[Dienstmededeling] Anna42 ban voor 3 maanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:08

Chantal1, graag. Maar wat moeten we daar tegen doen? PBs en emails kunnen we vrij weinig mee aangezien niet te controleren is of die PBs/Emails authentiek zijn. Verder geven die berichten ook maar een heel eenzijdig beeld. Als jij klaagt over de (idd niet bepaald nette) PBs van een andere gebruiker dan hebben wij nog geen idee wat daaraan vooraf is gegaan en wat jij allemaal via PB/Email/MSN/ICQ/telefoon tegen die andere persoon gemeld hebt.

Op Bokt houdt het moderatorteam zich bezig met wat er op het forum zelf speelt. Het is gewoon onbegonnen werk om daar ook onderlinge communicatie bij te pakken, al helemaal omdat het vaak ook nog om mensen gaat die elkaar ook IRL kennen en we dus geen idee hebben hoe de verhoudingen nou precies liggen op dat moment en wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Sterker nog; dat wil ik niet eens weten.

Maar inderdaad, dat heeft wel tot gevolg dat er regelmatig steken onder water worden geplaatst die op het eerste oog niet zo herkenbaar zijn voor niet ingewijden. Het enige dat je daar aan kan doen is op de TeM knop duwen en uitleggen wat er aan de hand is. De mods van FA weten in grote lijnen best wat er allemaal onder de oppervlakte speelt maar we weten zeker niet alles en kunnen dus ook niet bij alle banketstaaf uithalen ingrijpen, daar hebben we echt jullie, de gebruikers, voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:09

BartVB schreef:

En, nee, Pipo, ik verwacht niet dat dat is waar je naar op zoek bent, iig niet in die mate.

Je gaat maar lekker een ander pispaaltje zoeken BartVB. Ga je frustraties lekker op een ander botvieren..........

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:13

irmaz schreef:
Maar het lijkt me geen goede zaak wanneer iedereen bij alles wat ze schrijven moet bedenken, als maar niemand (en zeker niet het boktbeheer) mijn woorden verkeerd opvat Ziek

Maar wat is dan het alternatief? Dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt zonder er bij na te denken hoe een ander het op kan pakken? Alles moet maar kunnen en iedereen moet maar in hun achterhoofd houden dat jij het niet zo kwaad bedoeld?

Dat zou heel mooi zijn maar helaas werkt het niet zo blijkt in de praktijk. Zie hier b.v. de opmerking over Pipo die ik maakte, die bedoelde ik helemaal niet vervelend naar Pipo toe maar toch wordt die zo opgepakt. Ligt dat dan aan Pipo? Nee, IMO niet, iig niet voor het grootste deel. Ik had er wat meer bij na moeten denken Scheve mond Ik had me iig flink persoonlijk aangevallen gevoeld als Pipo iets dergelijks over mij zou schrijven.

We hebben het hier over een forum. Een forum met een paar duizend mensen die elkaar niet of amper kennen, allemaal hun eigen mening hebben en allemaal alles vanuit hun eigen visie lezen. Dus ja, dan zal je behoorlijk op moeten letten met wat je schrijft want voor je het weet pakken een aantal mensen je (niet kwaad bedoelde) opmerking verkeerd op.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:14

PB's kan jij toch wel traceren Bart? Niet dat ik een kenner ben weliswaar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:16

Zannekin: Klopt, het is technisch gezien wel mogelijk of een PB die iemand naar het beheer doorstuurd authentiek is maar dan weten we nog steeds niet wat er aan vooraf is gegaan. In de PBs van mensen rommelen doen we niet (je gaat ook niet in de Email van iemand anders zitten rommelen) en al zou dat geen probleem zijn dan weet je nog niets omdat je dan nog geen Email/MSN en weet ik het wat hebt gezien. Dus het alleen natrekken van PBs is lang niet voldoende om er iets mee te kunnen doen.

Er zijn wel een paar uitzonderingen hoor. Als we van verschillende mensen onafhankelijk doorkrijgen dat iemand mensen enorm uit loopt te schelden via PB en als we dan als modteam van die persoon ook nog een hoop gescheld krijgen als we haar daarop aanspreken dan wordt wordt de PB mogelijkheid van die persoon meestal uitgeschakeld (op z'n minst). Maar verder kunnen we weinig. Al helemaal mbt het 'andere winnen voor jouw clubje' probleem.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:31

BartVB schreef:
Maar wat is dan het alternatief? Dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt zonder er bij na te denken hoe een ander het op kan pakken? .

Het probleem voor mensen is op FA dat men bij materiebehandeling van een onderwerp
bij reaktie uitgeprobeerd wordt, waarna de persoon getest wordt of zijn antwoord wel door die persoon die reaktie gaf verdedigbaar kan blijven.

En dat is het hele FA gebeuren.
Gewoon een maatschappelijk gebeuren.
Kijk maar eens naar de politiek.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:33

BartVB schreef:
We hebben het hier over een forum. Een forum met een paar duizend mensen die elkaar niet of amper kennen, allemaal hun eigen mening hebben en allemaal alles vanuit hun eigen visie lezen. Dus ja, dan zal je behoorlijk op moeten letten met wat je schrijft want voor je het weet pakken een aantal mensen je (niet kwaad bedoelde) opmerking verkeerd op.

