faldo's predikaat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 07:41

schokland schreef:
ik vindt het een niets zeggende column,blykbaar moet iemand zich via een grappig stukje over bokkers ,niet eerder opgemerkt frauduleus handelen verbloemen. besteed dan aandacht aan verschil in visie,zoals we in friesland zagen op de ck. lees er niets van in de'vakpers'of in ids. struisvogel politiek? o jah, ben een boertje en meen zowel caescario

Afbeelding

te kennen alsmede zyn alias(of is het nou net anders om) Bloos

Afbeelding
spelling ceascario is myn niet klassieke opleiding OK dan!

Commentaar overbodig. Knipoog

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:27

Hahaha humor.................dat mag toch wel ,he? Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:46

Beber schreef:

Tot hoever ??.

Kreeg een mail binnen.

Citaat:
"heb vandaag IDS gekregen. Idd. je hebt gelijk. Ziet er heel anders uit zo dan wat MissHIS op Bokt heeft neer gezet.
Hoe zou dat nou toch komen"

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:52

De lay-out is wat anders maar de tekst is precies hetzelfde.

Don't worry, be happy. Het is veel te mooi weer om je druk te maken over zulke futuliteiten. (al had ik gisteren ook wurgneigingen tov een bepaald persoon

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:58

Na het lezen van de column in IDS bekroop ook mij een naar gevoel. Ik vind het nog steeds prima, dat Bokt in de schijnwerpers treedt, alleen de manier waarop, vind ik een stuk minder geslaagd.
De eerste alinea degradeert dit forum tot een verzamelplaats voor nitwits, waar maar wat aangekletst en geroddeld wordt. Dat zal best voor een aantal onderwerpen gelden, maar er wordt met geen woord gerept over de wezenlijke discussies die hier worden gevoerd over fokkerij- en beleidstechnische zaken.
Het toontje is tamelijk denigrerend en behoorlijk paternalistisch. Als ik buitenstaander zou zijn, zou het voor mij geen uitnodiging zijn om hier eens een kijkje te nemen, tenzij ik behoefte zou hebben aan een 'koffiekletspraatje'. Heel jammer, een gemiste kans.

Ik vind het daarnaast ook wel wat gemakkelijk om over de rug van Bokt en een aantal Bokkers de zaak van Faldo op deze manier een beetje recht te breien. Jammer!

Humor?? : Ik zal er wel geen gevoel voor hebben Ach gut

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:17

ceasario"]
[quote="Beber schreef:

Tot hoever ??.

Kreeg een mail binnen.

Citaat:
"heb vandaag IDS gekregen. Idd. je hebt gelijk. Ziet er heel anders uit zo dan wat MissHIS op Bokt heeft neer gezet.
Hoe zou dat nou toch komen"
[/quote]

De achtergrondkleur was idd heel anders Verward

Gaaaap

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:28

Ik ben het er wel een beetje mee eens. Heb me vorige keer slap gelachen om die dressuurwedstrijden column, maar deze kwam wat negatief op me over. Prima dat zoiets aangehaald wordt, maar ik ga met Buc. mee. Er hangt een nare toon over het stuk, erg jammer. Plús dat er imo zeker iets bijzit in de zin van 'goedpraten van wat gebeurd is'. Deze vraag die hier op Bokt 'hot' was, zal bij veel fokkers en paardeneigenaren geleefd hebben. Ik heb echt het gevoel dat er zo op een slinkse wijze wat bereikt hoop te worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:34

Kayla schreef:
De achtergrondkleur was idd heel anders Verward

Gaaaap

Afbeelding

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:02

MissHIS schreef:
Voor de niet-KWPN leden onder ons...

