

PROK krijg je er altijd bij.Ongeacht de uitslag.
Hadden ze nu de PROK papieren erbij gehad dan had je gezien of er OC ,3 etc bij waren.

Maar een verkoop geklets U kunt PROK aanvragen zegt niets als je niet weet wat de eindcijfers zullen zijn.

Verder liepen er ongeveer 30 a 40 % met voor een scheef voetje.
Of onregelmatige voeten of geen voeten"pony"

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:40

ceasario schreef:
Hadden ze nu de PROK papieren erbij gehad dan had je gezien of er OC ,3 etc bij waren.
Maar een verkoop geklets U kunt PROK aanvragen zegt niets als je niet weet wat de eindcijfers zullen zijn.

Ja, zo kun je er ook een negatieve draai aan geven. Je kon toch alle veterinaire rapporten zelf inzien. Een dierenarts heeft de foto's beoordeeld. Hij kent de criteria voor een ' positieve PROK-uitslag'. De dierenarts heeft aangegeven dat die paarden PROK-waardig waren. Dus wat wil je daar nu mee zeggen? Dat dit niet zo is?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:22

EmEm schreef:
De dierenarts heeft aangegeven dat die paarden PROK-waardig waren. Dus wat wil je daar nu mee zeggen? Dat dit niet zo is?

Inderdaad, dat is niet zo, het stond op geen enkel rapport. Hij gaf bijvoorbeeld aan dat het PROK certificaat van de Olivi van te voren geen gelopen race was.
Van bv de OO7 merrie wilde hij ook geen uitspraak doen: Volgens hem worden ze steeds strenger. En deze merrie had geloof ik een 2tje voor een straalbeentje en de rest allemaal 1 tjes.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:30

Prokwaardig is nog niet Prok....

Net als een sterwaardige merrie misschien wel helemaal nooit de ster krijgt...

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:33

Er is een verschil tussen een PROK-predikaat en PROK- certificaat!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:08

eebaatje schreef:

Wat is het verschil dan precies? Ik heb een PROK certificaat van mijn merrie en daardoor heeft ze ook het PROK predikaat op haar papier staan. Wist niet dat daar verschil tussen zit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:22

EmEm schreef:
ceasario schreef:

Ja, zo kun je er ook een negatieve draai aan geven. Je kon toch alle veterinaire rapporten zelf inzien. Een dierenarts heeft de foto's beoordeeld. Hij kent de criteria voor een ' positieve PROK-uitslag'. De dierenarts heeft aangegeven dat die paarden PROK-waardig waren. Dus wat wil je daar nu mee zeggen? Dat dit niet zo is?

Prok waardig.

Je krijgt altijd een PROK cert.
Alleen moet je wel even op dat cert. kijken wat de cijfers zijn.

Citaat:
Hij kent de criteria voor een ' positieve PROK-uitslag'

Daar ga jij van uit,maar er werd alleen maar garantie tot de voordeur gegeven op 1 na.

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:24

Na mijn inziens was de kwaliteit van de paarden ver onder de maat. Daarnaast is niet gegund niet geboden.
De biedingen die bij deze paarden staan zijn fictief. Het was overduidelijk dat als er niet werd geboden de veilingmeester net als of deed. Soms ging iemand er dan met een bod alsnog over heen.
Zoniet, werd het paard niet "Gegund".
Er waren slechts 2 paarden (als ik het mij goed herinner) die goed waren op de foto. En 2 hadden daadwerkelijk het prok Predikaat. Bij de overige merries werd gezegd dat men dit "kan aanvragen". Er werd geen garantie gegeven dat men daadwerkelijk het Prok Predikaat bij zo´n paard zou krijgen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:27

Cute schreef:
eebaatje schreef:

Wat is het verschil dan precies? Ik heb een PROK certificaat van mijn merrie en daardoor heeft ze ook het PROK predikaat op haar papier staan. Wist niet dat daar verschil tussen zit.

Een PROK-certificaat krijgen ze allemaal als ze een PROK-onderzoek ondergaan hebben of ze nu wel of niet goed genoeg zijn. Degene met een PROK-certificaat die voldoen aan de eisen krijgen het PROK-predikaat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:39

RDJ schreef:
Na mijn inziens was de kwaliteit van de paarden ver onder de maat. Daarnaast is niet gegund niet geboden.
.

Je hebt nu zelf kunnen zien wat het verschil is tussen een paard.
Ze zijn allemaal op de zelfde stal gefokt.

De "kenner" gaf daarom voor de goed door het lichaam lopende dieren een nette prijs. Dit waren dan ook dieren waar je iets van kan maken voor de dressuursport.

De rest was overduidelijk niet slecht ( gezien de leeftijd) maar voldeden niet aan de eisen van wat je tegenwoordig van een gemiddeld tot bovengemiddeld paard mag verwachten nl.
Lichtvoetig en tot staat te schakelen en correct in de beweging.

Vandaar dat men in de landen waarschijnlijk roept, de prijzen voor 3 jarige zijn slecht. Ach gut