Precies, en daarom is het niet mogelijk om met iedereen z'n teenlengte rekening te houden.

Citaat:
Zie hier b.v. de opmerking over Pipo die ik maakte, die bedoelde ik helemaal niet vervelend naar Pipo toe maar toch wordt die zo opgepakt. Ligt dat dan aan Pipo? Nee, IMO niet, iig niet voor het grootste deel. Ik had er wat meer bij na moeten denken Scheve mond Ik had me iig flink persoonlijk aangevallen gevoeld als Pipo iets dergelijks over mij zou schrijven.

Scenario 1: je wilde een point maken, Pipo vat het blijkbaar anders op dan je bedoelde, Pipo reageert, jij zegt sorry.

of Scenario 2: Jij overtreedt de regels doordat je op de persoon speelt (Pipo idg) en krijgt een OW. Verward

Ligt er dus maar aan hoelang de tenen zijn!

Citaat:
Maar wat is dan het alternatief? Dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij vindt zonder er bij na te denken hoe een ander het op kan pakken? Alles moet maar kunnen en iedereen moet maar in hun achterhoofd houden dat jij het niet zo kwaad bedoeld?

Dat zou heel mooi zijn maar helaas werkt het niet zo blijkt in de praktijk.

Lijkt me niet, het alternatief is dat iedereen zich heeft te gedragen als volwassenen, iedereen moet een beetje nadenken over de ander. Ach gut
En ja, dan moet alles kunnen. Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:33

@ceasario:
Eehm, dat gaat me wat te snel Lachen
Kan je die eeste zin nog een keer doen in Jip en Janneke taal? Ik raak de draad een beetje kwijt met alle personen en reacties.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:36

Het is mij opgevallen dat sommige mensen zich sneller aangevallen voelen als andere, dus langere tenen hebben, dus met welke lengte moet je rekening houden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:40

BartVB schreef:
@ceasario:
Eehm, dat gaat me wat te snel Lachen
Kan je die eeste zin nog een keer doen in Jip en Janneke taal? Ik raak de draad een beetje kwijt met alle personen en reacties.

Citaat:
Kan je die eeste zin nog een keer doen in Jip en Janneke taal?

Taal verschil, het probleem.
Gewoon die ouwe bokken er afgooien.
En verder gaan met de Jip en Jannekes. Haha!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:41

ceasario schreef:
Dat roept de Dominee ook
Dus die tekst zit er goed ingeprint. Ach gut

Helaas, voor mij gaat dat niet op. Ik geloof alleen in mijzelf en zou graag willen dat je de kerk hier buiten liet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:43

eveline_B schreef:
Helaas, voor mij gaat dat niet op.

Zeg ik dat om in jouw herhaling tevallen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:50

ceasario schreef:
Taal verschil, het probleem.
Gewoon die ouwe bokken er afgooien.
En verder gaan met de Jip en Jannekes. Haha!

Asjeblief ceasario, ik zit net een lans te breken voor die ouwe bokken Haha!
Of begin ik toch een ouwe geit te worden :?

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:52

BartVB schreef:
De beheerders en modertors van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site.
[...]

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst.

Dit is sowieso een lastige regel/afspraak. Uit deze discussie blijkt al dat wat de een kwetsend, obsceen, vulgair etc..... , vind, door een ander wat meer gerelativeerd wordt en/of in een andere context wordt gezien.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:54

BartVB schreef:
Maar wat moeten we daar tegen doen? PBs en emails kunnen we vrij weinig mee aangezien niet te controleren is of die PBs/Emails authentiek zijn.

Dat is dan schijnbaar ook selectief... kan me anders nog herrineren dat een pb van mij als antwoord op een peebee wel "behandeld" is door het moddieteam....
En ook heb ik mail-berichten gezien aan aan derden die meegenomen werden in een beslissing cq besproken werden...
En er werd dus wel wat mee gedaan....

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:56

't hangt er allemaal vanaf hoe de PB zender het allemaal kan uitleggen. Kan me inbeelden dat de ene daar wel eens tuk gladder in is dan de andere...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 13:02

@Alane: Klopt. In sommige gevallen. Maar het is zeker geen gewoonte.

_Piet: klopt. En dus proberen we een soort van middenweg te zoeken. Als mensen al beginnen te mutsen als iemand naar ze wijst dan doen we daar niets mee, als mensen iemand voor rotte vis uitmaken dan doen we daar wel iets mee en bij alles wat daar tussen in zit blijft het schipperen. Er is idd geen harde grens te trekken maar dat wil IMO niet zeggen dat we dus maar geen grens zouden moeten trekken. Iets verder in die voorwaarden staat volgensmij dat de moderators bepalen wat wel/niet verwijderd wordt. Dat dat niet altijd in overeenstemming is met wat de hele Bokt populatie dan van die opmerkingen vond is alleen maar logisch.

