Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:24

Veel fokkers spelen gewoon in op de markt als een paard onder een ruiter goed presteert is er gewoon meer vraag naar een nakomeling van zo'n paard kijk maar naar Krack C. Hoeveel meisjes zijn er nu niet die een eigen Krack C willen hebben? Maar de echte Krack C is onbereikbaar dus daarom maar een nakomeling. Is het dan de fout van een fokker als hij met een zo'n bloedpaard fokt? Want als je een nakomeling van een nog onbekende hengst neemt verdient te weinig als hij al verkocht kan worden. Als Bonfire geen ruin was geweest dan waren er ook heel wat jonge Bonfiretjes geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:26

GertJan schreef:
Daar staat geen KWPN.

Waar staat de N in KWPN dan voor Knipoog
Veel andere Nederlandse warmbloed paarden zijn er niet Knipoog

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:29

Ilindra schreef:
Waar staat de N in KWPN dan voor Knipoog
Veel andere Nederlandse warmbloed paarden zijn er niet Knipoog

Er staat ook geen warmbloed paarden. En ik ken meerdere N-etjes.

[FA] Lijst van stamboekorganisaties in Nederland

(Friesland ligt ook nog altijd in Nederland, hoewel sommigen daar anders over denken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:39

GertJan schreef:
Er staat ook geen warmbloed paarden. En ik ken meerdere N-etjes.

Denk niet dat er ooit koudbloeden ingezet zullen gaan worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:40

joshua schreef:
. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Dit staat er ook en dat is natuurlijk een wijds begrip.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie een B paard van een doorsnee amazone niet kan rondsturen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:15

sarabande schreef:
In tegenstelling tot wat hier door sommigen beweerd wordt zijn de paarden in Nederland er steeds meer op vooruitgegaan. Er worden zoveel goede en fijne paarden gefokt, dat het voor iedereen mogelijk is om het paard wat bij hem/haar hoort te vinden.
Dat de gebruikers paarden boven hun macht uitzoeken is niet de fout van de fokkers.
Ik denk dat de polite last heeft van de algemene korting op de uitgaven

Dat hebben de communisten de inwoners 50 jaarlang voor gehouden. De vooruitgang was elk jaar groter. Stond elke dag in de Prawda te lezen. De nadelen werden verzwegen en die stapelden zich op. Uiteindelijk zo hoog dat hele systeem als een kaartenhuis inelkaar stortte.

De gebruikers zoeken geen paarden boven hun macht maar eentje die hun past.
Een topruiter zoekt een toppaard niets meer en niets minder. Die blijken in Nederland niet te vinden en dus reist het Nederlandse team naar Athene af met buitenlandse paarden. En zoekt de politie haar heil buiten onze grenzen.
De gewone ruiter zoekt een fijn werkbaar paard dat zich makkelijk laat vormen tot een dressuur en/of springpaard. Uit deze paarden ontstaan de toppaarden en ook de politiepaarden. Als de basis niet voorzien wordt van dit soort paarden moet ook de top de goede amateurpaarden die gevormd kunnen worden tot toppaarden ontberen.
De uitzonderingen (Miss Montana) die nog doorschieten zijn noch voor de gewone noch voor de topruiter ideale paarden.
Als je de Prawdadoctrine coute que coute wilt blijven volgen, komt de werkelijkheid na verloop van tijd dubbelhard aan en dan blijkt dat het hele systeem als sneeuw voor de zon verdwijnt.
De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 18-08-04 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:16

joshua schreef:
Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst

Afbeelding

Hungarian sport horse

.
Afbeelding

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:35

Pipo schreef:
Vroegah......was het nivo van de OS ook heel wat lager. De parcoursen waren minder technisch. En als ze de trailer niet in of uit willen, zou je misschien beter even met de bestuurder van de auto kunnen gaan praten dan gelijk schreeuwen dat het paard zo lastig is.

Of te wel..........zoek de fout eens bij jezelf Zul je zien dat die "lastige" paarden helemaal niet zo lastig zijn.

Het Olympisch niveau van 1.60m. dateert al van 1928. De tijd die de paarden over een bepaalde afstand (inclusief hindernissen) moesten afleggen, verschilt in niets van de huidige. De parcoursen waren qua hindernissen en bodem bepaald niet gemakkelijker. Integendeel. De Olympische parcoursen destijds hadden een veel meer derbyachtig karakter. En elke ruiter van deze tijd weet dat dit de moeilijkste parcoursen zijn.
We gaan slechts vooruit in minder presterende en moeilijker te rijden paarden en in simpeler parcoursen.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:37

Anna42 schreef:
Een topruiter zoekt een toppaard niets meer en niets minder. Die blijken in Nederland niet te vinden en dus reist het Nederlandse team naar Athene af met buitenlandse paarden. En zoekt de politie haar heil buiten onze grenzen.

