Riccio en Jazz Rubin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Riccio en Jazz Rubin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:40

sarabande schreef:
Aimee schreef:
Dat is toch ook niet een criterium om hier mee te mogen 'praten' Verward

Wie de schoen past Haha! , maar dat staat er niet he

Nee, dat staat er niet. Maar zou wel zo geïnterpreteerd kunnen worden en ik vind het gewoon jammer dat fokkers zich zo weinig aantrekken van wat ruiters te melden hebben. En dan niet de Anky's en Edjes, maar de gewone ruiters 'uit het veld', die worden echter met grote regelmaat monddood aan de kant gezet omdat ze zelf niet fokken en dus geen verstand van paarden zouden hebben. Misschien is dat ook wel zo, maar zij weten tenminste wat ze onder de kont krijgen en dáár gaat het toch uiteindelijk om....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:40

arie53 schreef:
Beetje groter CGJ dan kun jij zelfs zien hoe een topdressuurpaard gereden wordt. Cool

Het gaat bij mij gelijk van mini naar mega-groot....... past zich dan gelijk aan naar mijn ego.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:48

Wie bleef niet goed lezen?

CGJ12 schreef:
Aimee schreef:
Sinds wanneer hebben Jazzen trouwens automatische stuursystemen?

Dat staat nergens.
Wel even goed blijven lezen........

Eleonoor schreef:
Of over automatische stuursystemen voor paarden van een bepaald merk binnen witte hekjes?

CGJ12 schreef:
Variabele stuurbekrachtiging en een navigatiesysteem.
Dat is wat anders.
De ruiter / amazone moet nog wel íets doen.......

Jammer voor jou Aimee........ Haha!

Ai, dan moet ik die Jazzen inderdaad aan mij voorbij laten gaan. Zonder automatische piloot ben ik namelijk nergens te paard.... Zij zijn groot en ik is klein!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:50

CGJ12 schreef:
Het gaat bij mij gelijk van mini naar mega-groot....... past zich dan gelijk aan naar mijn ego.

Gelukkig weet je zelf al dat je ego té groot is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:25

Aimee schreef:
Nee, dat staat er niet. Maar zou wel zo geïnterpreteerd kunnen worden en ik vind het gewoon jammer dat fokkers zich zo weinig aantrekken van wat ruiters te melden hebben. En dan niet de Anky's en Edjes, maar de gewone ruiters 'uit het veld', die worden echter met grote regelmaat monddood aan de kant gezet omdat ze zelf niet fokken en dus geen verstand van paarden zouden hebben. Misschien is dat ook wel zo, maar zij weten tenminste wat ze onder de kont krijgen en dáár gaat het toch uiteindelijk om....

Wat een onzin als ruiters en amazones van ieder niveau binnen de grote diversiteit van het aanbod aan rijpaarden niet iets kunnen vinden, ligt dat niet aan de fokkers maar aan de eis van die ruiters.

Maar ik denk dat voor zulke mensen de fiets van CGJ ook te duur is Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:43

sarabande schreef:

Maar als ik dan af en toe eens een PRACHTFIETS heb, waarbij er iets meer ruimte op de lagers zit dan normaal, maar die het verder prima doet, dan wil niemand zo'n fiets hebben........ zelfs niet voor weinig.
Terwijl de gemiddelde toerfietser prima toe kan met een dergelijke fiets. Sterker nog: dan heeft hij/zij een fiets die stukken mooier is, en veel beter rijdt dan de opoe fiets van de buurvrouw. Weliswaar beperkt tot 100.000 kilometer, maar daar komt een amateur-wielrenner echt nooit overheen.......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:49

CGJ12 schreef:

Waar heb jij het nu weer over?? Haha! (Hoe die van jou steigert hoef ik niet te weten hoor Knipoog )

Enne je weet het he; groot ego, klein ...... Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:51

CGJ12 schreef:
sarabande schreef:

Maar als ik dan af en toe eens een PRACHTFIETS heb, waarbij er iets meer ruimte op de lagers zit dan normaal, maar die het verder prima doet, dan wil niemand zo'n fiets hebben........ zelfs niet voor weinig.
Terwijl de gemiddelde toerfietser prima toe kan met een dergelijke fiets. Sterker nog: dan heeft hij/zij een fiets die stukken mooier is, en veel beter rijdt dan de opoe fiets van de buurvrouw. Weliswaar beperkt tot 100.000 kilometer, maar daar komt een amateur-wielrenner echt nooit overheen.......

