Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:21

Ze worden alleen traag als de ruiter dat toestaat en dat is het grootste probleem, de meeste mensen blijven in dat veertje hangen waardoor het paard steeds meer aan 3 stukken gaat lopen.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:57

Alane schreef:
@Jorg: net zoals de anderen mischien het ene uitersten hebben meegemaakt maak jij mischien het andere uiterste mee: de meest perfecte Gribaldi nakomeling ... Haha!

Ik heb meer Dribaldi's gereden en nog, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.....Helemaal vergeleken met de jazzen die ik heb gereden, dat zijn geven van de tien keer wel rotzakken (of zeer aparte karakters).
GRib's zijn fijne paarden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:31

Sjuimpje schreef:
Ze worden alleen traag als de ruiter dat toestaat en dat is het grootste probleem, de meeste mensen blijven in dat veertje hangen waardoor het paard steeds meer aan 3 stukken gaat lopen.

Een trage word nooit snel!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:38

Pipo schreef:

Als dát zo zou zijn zou je een paard nooit "snel" hoeven maken aangezien het volgens jou tóch nooit lukt..............

Daar ben ik het dan dus ook NIET mee eens.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:41

Waar zeg ik dat ze traag zijn Verward
Ik zeg dat ze traag worden als de ruiter dat toestaat. Ik zie om mij heen veel mensen die juist lekker meehangen in dat geveer en daar worden ze traag van.
Als je ze gewoon van dag 1 actief houdt en je bent handig genoeg dan kan je dat makkelijk voor zijn.

Mij lukt het ook niet voldoende, maar 1 ding weet ik wel. Ik heb nog nooit zo'n snelle gehad als de Grib die ik heb. En dat verzin ik niet ter plekke, het moeilijke is alleen om hem zo snel te krijgen op mijn hulpen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:07

CGJ12 schreef:
Als dát zo zou zijn zou je een paard nooit "snel" hoeven maken aangezien het volgens jou tóch nooit lukt..............

Daar ben ik het dan dus ook NIET mee eens.

Wat wil men nu nog hebben.

1. Een brave.
2. Een luie.
3. Een lieve.
4. Geen rotzak.
5. Een "goed lopende"
6. Een niet snelle.
7. Een "gezonde"
8. Een vlugge.
9. Een "talent"
10. Of een slaafs maatje.

En vooral niet te duur!

Als jij het weet mag je het zeggen. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:10

En maximaal 8 jaar, moet Z lopen en de wissels goed beheersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:16

En zwart, jullie vergeten zwart.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:21

En als je een memory stick in z'n (want het moet ook een ruin of hengst zijn!!!) kont schuift moet hij automatisch zijn proef lopen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:23

En dan is het weer een saai paard....waar niets mee te beleven valt..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:24

Sjuimpje schreef:
En als je een memory stick in z'n (want het moet ook een ruin of hengst zijn!!!) kont schuift moet hij automatisch zijn proef lopen Nagelbijten / Gniffelen

Pas op ,voor dat je het weet hoor je bij de oude stempel. Cool

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:27

Ik vraag mijn paarden regelmatig achter de LL dus dat zal wel niet zo'n vaart lopen Tong uitsteken

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:37

Pipo schreef:

En Gribaldi zelf dan Cool
Het ultieme voorbeeld hoewel dat wel de nodige bloed zweet en tranen zal hebben gekost Haha! Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:26

WWWiske schreef:
Idem !!!!! ik kocht de jaarling vanwege de beweging en ze had ook een leuk koppie, de moederlijn sprak mij wel aan, dat ze Gribaldi als vader heeft? het zij zo.

Zo is het ongeveer ook bij mij gegaan... we hebben elkaar uitgezocht! Maar ja, dat kan ook als je kan kiezen tussen 10 merries en niet precies weet wat hun bloedlijnen zijn... Clown .

Ik wil mijn merrie ook nomineren, ik bezit een echte knuffelkont... met een nogal slim maar gelukkig meewerkend karakter

Citaat:
Ik heb dat "steken" nog niet gezien bij nakomelingen.

Ik helaas wel, dat was de reden dat ik eigenlijk geen Gribaldi wilde... ik had namelijk al eerder 3 nakomelingen gezien die mij geen van de 3 konden bekoren qua beweging... allemaal zo'n steekloop. Vandaar dat ik na uitkiezen van mijn huidige merrie aangenaam verrast was dat ze een Gribaldi is. Bloos!

