Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:59

Het is ook zo'n lekker vertekend beeld. Goh wat zijn we allemaal zuinig op onze paarden, rondom in de bandages, springschoenen om: want hij kan zichzelf wel bezeren! Maar je paard zo lekker naar beneden trekken dat hindert niets, dat is topsport!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:04

Sjappie schreef:
Het is ook zo'n lekker vertekend beeld. Goh wat zijn we allemaal zuinig op onze paarden, rondom in de bandages, springschoenen om: want hij kan zichzelf wel bezeren! Maar je paard zo lekker naar beneden trekken dat hindert niets, dat is topsport!

Deze zal zich niet al te snel aantikken denk ik.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:06

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat

dus in woord en foto!!!!

Haha! Haha! Haha!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:07

CGJ12 schreef:
Deze zal zich niet al te snel aantikken denk ik.

Nee krijgt ie niet veel kans toe...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:07

Aimee schreef:
Het zijn vooral de ADO-aanhangers die voor problemen zorgen hoor Kaja. Ik kom nog wel eens in de buurt van het Zuiderpark en geloof me, dan wordt het Ajax-vaantje keurig verwisseld voor een groen-gele....

Haha! Haha! Schijterd..... Haha! Haha!

Een aantal jaren geleden liep ik met een Ajax sporttas op Rotterdam Centraal!!! Uiteraard niet bewust en toen ik er achter kwam was ik blij dat ik in mijn aansluiting zat.... Bloos !!!

Alhoewel ik in hart en nieren Ajax supporter ben, waag ik me niet aan de stunts van de i.m.o nep supporters (hooligans..) Cool !!
I.m.o hebben alle "supporters" van alle clubs evenveel schuld!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:11

Sjappie schreef:

Laat jij je paard vrij en blij om zich heen kijken??
Flink de hals erop, druk om zich heen zoekend naar alle "enge" zaken en andere paarden om zich heen!!
Om niet te vergeten totaal de rug wegdrukkend, uit elkaar laten lopen zodat hij lekker stressig wordt van alles???

En dan stap jij er vrolijk op???

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:14

Kaja schreef:
Alhoewel ik in hart en nieren Ajax supporter ben, [...]

Hebben we toch nog wat gemeen.... Knipoog Clown

(overigens wordt het vaantje verwisseld omdat vriendlief ADO-supporter is en nou ja.... vooruit dan, in zíjn homie-town mag ie)
Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:15

Aimee schreef:
Kaja schreef:
Alhoewel ik in hart en nieren Ajax supporter ben, [...]

Hebben we toch nog wat gemeen.... Knipoog Clown

(overigens wordt het vaantje verwisseld omdat vriendlief ADO-supporter is en nou ja.... vooruit dan, in zíjn homie-town mag ie)
Haha!

Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:30

Kaja schreef:

Flink de hals erop, druk om zich heen zoekend naar alle "enge" zaken en andere paarden om zich heen!!

Ja hoor, dan is het zo over! Haha!

Maar dat moet je inderdaad wel durven! Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:34

faye schreef:
Kaja schreef:

Ja hoor, dan is het zo over! Haha!

Maar dat moet je inderdaad wel durven! Cool

Nou ik eigenlijk ook wel. En ik ben geen heel goede ruiter, gewoon een gewone. Maar dat gedrag is inderdaad zo over. En anders kun je overwegen een kilo of 3 brok te minderen op die 10 die er dan kennelijk ingaat Clown

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:46

Kaja schreef:
Om niet te vergeten totaal de rug wegdrukkend, uit elkaar laten lopen zodat hij lekker stressig wordt van alles???

Het zal heus niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt hoor. En trouwens mijn opmerking was meer algemeen bedoeld.

Om antwoord te geven op je vraag: ja ik laat mijn paard vrij en blij rondlopen, en ja ook met peesbeschermers. Maar ik zal zo'n paard nooitop zo'n jonge leeftijd naar dat soort zaken brengen....maar ja, wie ben ik..?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:07

je kunt je afvragen wat je op een evenement te zoeken hebt met een paard dat je niet vertouwt?

Is die ruiter/amazone niet te bereiken via mail?
kunnen we het hem/haar zelf vragen naar het waarom en vertellen wat men er hier van vind...
Ik lees dat er voor en tegenstanders zijn om zo te longeren en tegenstanders zijn van de voorstanders en voorstanders van de tegenstanders en dat het af en toe niet gaat om de foto's maar om degene die wat schrijft.....
En wat is nu het doel van dit topic?
we/men zit te gissen en te raden, te verdedigen en oordelen met wat als doel? Die foto zal er niet om veranderen, peerd blijft met de kop op dezelfde plaats lopen (heb het niet over trucage of fotosoepen) en het dier zal waarschijnlijk ergens waar vrolijk staan te staan of te liggen of weet ik wat.... en er absoluut niet wakker van liggen...