Bel me even als je zo'n fiets hebt. Knipoog Die scheve fiets die ik nu heb blijft veel last houden van lagers die scheef slijten... Haha!
Maar, waar ik me dan wel zorgen om maar zijn de kilometers. Ik maak ze wel, ook in de bossen en tijdens training..

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:39

CGJ12 schreef:
arie53 schreef:
CGJ vergelijkt zijn Jazz met jouw fiets. Huilen

Leuke opmerking.......... Haha!
Foute smily......... Clown

Ik denk eerder een fout paard Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:42

GertJan schreef:
silloouuhh schreef:
Is het paard dat ik rij toch een zoon van hem en dit is wel een erg fijn paard Haha!

Afbeelding

Citaat:
Bericht
MissHIS Bericht Onderwerp: Re: Riccio en Jazz RubinGeplaatst: 10-04-05 12:06

Ga er eens opzitten en vraag je dan eens afwat de FEI verlangt.

Citaat:
Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:44

Wouter24 schreef:
arie53 schreef:
Hoefslag 14 pag. 67 sorry ED.

heb ik bokt voor Haha!

Beetje simpel niveau maar als je er thuis bij voelt, wat let je Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:48

Dit is waar jullie altijd op schelden,die merrie met al dat volbloed. Dat paard waar ik zulke van heb (en ik prijs me gelukkig)

Ik zou haar toch niet graag willen ruilen voor wat hierboven op de foto staat

Afbeelding

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:56

Wouter24 schreef:
sarabande schreef:

Kan je dit toelichten

Hoe voorspelbaar Tong uitsteken

Maar @o.a. Arie een paard met zoveel "talent" zou met een wat mindere ruiter op 12jarige leeftijd heus wat verder kunnen zijn dan Z2? Lachen

Presenteer jij ons een lijst van 12 jarige hengsten die Z springen en Z2 dressuur zijn. Begin maar met de KWPN hengsten.

GertJan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:10

sarabande schreef:
Dit is waar jullie altijd op schelden,die merrie met al dat volbloed.

Ik zal ze laten straffen. Haha!

(mooie merrie trouwens)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:20

arie53 schreef:
Presenteer jij ons een lijst van 12 jarige hengsten die Z springen en Z2 dressuur zijn. Begin maar met de KWPN hengsten.

Z-springen en Z2-dressuur zijn alleen de hengsten die eerst geprobeerd worden in de ene discipline............
Dan niet verder kunnen komen..............
En dan noodgedwongen verder gaan in de volgende..........

Dit beestje is ook van de ene naar de andere stal gesleept omdat er blijkbaar niet meer uitgehaald kon worden.
Gebrek aan techniek, vermogen, oog of lef.
Of een combinatie daarvan........
Aan de ruiter kan het niet gelegen hebben. Daarvoor zoekt de eigenaar ruiters op met ruim voldoende kwaliteiten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:29

sarabande schreef:
Wat een onzin als ruiters en amazones van ieder niveau binnen de grote diversiteit van het aanbod aan rijpaarden niet iets kunnen vinden, ligt dat niet aan de fokkers maar aan de eis van die ruiters.

Dit bedoel ik dus; wanneer wordt er eens gefokt vanuit het oogpunt van de ruiter en niet van de fokker?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:34

Aimee schreef:
Dit bedoel ik dus; wanneer wordt er eens gefokt vanuit het oogpunt van de ruiter en niet van de fokker?

Als jij een jaar of 10 gefokt hebt, waarbij je tegenwoordig gedwongen bent om alles waar je mee fokt of wilt verkopen te laten rijden, keuren, etc dan mag je mij weer komen vertellen voor wie wij fokken.

Wat is het oogpunt van DE ruiter, wie is dat

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:36

Aimee schreef:
sarabande schreef:

Dit bedoel ik dus;
wanneer
wordt er eens gefokt vanuit het oogpunt van de ruiter en niet van de fokker?

Vanaf het moment dat de RUITER genegen is om het geld te betalen dat een fokker eigenlijk moet hebben voor een veulen..........

Heb je het gelezen in de Paardenkrant?
Uit onderzoek blijkt dat de Paardensector in Nederland financieel gezien een grote sector is........... maar dat het fokken van een paard in Nederland echter nog steeds VERLIESGEVEND is.......... Een hobby dus.

Dat verlies kan een fokker alleen goedmaken door te HOPEN óóit een paard aan Anky te slijten. Daarom tracht iedereen de nieuwe OS-topper te fokken en NIET het gemiddelde paard.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:37

Trouwens, er is geen mooiere fiets dan die van mij en er is bijna niemand die zo goed op de fiets uit de voeten kan als ik, zeker in Amsterdam. Da's een groot voordeel van fietsen... dát kan ik tenminste wel en bovendien hoeft een fiets niet gefokt te worden.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:45

CGJ12 schreef:
Vanaf het moment dat de RUITER genegen is om het geld te betalen dat een fokker eigenlijk moet hebben voor een veulen..........

