welk type tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:08

Mariska_28 schreef:
En al eerder dan het NST was er dus al de Tinkervereniging..

Kleine kantrekening. het scheelt maar een klein half jaar. en deze vereniging is mede van de grond gekomen door Miranda en mij en de publiciteit rondom onze Tinkerdag toen, die Miranda en ik organiseerden.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:53

Mariska_28 schreef:
Wij hebben toen besloten om met de Ieren in zee te gaan. Niet omdat we dat wilde, het kostte immers een hoop extra werk en tijd, maar omdat we vonden dat we het moesten voor onze paarden. De leden hebben ons daarin gesteund en zo is ICS Nederland ontstaan..

ja inderdaad de overgebleven leden hebben jullie gesteund..
degene die jullie niet steunden werden meteen ook de vereniging uitgegooit.
en je zegt er ook niet bij dat degene die zijn mond open deden toendertijd op het tv forum of tw forum, werden gedreigt met gerechtelijk stappen door de voorzitster.. en ja dit is uit eigen ervaring....

en misschien ook belangrijk om er even bij te zetten is dat het ICS ierland naar mijn weten toen bestond uit 1 voorzitter met 1 tinkerhengst, en dat was het..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:55

Goh wat een heerlijk objectief antwoord weer, maar na de modder die ik van je over de pb heb gekregen had ik eigenlijk ook niets anders verwacht.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:06

haha blijf me over jouw verbazen... *LOL*
wie begin mij aan te vallen via pb? juist jij ja!
zal me nu maar inhouden om niet zo kinderachtig te zijn om de pbtjes in dit topic te zetten.... Lips are sealed

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:07

Dus de eigenlijke vete komt door de eerste leden van het NST en ICS.....
Als die nu een lekker doorgaan met katten op elkaar kan er mischien een nieuw stamboek opgericht worden voor de nieuwere leden OK dan! .......

Kunnen die het belangrijkste gaan doen.....genieten van elkaars bonte paarden en ervaringen/meningen/tips uitwissellen zonder het constant gezeik aan te horen over de 2 stamboeken....

Ik reageer nooit meer in de tinkertopics door het geneuzel over de stamboeken eindigd ieder topic hetzelfde.

Ik merk ook dat steeds meer "Bokkers" het beu worden,die willen net als mij het over onze paarden hebben (lees maar wat berichten terug).
Je kunt ook een discusssie hebben zonder met modder te smijten....probeer dit eens een keer!!!!!!!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:08

Het gaat weer lekker hier .Volgend jaar ga ik mijn merrie laten keuren en ik heb mijn keuze gemaakt.
Ik zet het alleen niet hier neer.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:13

CarS schreef:
Als die nu een lekker doorgaan met katten op elkaar kan er mischien een nieuw stamboek opgericht worden voor de nieuwere leden OK dan! .......

wha drie stamboeken.... maak me gek... *LOL*

maar ik begrijp goed waar je op doelt.. echt gezellig is dit zo niet nee...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:24

SuperQuinta schreef:
en je zegt er ook niet bij dat degene die zijn mond open deden toendertijd op het tv forum of tw forum, werden gedreigt met gerechtelijk stappen door de voorzitster.. en ja dit is uit eigen ervaring....

en misschien ook belangrijk om er even bij te zetten is dat het ICS ierland naar mijn weten toen bestond uit 1 voorzitter met 1 tinkerhengst, en dat was het..
Net als ik werd ik er vanaf geknikkerd om dat ik een te grote bek had!! op verenging. ( goh wanneer niet maar goed..)
dat klopt..

Ik kom niet op haar naam,( Evenlyn?? of zo iets?) maar dat klopt wel wat je aan haalt.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:34

ja dat was evelyn flynn...
Laatst bijgewerkt door SuperQuinta op 01-10-04 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:36

SuperQuinta schreef:
ja dat was evenlyn flynn als ik het goed spel...

OK dan!

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:37

had het ff nagekeken en mn spelfout er al weer uitgehaald... Haha!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:46

Mariska_28 schreef:
....Ook vonden wij dat het een Iers ras was, en dat als er een stamboek was aldaar wij daar meer waarde aan hechtte dan aan een Nederlands stamboek.