( en een teugel kun je eraf halen, 3 x doorslaan en met de keelriem vastzetten, keer kruizen en om de halsslaan, met een stiekje aan het zadelmaken enzovoort)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:13

Anya schreef:

Nou ik eigenlijk ook wel. En ik ben geen heel goede ruiter, gewoon een gewone.
Maar dat gedrag is inderdaad zo over.
En anders kun je overwegen een kilo of 3 brok te minderen op die 10 die er dan kennelijk ingaat Clown

Kennelijk ga jij als gewone ruiter niet om met jonge (neurotische) paarden, anders piep je wel anders om er zomaar even op te stappen...

Of je bent je onbevangenheid van jonge ruiter nooit kwijt geraakt!!
Ik inmiddels wel, dus denk wel drie keer na voordat ik opstap.... op zulke jonge dieren!!

Sjappie: Ik weet dat je het in het algemeen bedoelde... Knipoog Haha! !!

En waarom zijn er toch altijd mensen die denken dat een hoop "hete" dieren overvoert worden Slapen .... Grappig.. Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:21

sorry kaja maar ook ik stap er zomaar op mits ik dat paard zelf opgeleid heb..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:23

Nee ik ben niet jong, ook niet bijzonder goed, maar ook niet bijzonder slecht. En je zit gemiddeld steviger in een westernzadel Cool En eerlijk gezegd rij ik jonge paarden bij voorkeur met een halster om in in een round penn. En naar buiten. Zoveel mogelijk naar buiten. Op een plek waar ze als het nodig is ook even stevig wegkunnen. Verder ben ik zo iemand die niet zo vreselijk ingewikkeld doet over het inrijden van jonge paarden. Mijn eigen tweejarige gaat binnenkort aan een leadrope mee met zijn moeder naar buiten. Die is bomproof. Leert hij gelijk niet als een gestresste kip rond te springen. En dat springen doet hij dan mooi zonder mij erop. Tegen dat hij drie is, hoef je er dan alleen nog maar op te gaan zitten. In mijn ervaring werkt dat.

Nee die paarden die eerst als twee-en-half jarige eeuwig gelongeerd worden (ablongieren noemen ze dat in Duitsland) en eerst eens een jaar in de binnenbak rond gestuurd worden. Die zijn pas neurotisch. Die worden al neurotisch als ze een keertje voor de verandering in de buitenbak mogen. Maar wel met de bijpassende bandages om, dat wel.

Staat nergens hoor, dat ik vind dat alle hete dieren overvoerd worden. Er staat nl. een smiley achter. Maar ze zijn er wel. Heel leuke pony's waar 5 kg brok ingekieperd wordt met een recreatieruiter erop. En zich maar afvragen waarom ze er steeds afkiepert.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:35

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, Elisa...
Het is jou verantwoording niet de mijne Haha! Haha!

Fijn dat je mijn paarden neurotisch vind Anya... Haha! Haha! Knipoog
Doet me goed Clown ! Alleen stap ik er nog steeds niet zomaar op!!

Ja ook hier worden de paarden afgemeten gevoerd, naar behoeften.
Ja ook hier komen de paarden buiten, naar behoeften.

En toch heb ik er nu eentje, nou die heeft me aan het denken gezet hoor!!! Misschien wel iets voor jullie!! Haha! Knipoog

(Vanaf de kant is het zo makkelijk roepen, maar.....)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:47

Kaja, je moet echt leren lezen. Ik ken jouw paarden niet. Dus ik kan ze moeilijk neurotisch noemen. Ik ken jou ook niet dus ik heb geen idee hoe jij rijdt, wat jij doet met inrijden enzovoorts. Ik praat hier over algemeenheden die ik zo zie en heb gezien. En inderdaad heb ik niet zo'n probleem om op een stresserig, rennerig jong paard te stappen dat het gedrag vertoont dat jij beschrijft. Mits ik de ruimte heb. Dat is wel een voorwaarde. En ik ben inderdaad niet zoveel banger geworden dan ik vroeger was. Wat ik toen aan lef had heb ik nu aan ervaring. De balans blijft hetzelfde.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:56

Alane schreef:
( en een teugel kun je eraf halen, 3 x doorslaan en met de keelriem vastzetten, keer kruizen en om de halsslaan, met een stiekje aan het zadelmaken enzovoort)

zou een slofteugel van de staart naar de achterijzers niet helpen anders? Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:11

Als de laatste foto echt is dan is het zeker de bedoeling dat het paard een koprol zal maken.
Wat een lol.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:24

Anya schreef:
Kaja, je moet echt leren lezen.