(foutje in de tekst aangepast...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:03

Magique schreef:
hoewel dat wel de nodige bloed zweet en tranen zal hebben gekost Haha! Haha!

Gribaldi zal vast wat nachtjes hebben zitten janken in zijn stalletje Haha! Knipoog Maar die is nog niet snel Haha!

Vind het wel knap, dat ze dat dier zo aan de gang hebben gekregen. Al wil ik eigenlijk helemaal niet weten HOE ze dat hebben gedaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:06

[***] schreef:
En dan is het weer een saai paard....waar niets mee te beleven valt..

Welnee joh, hier om de hoek staat dat perfecte paard. Behalve dat ie niet zwart is dan maar vos, maar verder voldoet ie aan álle bovenstaande eisen èn hij is niet saai.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:47

Pipo schreef:
Gribaldi zal vast wat nachtjes hebben zitten janken in zijn stalletje Haha! Knipoog Maar die is nog niet snel Haha!

Vind het wel knap, dat ze dat dier zo aan de gang hebben gekregen. Al wil ik eigenlijk helemaal niet weten HOE ze dat hebben gedaan.

Waar slaat dit nu weer op? wil wel eens weten wat je hier mee bedoeld!!!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:58

Pipo schreef:
Vind het wel knap, dat ze dat dier zo aan de gang hebben gekregen. Al wil ik eigenlijk helemaal niet weten
HOE
ze dat hebben gedaan.

Door een natte dweil om zijn achterbenen te vouwen, hij werd het toen zo zat dat hij altijd maar die k*t vloeren moest dweilen, dat hij z'n benen is gaan optillen en zo toch in de GP terecht kwam?
Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:00

Wat wordt er nu dan bedoeld met 'snel' ?

Ik heb het idee dat men het nu in 2 contexten plaatst Verward

Die van mij is erg snel als je bedoeld met reageren op de omgeving, 180 graden draaien etc Schijnheilig Clown Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:01

WWWiske schreef:
Door een natte dweil om zijn achterbenen te vouwen, hij werd het toen zo zat dat hij altijd maar die k*t vloeren moest dweilen, dat hij z'n benen is gaan optillen en zo toch in de GP terecht kwam?
Haha!

Bijna goed. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:25

Hahaha, nou je zal het niet geloven maar zo heeeel erg moeite zat er ook weer niet aan hoor. Alleen de eners vond ie beetje moeilijk in t begin maar piaffe en passage had ie echt aanleg voor.
En daarbij is het alleen maar in zijn karakter te prijzen dat hij zich zo heeft laten bewerken.

En ondanks het trage en het steken loopt in niet onverdienstelijk GP. Nou geef mij er ook maar zo eentje dan.

En niet alle Grib´s hebben het typisch Gribelloopje.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:35

Suzanne F. schreef:
Hahaha, nou je zal het niet geloven maar zo heeeel erg moeite zat er ook weer niet aan hoor. Alleen de eners vond ie beetje moeilijk in t begin maar piaffe en passage had ie echt aanleg voor.
En daarbij is het alleen maar in zijn karakter te prijzen dat hij zich zo heeft laten bewerken.

Het ging over het snel-maken, niet over het aanleren van specifieke oefeningen.

weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:40

waarom zijn jullie toch allemaal zo gek van gribaldi?Ik vind hem niet zo speciaal...........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:00

weekend schreef:
waarom zijn jullie toch allemaal zo gek van gribaldi?Ik vind hem niet zo speciaal...........

Als je dit topic (en alle eerdere over Gribaldi Nagelbijten / Gniffelen ) doorleest zal je zien dat niet "jullie allemaal" gek van Grib zijn, we worden hoogstends gek van het welles nietus gemiep eromheen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:32

sarabande schreef:
Als je dit topic (en alle eerdere over Gribaldi Nagelbijten / Gniffelen ) doorleest zal je zien dat niet "jullie allemaal" gek van Grib zijn, we worden hoogstends gek van het welles nietus gemiep eromheen Haha! .

Ik word er meer gek van dat mensen die zelf een nakomeling hebben van een bep. hengst, deze gelijk de hemel inprijzen alsof het dier geen minder goede punten heeft.