Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petraaken schreef:holly schreef:Odie/Arthur, hoe moet ik me voorstellen dat de merrie de dagen doorbrengt op stal Hexagon? (niet qua dekking, maar qua verzorging)
Holly, Sultana heeft daar een prima verzorging gehad. Ik vond zelfs dat ze dikker was dan dat ik haar daar achter liet maar goed dat kon ook door het inrijden van haar komen. Tja Sultana koos een slecht moment uit om hengstig te worden dat jaar midden in het zadelmak maken. De hexagon ruiters hebben mijn werk gewoon voort gezet op dat gebied (zelfs stukken beter dan ik). Sultana heeft daar zelfs haar visitekaartje afgegeven in de zin van 2 drinkbakken kapotslaan als ze met Rubiquil door de gang liepen om te kijken wie er hengstig was en wie niet. Sultana liet dus duidelijk merken dat ze niet hengstig was. Verzorging is daar echt prima.
holly schreef:Dat je paard er netjes verzorgt word geloof ik meteen.
De info die je meestal leest is, je kunt je paard bij ons op stal zetten en soms staan er de kosten per dag bij.
De info die ik mis en waar ik toch nieuwsgierig naar ben is, hoe moet ik het verblijf van mijn paard dan voorstellen?
Krijgen de merries bijvoorbeeld op zijn tijd beweging en hoe moet ik dat dan zien enz enz.
Ik denk dat ik niet de enige ben die zich afvraagt, ik zet mijn paard daar een aantal dagen op stal, maar wat gebeurt en die dagen met mijn paard.
omdat ze toch gereden werd. Dus ik zou het eigenlijk niet weten. Ik geloof dat ze zeiden dat Sultana zefls even een paar uur op de wei mocht maar ik heb nooit gevraagd of dat dat inderdaad zo is geweest. So don't shoot if I'm wrong.

Odie schreef:Rubiquil vergroot meestal omdat hij in zijn genen groter is dan in het echt.
Daarmee bedoel ik: Als jaarling heeft rubiquil met nog wat andere jonge hengsten uit zijn jaargang op een hengstenwei gestaan, waar hij niet de baas was van die kudde.
Gevolg was dat de brutale dominante hengsten het meeste en het beste eten te pakken kregen en die brave rubiquil moest het met de restjes doen.
Hierdoor heeft hij als jaarling niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnengekregen die hem zouden helpen om groot en sterk te groeien, waardoor hij wat achter is gebleven.
Mocht hij als jaarling nu wel fatsoenlijk gevoerd zijn dat had ie wat mij betreft wel een endje door de 1.70 heen gezeten.
, een zeer leuk en interessant topic!
dries schreef:even een hele andere vraag.
wanneer zou ikm het beste kunnen beginnen met dekken?
mijn merrie is vorrig seizoen namelijk niet drachtig geworden maar ben toen ook pas ergens in juni begonnen.
wanneer beginnen jullie meestal?
dries schreef:wie van jullie gaan er trouwens 3 april naar de hengsten show van van bommel? hier zal rubiquil en enkele nakomelingen voorgesteld worden.
FlairS schreef:[
Als ik met Radetzky wil fokken in de toekomst. Kan hem moeilijk op zijn halfzus of 3/4 zus zetten. Dat zou nu net iets te dichtbij zijn wat Roxette betreft. Wil even dat karakter erin fokken om daarna Roxette er terug in te fokken.
petraaken schreef:kan niet anders.Als ik met Radetzky wil fokken in de toekomst. Kan hem moeilijk op zijn halfzus of 3/4 zus zetten. Dat zou nu net iets te dichtbij zijn wat Roxette betreft. Wil even dat karakter erin fokken om daarna Roxette er terug in te fokken.
Kaja schreef:petraaken schreef:kan niet anders.Als ik met Radetzky wil fokken in de toekomst. Kan hem moeilijk op zijn halfzus of 3/4 zus zetten. Dat zou nu net iets te dichtbij zijn wat Roxette betreft. Wil even dat karakter erin fokken om daarna Roxette er terug in te fokken.
Je zoekt het wel dicht bij huis hè?
petraaken schreef:
Voor wat betreft je bloedlijnen...

dries schreef:even een vraagje! wanneer komen de eerste veulens van Radetzky, dit jaar toch?
hoe groot is radetzky? en wat zijn jullie verwachtingen van hem.
er word wel veel over rubiquil geschreven maar hoe is het met radetzky's raport en zijn er meer foto's van hem ik heb er volgens mij maar een gezien.

patjelisa schreef:Ow weet iemand trouwens wat Radetzky dressuurmatig kan?
Dees schreef:
Overigens; de nafok van een hengst mag je kwa stokmaat eigenlijk alleen maar beoordelen als je de stokmaat van de moeder ook weet. Immers, uit een E-pony fok je geen 1.70m. paard, maar dan is een nafok van 1.63m. wel een heeeeele grote!
dries schreef:heeft rubiquil een grote lijn? ik heb zelf nog niet gekeken maar misschien weten jullie het zo weten te vertellen?
petraaken schreef:Rubinstein I 1.70m
Roemer 1.71m
Homerus 1.69m
Aquila (Rubiquils moeder) 1.69m
en verder in zijn lijn vind je ook Amor en die is ook 1.69m
)

patjelisa schreef:we denken om Radetzky te nemen.
waarom?daar ging onze gedachten heen.het is voor ons zelf en niet voor de verkoop wij willen gewoon een leuk veulen.
maar even wat anders we weten dat we voor de dekking 450.00 kwijt zijn.
en voor de stalling 100 euro maar dat hoeven op onze andere stal dan niet te betalen(dus dat tellen we niet mee)
maar wat komt daar allemaal bij als we gewoon een gezond veulen zouden krijgen.
dus wij willen gewoon even weten wat er bij komt bij de 450 euro.
en opvoelen denk ik moet 1 a 2 keer gebeuren en is 10 euro per keer.
dus komt er 20 euro bij.
maar hoe duur is een scan die moet je volgens mij ook twee keer laten maken.
en wat kost het aan prikken voor merrie en veulen?
de merrie brok enz enz?
wie kan mij dat vertellen met prijzen erbij?
alvast bedankt