Uit onderzoek blijkt dat de Paardensector in Nederland financieel gezien een grote sector is........... maar dat het fokken van een paard in Nederland echter nog steeds VERLIESGEVEND is.......... Een hobby dus.

Dat verlies kan een fokker alleen goedmaken door te HOPEN óóit een paard aan Anky te slijten. Daarom tracht iedereen de nieuwe OS-topper te fokken en NIET het gemiddelde paard.

Ten eerste: veel ruiters (inclusief mijzelf) zullen best GENEGEN zijn om veel geld neer te tellen, of ze het KUNNEN is echter meestal de kwestie...

Ten tweede: je weet toch dat ik de Paardenkrant niet lees....

Ten derde: ik wíl helemaal niet dat fokkers het gemiddelde paard fokken, integendeel zelfs. Zeker als je bedenkt dat er méér Grib's en Jazzen rondlopen dan Salieri's.... het gemiddelde ligt dus meer in de richting waarin ik liever niet zou willen dat er gefokt wordt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 09:50

CGJ12 schreef:
[

[/quote]

Ik sprak eens een handelaar in kippen.
Hij vertelde dat hij toe moest leggen op elke kip.

Vroeg hem : " Waar rijd je die 10 vrachtwagens dan van."?

Antwoord van hem : "Ik verkoop veel kippen" Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:00

ceasario schreef:
Ik sprak eens een handelaar in kippen.
Hij vertelde dat hij toe moest leggen op elke kip.

Vroeg hem : " Waar rijd je die 10 vrachtwagens dan van."?

Antwoord van hem : "Ik verkoop veel kippen" Knipoog

Ja grappenmaker........
Maar VERUIT de meeste paarden worden gefokt bij de hobby-fokker.
En geloof me......... dat kost gemiddeld flink geld.
De opfok van 1-3 jarige trouwens ook.......

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:57

Moet een paard in ieder situatie (los in de wei, aan de hand, als groen paard met een groene ruiter, geheel onverzameld gereden onder de man/vrouw) er nu wel of niet uit zien als een paard dat onder de man/vrouw gaat in de zwaardere dressuur?? Dus altijd met oprichting, ruggebruik, front, verzameling, nek hoogste punt, afbuiging, super geconcentreerd en aan de hulpen, prachtig bespierde bovenlijn etc.
Of is dat laatste misschien toch het resultaat van jaren lang hard werken, trainen, spieren opbouwen, ontwikkelen, langzaam aan oprichten en verzamelen en veel inzicht en gevoel hebben als ruiter etc. Haha! ?

We leven in een tijd dat alles hurry up moet en vanzelf moet gaan en snel geld op moet leveren. Alleen gaat dit niet samen met paarden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:00

Himyar schreef:
Moet een paard in ieder situatie (los in de wei, aan de hand, als groen paard met een groene ruiter, geheel onverzameld gereden onder de man/vrouw) er nu wel of niet uit zien als een paard dat onder de man/vrouw gaat in de zwaardere dressuur?? Dus altijd met oprichting, ruggebruik, front, verzameling, nek hoogste punt, afbuiging, super geconcentreerd en aan de hulpen, prachtig bespierde bovenlijn etc.
Of is dat laatste misschien toch het resultaat van jaren lang hard werken, trainen, spieren opbouwen, ontwikkelen, langzaam aan oprichten en verzamelen en veel inzicht en gevoel hebben als ruiter etc. Haha! ?

Als het even kan moet ie bijna zo geboren worden ja..........
De meeste kunnnen het er namelijk inderdaad niet inrijden.... Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:02

Ik geloof CGJ in dit geval zondermeer. Bovendien zit CGJ nog met het probleem dat een slecht paard opfokken net zoveel kost als een goed paard.
Er blijken veel meer slechte te zijn dan goede volgens de man die het weten kan en er met zijn neus boven opgestaan heeft.

Citaat:
De ontslagen adviseur van het KWPN Dhr. Poppelaars:

Poppelaars vervolgt zijn betoog: 'Tijdens de eerste bezichtiging zijn ons een aantal zaken enorm opgevallen. Op de eerste plaats was er een enorm groot aantal incorrecte paarden. Ik wist niet dat er zoveel slechte paarden waren. Toontredende standen, franse standen, incorrecte sprongewrichten en verkeerde hoefvormen'.

Het begint allemaal bij de veulens