Maar, eeh, ik ging een uur of 2 geleden lunchen Lachen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:07

Wat ik dus nog steeds niet begrijp is waarom een topic over een ban.
Er zijn al veel mensen die zich dood ergeren en anderen die hoor je niet maar die lachen zich kapot.
Is het niet een fout geweest om dit te plaatsen.
Wie bepaalt wat wel en niet mag, is dat degene waar het tegen gezegt wordt of degene die het leest en achter de rug om op tem drukt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:08

Bart ik was zo vrij om uit je profiel te quote.

Citaat:
Heike liep zich echter constant te ergeren aan een op zich best goed lopend forum op Internet, het probleem was echter dat dat forum niet echt geweldig in elkaar zat. Het was traag, je kon er anoniem berichten plaatsen, je kon er zelfs berichten plaatsen onder de naam van iemand anders.

Er werd daar dus heel wat afgeruzied. Kortom: Kommer en kwel in paardenforum land.

Maaaaarrrrrr. Daar was BartVB die op dat moment voor een andere site bezig was met de ontwikkeling van een forumsysteem. Bart werd het gemiep over dat andere forum een beetje moe en heeft toen voor Heike dat forum op een van zijn domains geinstalleerd. Een mooie manier om het forum te testen dacht Bart.
Haha!
Laatst bijgewerkt door ceasario op 19-10-04 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:09

BartVB schreef:

Dat zou heel mooi zijn maar helaas werkt het niet zo blijkt in de praktijk. Zie hier b.v. de opmerking over Pipo die ik maakte, die bedoelde ik helemaal niet vervelend naar Pipo toe maar toch wordt die zo opgepakt. Ligt dat dan aan Pipo? Nee, IMO niet, iig niet voor het grootste deel. Ik had er wat meer bij na moeten denken Scheve mond Ik had me iig flink persoonlijk aangevallen gevoeld als Pipo iets dergelijks over mij zou schrijven.

Ben blij dat jezelf inziet dat je opmerking terecht vreemd te noemen was. Ik was namelijk niet de enige die dat opviel dat jij ineens mij begon aan te vallen.

Maar goed..........ik ben niet zo lang haatdragend hoor Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:15

Zannekin schreef:
't hangt er allemaal vanaf hoe de PB zender het allemaal kan uitleggen. Kan me inbeelden dat de ene daar wel eens tuk gladder in is dan de andere...

Ik denk dat je hier de nagel op de kop slaat zannekin.

Waarom heel dat PB-gedoe niet afschaffen hier op bokt. Het is hier nog altijd een forum, en dat is openbaar. Als mensen alsnog contact willen hebben met elkaar zijn er mogelijkheden zat op het internet zoals é-mail, msn,...

Misschien dat het 'zwartmaken' dan wel verder gaat, maar iig niet hier op bokt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:29

Jan_VT schreef:

Waarom heel dat PB-gedoe niet afschaffen hier op bokt. Het is hier nog altijd een forum, en dat is openbaar.
.

Dat heeft Karel al geleerd door die niet op te nemen (PB's)

Verder zal dat hier niet gebeuren want dan is het voor vele niet meer "leuk"

Huiskamer etc. en ga maar door.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:46

jaantsje schreef:
Wat ik dus nog steeds niet begrijp is waarom een topic over een ban.

Vrij simpel: ervaring heeft ons geleerd dat een ban altijd reakties opwekt en speculaties waarom de ban gegeven is. Wij wilden héél duidelijk zijn over de aanleiding van deze ban en daarmee ook melden dat we de ban betreuren.

Het moddieteam is geen groepje sadisten die graag moeilijke gebruikers bannen. We zijn hier om te zorgen dat bokkers als gewone mensen met elkaar kunnen discussiëren. Een ban is een een heel drastische maatregel, die weloverwogen wordt gedaan.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:48

En mensen die zwart worden gemaakt door een Moderator mag wel Joost? Scheve mond

Zo gaan mensen toch ook niet met elkaar om?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:00

of voor gek versleten in het openbaar...
over gesproken wordt zonder dat de betreffende persoon een weerwoord kan geven?
de hand boven het hoofd wordt gehouden omdat het zo sneu is dat iemand anders een (tijdelijke) ban krijgt?

ik vind het nogal wat... en dan de vrijheid om een mening te geven om er een poos later mee om de oren te worden geslagen...
Is wel vervelnd dat je op een forum komt denkt je kennis te kunnen delen wat bij te leren een stukje ontspanning maar tevens op je tenen moet lopen, ieder getypt woord geheel moet ontleden incl. alle betekenissen die dikke vandale eraan geeft omdat je anders gelijk je bericht wordt verwijderd, je een boze peebee krijgt enz... terwijl er dus personen zijn die wel van alles mogen uitkramen en men dat dan maar met een korreltje zout moet nemen.... en niet te vergeten een gehele zin eerst te ontleden, dan te voorzien van een hele berg kaaskopjes en dan maar hopen dat niemand daarin per ongeluk met een hoop fantasie toch een gemene ondertoon kan vinden....