Column Dirk Willem Rosie (In de Strengen, 5 aug 2004, nr 16)

Faldo´s predikaat

www.bokt.nl heet de site waarop mensen -soms onder pseudoniem- met elkaar discussiëren over de Landbouwdag Opmeer en het CHIO Aken, over sporen en zweep in de B en over het rond-en-diep-trainen van Anky. Op de afdeling Fokkerij & Afstamming gaat het bijvoorbeeld over de verkoop van Lingh aan Isabelle Werth ("Wie is Isabelle Werth?" - "Ehhmmm, Olympisch kampioene, wereldkampioene, europees kampioene... En zo iemand ken jij niet??") en over de verkoop van Onze Fons naar Amerika.
Het jammerlijke van zo´n chatsite is dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is. Feiten en fictie rennen er kriskras door elkaar heen. Zo heb ik vlak voor het ter perse gaan van dit nummer nog even bij Nicole Werner, de partner van Edward Gal, geïnformeerd ("klopt niks van") en ook Lingh´s eigenaar Van Sadelhoff ontkent in alle toonaarden. Al voegt hij er minzaam aan toe dat Lingh bij hem geen Bonfire zal worden.
Maar het nadeel van Bokt heb ook wel weer het voordeel dat Jan en Alleman zijn mening, kritiek, visie, ervaring, kortom: betrokkenheid kwijt kan. En de meeste mensen hebben echt wel in de gaten dat de garantie op de waarheid bij de straathoek wel zo´n beetje ophoudt.
Er is ook druk over Lowina gechat. Dat het toch een schande was dat er zó maar wat papieren verwisseld konden worden, dat de index van Faldo dus nooit geklopt heeft en dat Faldo op valse gronden aan het keurpredikaat was gekomen.
Op dat moment ben ik -voor het eerst in mijn carrière- mee gaan chatten. Ik heb Anna42, Caesario en Holly verteld dat er geen papieren waren verwisseld, maar dat Lowina roem had geoogst onder een gefingeerde afstamming. Vervolgens heb ik uitgelegd dat de index van Faldo altijd correct is geweest omdat de KWPN-fokwaarden puur en alleen zijn gebaseerd op de levensnummers van de sportpaarden. Dat Lowina onder haar valse identiteit nooit een levensnummer heeft gehad en dat haar werkelijke levensnummer nu dus gaat meetellen voor de fokwaarde van Farmer. Door het grote aantal nakomelingen van Farmer in de sport zal zijn index hierdoor overigens hoogstens met een punt of 2 stijgen.
Maar de grootste onwaarheid school in de bewering dat Faldo ten onrechte keur zou zijn verklaard. Om dit misverstand bij de bron aan te pakken heb ik Jaap Werners gebeld, de toenmalige voorzitter van de hengstenkeuringscommissie. "Bij hengsten op die leeftijd speelt een hoge en betrouwbare sportindex de belangrijkste rol. Vervolgens hebben we ook naar Faldo´s eigen internationale sportcarrière gekeken. Natuurlijk hebben we destijds voor de tekstuele verklaring in de pers de namen van Lincoln en Lowina genoemd, maar individuele kinderen van een hengst werken bij de toekenning van het keurpredikaat op z´n hoogst ondersteunend". Waarvan akte.

Afbeelding

Ik zal wel blond zijn, maar is toch hetzelfde stuk?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:03

Blond zijn hoeft niet te betekenen dat je dom bent Knipoog

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:04

adriana schreef:
Blond zijn hoeft niet te betekenen dat je dom bent Knipoog

Je gaat offtopic ~~}>

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:11

Wouter24 schreef:
Ik zal wel blond zijn, maar is toch hetzelfde stuk?

Ja erg blond Wouter . Het stuk in de IDS heeft idd een hele andere achtergrondkleur, bovendien een andere lettergrootte . En zie ik daar ook enkele woorden geelgekleurd Bloos! ?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:12

Misschien heeft Wouter zijn haar wel blond gemaakt Schijnheilig Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:13

Rooie het gaat om het blonde. Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:13

adriana schreef:

Dat moet haast wel he. Hoe durft MissHIS er zo'n ander stuk van te maken .

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:14

adriana schreef:

Blond

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:15

Staat je goed Wouter *LOL*. *gaat terug ontopic*

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:23

Maar over het algemeen zijn het denk ik toch erg veel pennymeisjes die hier komen en schrijven, dus dan klopt het stukje van DWR toch wel een beetje, alleen komt het wat l u llig over.
Negatieve reclame is ook reclame.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:27

Bucephalus schreef:
De eerste alinea degradeert dit forum tot een verzamelplaats voor nitwits, waar maar wat aangekletst en geroddeld wordt.

