Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjappie schreef:Het is ook zo'n lekker vertekend beeld. Goh wat zijn we allemaal zuinig op onze paarden, rondom in de bandages, springschoenen om: want hij kan zichzelf wel bezeren! Maar je paard zo lekker naar beneden trekken dat hindert niets, dat is topsport!
CGJ12 schreef:Deze zal zich niet al te snel aantikken denk ik.
Aimee schreef:Het zijn vooral de ADO-aanhangers die voor problemen zorgen hoor Kaja. Ik kom nog wel eens in de buurt van het Zuiderpark en geloof me, dan wordt het Ajax-vaantje keurig verwisseld voor een groen-gele....
Schijterd.....
!!!
!!Sjappie schreef:Het is ook zo'n lekker vertekend beeld. Goh wat zijn we allemaal zuinig op onze paarden, rondom in de bandages, springschoenen om: want hij kan zichzelf wel bezeren! Maar je paard zo lekker naar beneden trekken dat hindert niets, dat is topsport!
Kaja schreef:Alhoewel ik in hart en nieren Ajax supporter ben, [...]
Aimee schreef:Kaja schreef:Alhoewel ik in hart en nieren Ajax supporter ben, [...]
Hebben we toch nog wat gemeen....![]()
![]()
(overigens wordt het vaantje verwisseld omdat vriendlief ADO-supporter is en nou ja.... vooruit dan, in zíjn homie-town mag ie)
Kaja schreef:
Laat jij je paard vrij en blij om zich heen kijken??
Flink de hals erop, druk om zich heen zoekend naar alle "enge" zaken en andere paarden om zich heen!!
En dan stap jij er vrolijk op???

faye schreef:Kaja schreef:
Laat jij je paard vrij en blij om zich heen kijken??
Flink de hals erop, druk om zich heen zoekend naar alle "enge" zaken en andere paarden om zich heen!!
Ja hoor, dan is het zo over!
Maar dat moet je inderdaad wel durven!
Kaja schreef:Laat jij je paard vrij en blij om zich heen kijken??
Om niet te vergeten totaal de rug wegdrukkend, uit elkaar laten lopen zodat hij lekker stressig wordt van alles???
Anya schreef:
Nou ik eigenlijk ook wel. En ik ben geen heel goede ruiter, gewoon een gewone.
Maar dat gedrag is inderdaad zo over. En anders kun je overwegen een kilo of 3 brok te minderen op die 10 die er dan kennelijk ingaat
!!
.... Grappig..
En eerlijk gezegd rij ik jonge paarden bij voorkeur met een halster om in in een round penn. En naar buiten. Zoveel mogelijk naar buiten. Op een plek waar ze als het nodig is ook even stevig wegkunnen. Verder ben ik zo iemand die niet zo vreselijk ingewikkeld doet over het inrijden van jonge paarden. Mijn eigen tweejarige gaat binnenkort aan een leadrope mee met zijn moeder naar buiten. Die is bomproof. Leert hij gelijk niet als een gestresste kip rond te springen. En dat springen doet hij dan mooi zonder mij erop. Tegen dat hij drie is, hoef je er dan alleen nog maar op te gaan zitten. In mijn ervaring werkt dat.
! Alleen stap ik er nog steeds niet zomaar op!!
Alane schreef:( en een teugel kun je eraf halen, 3 x doorslaan en met de keelriem vastzetten, keer kruizen en om de halsslaan, met een stiekje aan het zadelmaken enzovoort)
Anya schreef:Kaja, je moet echt leren lezen.
Anya schreef:Er staat nl. een smiley achter. .
faye schreef:Kaja, als een ruiter niet durft is het volgens mij niet de bedoeling dat het paard daarvan de dupe wordt. Verkoop dat paard en koop er een die beter bij je past denk ik dan!
!!!Marije1984 schreef:
Als je een jong dier wilt rijden moet je met de consequenties omgaan. En dat is dat ze wat heter en onvoorspelbaarder zijn. Nou geen probleem hoor maar ik wil geen paard dat op wedstrijd gelongeerd moet worden omdat desbetreffende ruiter niet durft of bang is

Kaja schreef:faye schreef:Kaja, als een ruiter niet durft is het volgens mij niet de bedoeling dat het paard daarvan de dupe wordt. Verkoop dat paard en koop er een die beter bij je past denk ik dan!
Ach je kunt het dier ook even longeren, bij gebrek aan bijzet met je teugels, om er vervolgens op te stappen...
Als ik zo als jou zou denken dan zou mijn hele stal leeg zijn!!!