Ja of jij..... Knipoog

Anya schreef:
Er staat nl. een smiley achter. .

Knipoog

Zaken als bovenstaande noem en neem ik in dit topic verre van serieus... En dat geldt ook voor alle grootspraak "Ik stap er zo op!! Zonder probleem"!!! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:25

Kaja, als een ruiter niet durft is het volgens mij niet de bedoeling dat het paard daarvan de dupe wordt. Verkoop dat paard en koop er een die beter bij je past denk ik dan!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:43

De reden snap ik alleen de manier niet.
Mijn driejarig zal ik welgeteld 2 of 3 keer hebben gelongeerd. Daarna ben ik er zo opgestapt. Stuiter wel een keer af. Maar dat zijn ze nodig. BTW het is een aardige streskip dus niet denken dat ik een muilezel aan het beleren ben ofzo.
Dus longeren? ja!! Op deze manier? Absoluut niet. Ga jij maar eens met je hoofd tussen je benen rondrennen. Is niet prettig hoor. Waarom zal het voor een paard wel prettig zijn dan??
Als je een jong dier wilt rijden moet je met de consequenties omgaan. En dat is dat ze wat heter en onvoorspelbaarder zijn. Nou geen probleem hoor maar ik wil geen paard dat op wedstrijd gelongeerd moet worden omdat desbetreffende ruiter niet durft of bang is. Ik moet er zo vanaf de trailer op kunnen en een proef kunnen rijden. Anders heb je in mijn ogen wat verkeerd gedaan

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:52

faye schreef:
Kaja, als een ruiter niet durft is het volgens mij niet de bedoeling dat het paard daarvan de dupe wordt. Verkoop dat paard en koop er een die beter bij je past denk ik dan!

Ach je kunt het dier ook even longeren, bij gebrek aan bijzet met je teugels, om er vervolgens op te stappen...

Als ik zo als jou zou denken dan zou mijn hele stal leeg zijn Knipoog !!!

Marije1984 schreef:

Als je een jong dier wilt rijden moet je met de consequenties omgaan.
En dat is dat ze wat heter en onvoorspelbaarder zijn. Nou geen probleem hoor maar ik wil geen paard dat op wedstrijd gelongeerd moet worden omdat desbetreffende ruiter niet durft of bang is

Blijven roepen jongens, en nog steeds geloof ik niet dat je zomaar op Van the man of welke drie jarige (op vreemd terrein) dan ook zult stappen.... Maar applaus voor de lef, al is het in woorden.... Knipoog

Vermakelijk is het ook wel.... Haha! Haha! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:59

Ja Hoor daarom is mijn 3 jarige al vaak op vreemd terrein geweest. Sterker nog na een maand ging ze mee naar de manege. Juist in de begin periode neem ik ze mee naar vreemd terrein en stap ik er zo op. Maar als jij beweerd dat het niet zo is.. Jij zal het kunnen weten. Jij was er zeker bij..
Dus ja ik stap wel op MIJN 3 JARIGE op VREEMD terrein.

Maar jij voelt je wel zeer aangesproken. Misschien jaloers omdat het je aan ervaring of lef mist?? Ja het maakt mij niet uit of iemand wel of niet zo op een 3 jarige stapt. Ik zeg alleen dat ik het wel doe en mijn argumenten waarom ik het doe. Daarom hoef jij het niet te doen. Ieder voor zich zelf. Waar ik wel wat pissig om ben is om het feit dat jij staat te beweren dat ik sta te liegen. Ik vindt het niet nodig dat als ik op wedstrijd ga dat mijn paard gelongeerd moet worden. Dat moet dan al lang en breed achter de rug. Naar MIJN mening. Vindt jij dat wel nodig, goed is jouw mening.

Maar zoals ik eerder zei: Ik snap de REDEN wel, alleen de MANIER niet.
Lezen is idd moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:01

Kaja schreef:
faye schreef:

Ach je kunt het dier ook even longeren, bij gebrek aan bijzet met je teugels, om er vervolgens op te stappen...

Als ik zo als jou zou denken dan zou mijn hele stal leeg zijn Knipoog !!!

Dus omdat jij het niet aankan, heeft het dier pech. Nou misschien zit er ooit nog een slimme tussen die je ongenadig terug pakt. Haha!