Dat was een aantal jaren geleden ook de eerste reactie van mijn vriend toen hij van de twee stamboeken hoorde. (Daarbij kwam natuurlijk ook zijn eigen Ierse trots naar boven Knipoog ) dus dat is geen gekke gedachte.
Hij heeft alleen, doordat Kieran al bij het NST ingeschreven stond, en bij nader inzien, door alles wat er speelt tussen de beide stamboeken, zijn mening bijgesteld. Bloos!

Ik had gehoopt dat mijn slimme ( Bloos ) conslusie over de "Irish Cob" als merknaam voor rust in beide kampen zou zorgen, maar ik zie dat het weer danig is opgelaait! Wat mijzelf betreft heeft die theorie mij wel geholpen om de dingen van een andere kant te zien. En mijn frustratie over 'dat andere stamboek, die een Irish Cob geen Tinker vindt' is eigenlijk helemaal verdwenen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:44

CarS schreef:

Kunnen die het belangrijkste gaan doen.....genieten van elkaars bonte paarden en ervaringen/meningen/tips uitwissellen zonder het constant gezeik aan te horen over de 2 stamboeken....

Ik reageer nooit meer in de tinkertopics door het geneuzel over de stamboeken eindigd ieder topic hetzelfde.

Ik merk ook dat steeds meer "Bokkers" het beu worden,die willen net als mij het over onze paarden hebben (lees maar wat berichten terug).
Je kunt ook een discusssie hebben zonder met modder te smijten....probeer dit eens een keer!!!!!!!
Een 3e stamboek.. moeten we maar niet doen denk ik.. Haha! Ik probeer in mijn stuk, en trouwens in al mijn postings hier, niet met modder te gooien. Maar met feiten te komen en open te staan voor een normale discussie. Het vorige stuk van mij was om de mensen die later met dit ras in aanraking gekomen zijn uit te leggen hoe het komt dat er dus 2 stamboeken zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat iedereen het een beetje zat aan het worden is deze discussies. Maar een netjes gevoerde discussie kan juist zaken verhelderen en het stimuleerd het kritsch denken en kijken. Modder gooi discussies daarintegen wekken alleen maar aversie op, en dan ben ik trouwens ook snel klaar.. Ik probeer daar gewoon zo min mogelijk op te reageren. Maar een nette discussie over Irish Cob vs Tinker, wat is verschil, wat is hetzelfde, mag wat mij betreft gewoon gevoerd kunnen worden. De vraag ligt er toch bij sommige mensen, en iedereen heeft er een mening over. Als er dan normaal over gepraak kan worden zie ik geen probleem..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:48

SuperQuinta schreef:

Tuurlijk waren er ook leden die het er niet mee eens waren.. maar de meerderheid beslist en dat konden sommige mensen nou eenmaal niet begrijpen/verkroppen.

En ja, natuurlijk is het ICS klein begonnen, welk stamboek nou niet? Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:14

Mariska_28 schreef:
Een 3e stamboek.. moeten we maar niet doen denk ik.. Haha! Ik probeer in mijn stuk, en trouwens in al mijn postings hier, niet met modder te gooien. Maar met feiten te komen en open te staan voor een normale discussie. Het vorige stuk van mij was om de mensen die later met dit ras in aanraking gekomen zijn uit te leggen hoe het komt dat er dus 2 stamboeken zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat iedereen het een beetje zat aan het worden is deze discussies. Maar een netjes gevoerde discussie kan juist zaken verhelderen en het stimuleerd het kritsch denken en kijken. Modder gooi discussies daarintegen wekken alleen maar aversie op, en dan ben ik trouwens ook snel klaar.. Ik probeer daar gewoon zo min mogelijk op te reageren. Maar een nette discussie over Irish Cob vs Tinker, wat is verschil, wat is hetzelfde, mag wat mij betreft gewoon gevoerd kunnen worden. De vraag ligt er toch bij sommige mensen, en iedereen heeft er een mening over. Als er dan normaal over gepraak kan worden zie ik geen probleem..

Ja wel .. het wonder is geschied.. ik ben het met je eens OK dan! hahaahahhaah Vind dat je hier in gelijk heb
En dat je ( vind ik ) idd netjes probeert uit te leggen.... ( Schijnheilig neem ik de eerste stap naar de "samenwerking"? hahah) wie had dat OOIT van MIJ nog wel verwacht

( Knipoog )