Verklaar eens dan waarom er bijvoorbeeld vanuit Italie en Amerika grote interesse in KWPN-ers is? Ze zullen toch niet een zak met geld geven omdat je van KWPN-ers lekkerdere paardenbiefstuk hebt dan van andere paarden. (
Talentvolle paarden hou je niet altijd binnen de grenzen en een paard moet ook bij een ruiter passen. Vandaar dat er Nederlanders op buitenlandse paarden rijden en omgekeerd.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:53

Die zoeken paarden van het type, karakter en om op te rijden als Onze Fons. Helaas zijn er daar maar een handjevol van en als ze er zijn, gaan die over de grens.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:53

Anna42 schreef:
Het Olympisch niveau van 1.60m. dateert al van 1928. De tijd die de paarden over een bepaalde afstand (inclusief hindernissen) moesten afleggen, verschilt in niets van de huidige. De parcoursen waren qua hindernissen en bodem bepaald niet gemakkelijker. Integendeel. De Olympische parcoursen destijds hadden een veel meer derbyachtig karakter. En elke ruiter van deze tijd weet dat dit de moeilijkste parcoursen zijn.
We gaan slechts vooruit in minder presterende en moeilijker te rijden paarden en in simpeler parcoursen.

Zelf de laatste tijd nog een Z-parcoursje gesprongen op een beetje grote landelijke wedstrijd??? Dan weet je nl. dat het onzin is wat je nu verkondigd. De parcoursen zijn technisch veel moelijker dan die losse hindernissen waar een parcours vroeger uit bestond.

Een derbyachtig karakter van een parcours is voor een paard vaak makkelijker te springen. De lengte van de derby, de grote wal en de pulfermansgraben zijn de moeilijkheden in het parcours. Derby hindernissen ogen heel massief wat het voor het paard veel makkelijker te taxeren maakt. Op veel oude videobeelden van dergelijke parcoursen is de grondlijn zichtbaar, je gaat me toch niet vertellen dat dat moeilijke hindernissen zijn. Haha! Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:55

Nee hoor. Daarom sneuvelen er zoveel paarden in een derby.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:09

Anna42 schreef:
Nee hoor. Daarom sneuvelen er zoveel paarden in een derby.

Zou dat ook niet komen omdat ze met een heel stel tegelijk in de baan zijn? Wat denk je dat er gebeurd als je een paar paarden tegelijk laat starten tijdens het springen? Haha!

marl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:18

Je rijd een derby parkour gewoon alleen hoor!!

Het verschil met een gewoon parcour zijn de wal, pullverman-hindernis, enz., er staan vaak wel 20 hindernissen en de lengte van het parcour is langer.

De reden dat dit moeilijk is voor veel paarden, komt denk ik doordat er weinig derby's meer zijn. De meeste paarden hebben dus weinig ervaring in dit soort sprongen en door de lengte vereist het meer conditie. Mijn ervaring is dat Cross-paarden zo'n derby vaak best redelijk goed afleggen door hun ervaring in natuurlijke hindernissen en goede conditie.
Laatst bijgewerkt door marl op 18-08-04 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:18

Vorig jaar in Saumur een aantal hongarse paarden gezien en ze zijn idd kalm in het hoofd en vrij snel en wendbaar en ik denk dat ook een deel financiën er aan bij zal dragen dat ze niet voor KWPNers gaan en het daar staan op de stoeterijen een honderd geschikte paarden en hier in nederland zouden ze ik weet niet hoe lang op zoek zijn naar paarden.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:30

Bij een derby dacht ik aan Engelse tafarelen Marl. Aan zo'n renbaan met hindernissen en heggen waar 20 paarden+ruiters tegelijk op afstormt. Maar ik het mis dat is een steeple-chase geloof ik.. volg eigenlijk alleen dressuur en springen en soms wat mennen de rest ben ik niet zo in thuis.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:38

Er zijn anders wel veel meer paarden die op het allerhoogste niveau mee kunnen komen...
En parcoursen waren vroeger dan misschien wel zwaarder, uitermate geschikt voor de domme krachten die het van vermogen moeten hebben.
Tegenwoording gaat het om techniek.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:43

annegti schreef:
Zelf de laatste tijd nog een Z-parcoursje gesprongen op een beetje grote landelijke wedstrijd??? Dan weet je nl. dat het onzin is wat je nu verkondigd. De parcoursen zijn technisch veel moelijker dan die losse hindernissen waar een parcours vroeger uit bestond.

