Hengstenkeuring Den Bosch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Hengstenkeuring Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:42

Orame schreef:

Weer een knap staaltje bevooroordeeld iets rondschreeuwen....

De Flemmingh x Silvano is verkocht naar Duitsland en daar direct de volgende dag voor een speciaal voor hem georganiseerde 'keuring' gekomen. Uitslag bij mij tot nu toe nog onbekend.

De andere Flemmingh is volgens mij ook verkocht maar dat weet ik niet 100% zeker.

Soms worden paarden JUIST om die veterinaire reden verkocht..............
Misschien hebben jullie ALLEBEI wel gelijk........ Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:45

arie53 schreef:
Als hij zo beweegt als de vos van paar posts hierboven beloofd het weinig goeds.

Leg nou eens precies uit wat je bedoelt Arie, i.p.v. zo maar wat hatelijke opmerkingen in het rond te strooien.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:47

Tja de details weet ik ook niet maar dit is wat de nieuwe eigenaar verteld heeft. Hij zal wel zijn redenen hebben gehad om de hengst niet hier voor de derde bezichtiging te doen. Feit blijft wel dat onze hengsten voor Ermelo al rontgenologisch zijn gekeurd en hengsten die niet goed zijn gaan al niet naar Ermelo, laat staan dat ze in Den Bosch komen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:56

Orame schreef:
. Feit blijft wel dat onze hengsten voor Ermelo al rontgenologisch zijn gekeurd en hengsten die niet goed zijn gaan al niet naar Ermelo, laat staan dat ze in Den Bosch komen.

Ik val je ook niet aan.
Maar je kunt niet zomaar Duitsland roepen wanneer je het over paarden hebt.

Paarden is "emotie" zei iemand eens hier.

En dat het emotie is ziet men in je onderschrift.
Vorig jaar zouden jullie onder het KWPN een bom gelegd hebben.

En nu:

11 hengsten naar verrichtingen!!!
VDL Vyruso H reservekampioen, VDL Vorst derde!!
2 april VDL Hengstenshow

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:58

Orame schreef:
Feit blijft wel dat onze hengsten voor Ermelo al rontgenologisch zijn gekeurd en hengsten die niet goed zijn gaan al niet naar Ermelo, laat staan dat ze in Den Bosch komen.

Ja, dat is bekend van VDL .....

Maar waar laten jullie nu die 40% waar iets aan mankeert en die 20% waar iets meer aan mankeert? (ik noem maar een paar getallen)
Eigenlijk ben ik daar héél erg beneiuwd naar.

Zelf moet ik dergelijke dieren gewoon weg geven..............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:59

ceasario schreef:

11 hengsten naar verrichtingen

!!!

Was ik ook al benieuwd naar........
(niet slaan)

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:05

Ik ga ook niet na waar die hengsten blijven, of wat ze opleveren. Percentages kan ik je ook niet vertellen, feit blijft dat er altijd wel een paar zijn waar wat aan mankeert.

En natuurlijk was het vorig jaar een stuk minder met de hengsten maar daar hoef je natuurlijk niet alleen het KWPN voor verantwoordelijk te stellen, de hengsten stonden er dit jaar beter voor en waren over het algemeen ook beter.
Vorig jaar rond deze tijd wist ik nog niet van het bestaan van bokt, anders was mijn onderschrift toen waarschijnlijk iets minder uitbundig geweest. Haha!

En voor de elf hengsten, zie site VDL.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:07

Ik waardeer je eerlijkheid.

Nu nog het dekgeld. Haha!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:11

Ook daar kan ik niks aan veranderen Haha!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:17

Maar even terug on topic:

Wat vonden jullie van de kampioenskeuring? Ik vond het jammer dat de springhengsten niet nog een keer de kans kregen zich aan de hand in draf te laten zien. Op die manier had het publiek net als bij de dressuurhengsten kenbaar kunnen maken wie hun favoriet was.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:18

Orame schreef:

Oh, jawel.
Die "kruideniers" minder betalen. Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:23

ceasario schreef:
Ik waardeer je eerlijkheid.
Haha!

Ik pas als ik weet wie er opgescheept wordt met die dieren waar nogal wat aan mankeert......... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:26

Orame schreef:
Wat vonden jullie van de kampioenskeuring? Ik vond het jammer dat de springhengsten niet nog een keer de kans kregen zich aan de hand in draf te laten zien. Op die manier had het publiek net als bij de dressuurhengsten kenbaar kunnen maken wie hun favoriet was.

Nu de springers apart een kampioenschap hebben gekregen vind ik dat het kampioenschap JUIST op het talent van het springen moet worden vergeven. De draf moet dan niks meer uitmaken. Dat is conform de wens van de "spring-fokker".
Anders kun je ze net zo goed tussen de Jazzen laten rondlopen en zijn ze volledig kansloos.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:31

Dat ben ik met je eens maar toch was het wel leuk geweest als het publiek ook kenbaar had kunnen maken wie voor hen de kampioen was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:33

Orame schreef:
Dat ben ik met je eens maar toch was het wel leuk geweest als het publiek ook kenbaar had kunnen maken wie voor hen de kampioen was.

Dat zegt toch niks de meeste mensen die dat op woensdag en donderdag gezien hebben zijn er op die zaterdag niet meer.