Dat is het ook voor 90%. De inhoud van de meeste Bokt topics voert terug op vragen als; rij jij met een string? of, Ik heb merrie x maal y, welke hengst zou je er op zetten?

Zoals reeds eerder gesteld, een buitenstaander doet er terecht denigrerend over, maar misschien begint het hier al sekte-achtige vormen aan te nemen, waarbij gevoel voor realiteit en buitenwereld uit het oog wordt verloren.
Laatst bijgewerkt door Excuseme op 07-08-04 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:27

Beber schreef:
Maar over het algemeen zijn het denk ik toch erg veel pennymeisjes die hier komen en schrijven, dus dan klopt het stukje van DWR toch wel een beetje, alleen komt het wat l u llig over.
Negatieve reclame is ook reclame.

Vandaar nu voor een Pennybedrag.

Citaat:
KWPN
04-08-2004: 8 x IdS voor slechts € 10,-

'In de Strengen' doet u een uniek aanbod:

Neem een Olympisch abonnement en u ontvangt de laatste 8 nummers van 'In de Strengen' 2004 voor slechts € 10,-. De aktie begint op vrijdag 3 september met het dubbeldikke nummer waarin alles is te lezen over de Olympische Spelen in Athene.
Maar dit nummer bevat ook alle hoogtepunten van de KWPN Paardendagen te Ermelo, de climax van het KWPN keuringsseizoen, met onder andere de PAVO Cup, de IAN Trofee, de Nationale Veulenkeuring om de Equimax Bokaal en natuurlijk de 20e Nationale Tuigpaardendag.
Vervolgens ontvangt u tot eind 2004 elke 14 dagen 'In de Strengen', Nederlands toonaangevende vaktijdschrift op het gebied van paardensport, fokkerij en paardenhouderij.

Op de openingspagina staat een inschrijfformulier voor deze unieke aktie:

Inschrijfformulier

(Persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:28

Ben al lid.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:30

Beber schreef:
Ben al lid.

Dat zegt hij er niet bij ,dat je er aanhangt met je Pennyzakgeld.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:43

Misschien vind DWR dit hele gedoe rondom zijn column wel geweldig en moeten we hier juist niet zoveel aandacht aan besteden????????:?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:50

Code
Forum Berichten
16:48 -~*|UberboktblonTjes|*~-
16:48 profiel (deel 2)
16:48 Weekendje Lanaken
16:48 Toen en nu met springen
16:48 [FOTO] Beautiful garden
16:48 Geschikte merrie om te laten dekken door arabier?
16:48 Dressuurles....
16:48 Cijfer voor bekendheid op bokt
16:48 [Deskt.]Thema van je paard op je desktop!
16:47 Onderbroekenlol (a.k.a. 'Ontboezemingen')
16:47 sprongetje :D
16:47 Pfff warmte en ongesteld...
16:47 oliën
16:47 Smiley in onderschift?
16:47 Feniño speelt met skippybal + portretfoto's
16:46 TK bandages
16:46 Rare Westfriese gewoonte ??!?!
16:46 namen met de laatste letter
16:46 De vreemde eetgewoontes van jouw paard zijn????
16:46 Tekoop diverse met foto
16:45 WN: Saasveld, vwrt summer show WRAN-C
16:45 De Penny Patrouille: We're watching you!
16:45 Weer eens wat foto's van Veerle
16:45 ** Voetbal Vrouwen ** Deel IV
16:45 Zo qute ( zeker weten ben ik wel in love.. )
16:45 Bert, Ernie en de Muts@h,.. (Boktmutsen II)
16:45 Plussies 11
16:45 overrijpe bananen; wat te doen ?
16:45 2 witte rijbroeken
16:45 Oppassen: wat krijg jij betaald?

Hoeveel procent heeft nu echt diepgang?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:51

I rest my case..............