Een derbyachtig karakter van een parcours is voor een paard vaak makkelijker te springen. De lengte van de derby, de grote wal en de pulfermansgraben zijn de moeilijkheden in het parcours. Derby hindernissen ogen heel massief wat het voor het paard veel makkelijker te taxeren maakt. Op veel oude videobeelden van dergelijke parcoursen is de grondlijn zichtbaar, je gaat me toch niet vertellen dat dat moeilijke hindernissen zijn. Haha! Haha!

helemaal mee eens annegti .Ik denk niet dat een Deister nu nog een plak zou halen. Je had toen om de 30 galopsprongen een hindernis !
in Aken lieten ze nog eens de beelden zien van 20 jaar terug :toen bestond het hele parcours uit rood -witte hindernissen ,met hier en daar eens een struik eronder. Als je ziet wat de beestjes nu allemaal moeten springen van vreemde hindernissen ,ik zou er ook wel een beetje kijkerig van worden hoor

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:45

libke schreef:
Als je ziet wat de beestjes nu allemaal moeten springen van vreemde hindernissen ,ik zou er ook wel een beetje kijkerig van worden hoor

Dan zijn ze juist nu dan toch braver dan vroeger? Knipoog

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:50

Iets wat ik helemaal mis in deze discussie is de opvoeding die wij onze paarden geven.
Voor mij is een wereld open gegaan toen ik een Russische arabieren fokker ontmoette die zijn paarden in Rusland fokte en hier in Nederland verkocht.
Zijn arabieren waren stuk voor stuk handzame en rustige paarden en hij heeft bijv. Een jonge merrie kunnen verkopen aan een meisje van 10. Deze paarden waren nergens bang voor en zijn zo koel als maar kan.
Een enorma tractor, een vrachtwagen alles kan ze naderen tot een halve meter af stand zonder problemen. Deze beesten hebben een russische opvoeding gehad, wat betekend, niet zeiken *LOL*

Ik heb zelf ook een paard van hem een 3 jarige anglo-arabier en nog steeds krijg ik regelmatig opmerkingen van mensen over haar rustige en laconieke houding.
Nederlandse paarden zien in hun levene niets meer en worden vertroeteld tot en met. Een flinke schop onder hun donder doet soms wonderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:52

Anna42"]
Dat hebben de communisten de inwoners 50 jaarlang voor gehouden. De vooruitgang was elk jaar groter. Stond elke dag in de Prawda te lezen. De nadelen werden verzwegen en die stapelden zich op. Uiteindelijk zo hoog dat hele systeem als een kaartenhuis inelkaar stortte.
[/quote]

Zou je me willen uitleggen welk verband er bestaat tussen fokkers die een vrije keuze mogen maken, in stamboek, merrie, hengst, etc met bovenstaande uitspraak

[quote="Anna42 schreef:
De gebruikers zoeken geen paarden boven hun macht maar eentje die hun past.

Ik denk dat je weinig in de echte wereld komt. Ga eens in de buurt bij een landelijke wedstrijd kijken hoeveel gebruikers er op niet bij hen passende paarden zitten. Ruiters met weinig talent op moeilijke alswel ruiters met meer talent op te flegmatieke paarden.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:56

Dan nog hebben ze dat paard zelf gekozen omdat zij vinden dat het paard hen past...
Het is zo jammer dat je een mening hebt over het passen van paard en ruiter terwijl je misschien een heel ander doel na streeft dan die ruiter zelf

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:58

toscana schreef:
Verklaar eens dan waarom er bijvoorbeeld vanuit Italie en Amerika grote interesse in KWPN-ers is? Ze zullen toch niet een zak met geld geven omdat je van KWPN-ers lekkerdere paardenbiefstuk hebt dan van andere paarden. (

Dat antwoord is simpel, die weten dat in Nederland alles te koop is alleen over de exacte prijs moet je onderhandelen. Nederland is al vanuit de geschiedenis als handelsland bekend. Dus discussie over wel of niet verkopen heb je als geinteresseerde geen last van alleen nog even eens worden over de prijs D'r is niet voor niks zo'n poezie album versje Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:59

joelledsr schreef:
Iets wat ik helemaal mis in deze discussie is de opvoeding die wij onze paarden geven.

Wie bedoel je met wij?
Veel fokkers leveren gehoorzame paarden.
Ik ook terwijl de mijne ook veel bloed voeren, gehoorzaam betekent in deze optie niet sloom.
Hier in Nederland worden genoeg paarden goed en consequent opgevoed, maar ik ben het met je eens dat daar al heel veel misgaat.
Maar om daar voor nu alleen naar Rusland te gaan.
Veel paarden in Rusland overleven ondanks de opvoeding, ik weet niet of die extreme kant nu wel zo verkieselijk is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:04

joelledsr schreef:
Dan nog hebben ze dat paard zelf gekozen omdat zij vinden dat het paard hen past...
Het is zo jammer dat je een mening hebt over het passen van paard en ruiter terwijl je misschien een heel ander doel na streeft dan die ruiter zelf

Ik praat vanuit de fokker, die streeft een bepaalt doel na, hetgeen niet altijd wordt gehaald, maar dat paard is altijd geschikt voor een manier van gebruik.
Wanneer zo'n paard bij een gebruiker komt waarbij ruiter en paard niet tot hun recht komen is dat voor beiden geen pretje en voor de fokker teleurstellend.