Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GertJan schreef:Dat is een wedervraag, geen antwoord.
Citaat:Een dressuurpaard dat een kort voorbeen heeft zal altijd wat "op de kop" blijven lopen, ongeacht wat voor training eraan vooraf gaat.

Desiree83 schreef:Ik begrijp niet waarom je die vraag stelt eerlijk gezegd. In mijn opinie gaat een reizend front gepaard met een lang voorbeen (jaja en een sterk achterbeen). Een dressuurpaard dat een kort voorbeen heeft zal altijd wat "op de kop" blijven lopen, ongeacht wat voor training eraan vooraf gaat. Een springpaard daarentegen (en ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn) mag best een korter voorbeen hebben.
AlmostBlack schreef:De rugspieren krijgen de kans om langer te worden. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat als je het afwisselt tijden het werk die spieren soepel en lenig worden, dit is ook bij mijn paard het geval. Daardoor kan ze nu zonder probleem met haar neusje over de grond als ik dat van haar vraag. Ik vind de rug zelf ook een heel belangrijk onderdeel die tijdens de training zeker de nodige aandacht verdient, als het paard iets met de rug heeft belemmerd dat alles en merk je meteen aan een paard dat hij niet lekker loopt. Ze gaan scheef lopen, willen zich niet dragen, bokken als je ze recht wilt stellen...ik heb het allemaal mee gemaakt..geen pretje. Vandaar dat ik een voorstander ben voor een afwissling d.m.v. diep rijden wat op deze foto gebeurd. En wat ik al eerder zei, misschien rijdt ze dat paard maar een klein minuutje in deze houding en verzameld ze hem vervolgens helemaal weer. Het is maar een foto...
Desiree83 schreef:Ik begrijp niet waarom je die vraag stelt eerlijk gezegd. In mijn opinie gaat een reizend front gepaard met een lang voorbeen (jaja en een sterk achterbeen). Een dressuurpaard dat een kort voorbeen heeft zal altijd wat "op de kop" blijven lopen, ongeacht wat voor training eraan vooraf gaat. Een springpaard daarentegen (en ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn) mag best een korter voorbeen hebben.

AlmostBlack schreef:Ook springpaarden kunnen (moeten eigenlijk) heel erg goed lopen, en wie dat niet geloofd is bij deze uitgenodigt om een blikje te komen werpen op onze Cavalier, of anders moet je maar eens kijken naar Quattro, die ik op pagina 1 al aangeprezen heb.

Desiree83 schreef:Ten eerste beweer ik helemaal niet dat een springpaard een korter voorbeen MOET hebben, een dressuurpaard daarentegen wel een langer voorbeen.
Wat betreft het lopen van de springpaarden: ik heb ook nooit gezegd dat deze niet goed kunnen bewegen, al vind ik wel dat niet veel springpaarden die je in de ring ziet verschijnen nou zo geweldig bewegen, de galop daarbuiten gelaten...