Dus laat de jury maar fijn met de gegevens werken die zij hebben.

Horen we nog even van je waar de beide Flemmings naartoe zijn, en de Negro heb je daar iets van gehoord Knipoog

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:35

sarabande schreef:
Orame schreef:

Dat zegt toch niks de meeste mensen die dat op woensdag en donderdag gezien hebben zijn er op die zaterdag niet meer.

Horen we nog even van je waar de beide Flemmings naartoe zijn, en de Negro heb je daar iets van gehoord Knipoog

Zal het nog even navragen van de andere Flemmingh. Denk niet dat ik erachter kom waar de Negro is gebleven....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:36

Orame schreef:
Zal het nog even navragen van de andere Flemmingh. Denk niet dat ik erachter kom waar de Negro is gebleven....

O jammer Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:46

sarabande schreef:
Orame schreef:

Ik was er ook niet op Zaterdag dus houd ik het maar bij deze.
Of hij het in de verr. waar zal maken zal nog moeten blijken.

Citaat:
Kampioen bij de springgericht gefokte hengsten werd cat.nr. 490 (Numero Uno x Ekstein) van fokker L. Meulenberg uit Guttecoven en eigenaar Stal Horn BV.
bron: kwpn

Maar als zo'n paard het juiste zadel krijgt aangemeten zie ik het positief tegemoet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:50

Orame schreef:

Dat heb je als je behoort tot een
"Syndicaat"

Huilen

Citaat:

Artikel 6

: Dekgeldregeling

Ten aanzien van de drachtigheid van de merrie kan t.a.v. het dekgeld gekozen worden voor 2 construc­ties, t.w.: (dit dient ook in de folder vermeld te worden van de hengstenhou­der)

A) Zgn. "Oude systeem"

In dit geval betaalt de merriehouder het gehele dekgeld. Blijkt de merrie niet drachtig te zijn geworden, dan is het station verplicht u volgend seizoen een korting te geven van 30%* op een hengst naar keuze, aanwe­zig op hetzelfde station, in dezelf­de fokrichting met een dektarief welke maximaal 115,00 euro hoger is.

* Deze reductie is 20% voor hengsten met een stokmaat van 1.57m. of lager.

B) Zgn. “Drachtigheidsconstructie”

In dit geval betaalt de merriehouder het gehele dekgeld. Wordt op uiterlijk 1 oktober van hetzelfde seizoen d.m.v. een veteri­naire verkla­ring aange­toond dat de betreffende merrie gust is, dan ontvangt de merriehouder een gedeelte van het betaalde dekgeld + B.T.W. retour. Dit bedrag dient de hengstenhou­der te vermelden in zijn folder. Bijvoor­beeld dekgeld 700,00 euro excl., bij gust op 01/10 350,00 euro excl. B.T.W. retour.

http://www.nmanet.nl/nl/

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:56

Laat ik maar weer eens terug on topic gaan

Heeft nog iemand het foldertje Clown van Eurocommerce Vingers aflikken meegenomen uit Den Bosch

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:00

sarabande schreef:
Laat ik maar weer eens terug on topic gaan

Heeft nog iemand het foldertje Clown van Eurocommerce Vingers aflikken meegenomen uit Den Bosch

foldertje

Dat "boek" ligt hier ook op mijn buro.

Ja die hebben nog geld.
In de bouw moeten ze het inmiddels anders besteden.

Citaat:
U wilt "schoon schip" maken

Clementie
Bedrijven kunnen vrijstelling of verlaging van de boete ("clementie") krijgen als zij zelf informatie over kartels waarbij zij betrokken zijn (geweest), doorgeven aan de NMa. Voorwaarde is dat individuele bedrijven zich zelf melden bij het clementiebureau van de NMa en de NMa informatie verstrekken. Het percentage boetevermindering is afhankelijk van het tijdstip van de melding, van het feit of de NMa al een onderzoek is gestart naar het kartel en van de mate waarin de informatie die het bedrijf verstrekt bewijs levert voor het bestaan van het kartel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:08

Kan je het nu nooit over het onderwerp, dat zijn hengsten en hengstenkeuring in dit topic, hebben.
Dat verschrikkelijk mooie promotieboek gaat over hengsten en een filisofie, daar wilde ik mij eigenlijk toe beperken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:10

arie53 schreef:
Rinske schreef:
Ben je er zelf ook bij geweest Arie?

Had je dan getemd?

Ik vraag of je erbij bent geweest, omdat je een paard dat echt goed kon bewegen blijkbaar van een foto kan beoordelen.
Maar goed, misschien maak je bij deze hengst net wel het foutje als de jury maakte Ach gut

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:43

Orame schreef:

Zeker omdat VDL was afgereisd met 12 voorbrengers, 18 grooms, 6 chauffeurs, 3 eigenaren, 72 co-fokstal-eigenaren en 161 merrie-eigenaren uit friesland met VDL verplichtingen + aanhang om "hun favoriete hengst" aan te moedigen......... Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:54

Oké dames en heren kunnen we het terug over de hengsten zelf hebben aub.

zal mijn vraag nog eens herhalen. Weet iemand waarom MONTENDER er niet was?