En zijn jullie er al uit...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:37

Citaat:
Missouri schreef:
Persoonlijk vind ik Turbo Magic veel fijner lopen dan Skydancer. Die valt nogal tegen.

Maar hoe kun je in godesnaam twijfelen tussen twee zulke verschillende hengsten

Ben ik helemaal met je eens, ik zou persoonlijk eerder voor Turbo Magic gaan dan voor Skydancer..

Het is maar waar je voor kiest, Turbo's lijn mag dan wel veel commerciëler/bekender zijn en zijn model en bewegingen in eerste instantie aansprekender maar hebben jullie Skydancer wel eens goed bekeken? In bijna alle topics over oa de hengstencompetities werd hij gewoon overgeslagen. Ik vind hem zelf uiterst correct qua beweging, heeft wel een langgelijnde merrie met schoudervrijheid nodig, maar als je toch zijn achterhand meekrijgt (wat hij toch wel lijkt te vererven) heb je ook wel iets bijzonders!! Bekijk alleen de stap van die hengst eens!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:39

Rhea schreef:

Het is maar waar je voor kiest, Turbo's lijn mag dan wel veel commerciëler/bekender zijn en zijn model en bewegingen in eerste instantie aansprekender maar hebben jullie Skydancer wel eens goed bekeken? In bijna alle topics over oa de hengstencompetities werd hij gewoon overgeslagen. Ik vind hem zelf uiterst correct qua beweging, heeft wel een langgelijnde merrie met schoudervrijheid nodig, maar als je toch zijn achterhand meekrijgt (wat hij toch wel lijkt te vererven) heb je ook wel iets bijzonders!! Bekijk alleen de stap van die hengst eens!! OK dan!

Ben het wel met je eens Rhea, die hengst is zo slecht nog niet. Alleen word er voor Turbo Magic veel meer aan marketing en reclame gedaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:58

Jaaaa, ik heb Skydancer eens in Abcoude gezien onder Karin Galema.... Lovers Wat een dier zeg, misschien geen voorbeen gooier á la Turbo ofzo. Maar wel een erg goed achterbeen, een hele fijne stap, een in mijn ogen fijn allround paard. OK dan!
Met een andere amazone was het zeker ook anders gegaan in de competitie.... Lips are sealed

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:00

Ik ben er echt niet kapot van. Heb hem thuis zien lopen bij Leo langelaar, maar was er niet echt van onder de indruk. Loopt wel correct en bloedlijn is ook wel intressant, maar verder..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:22

Ik heb Skydancer meerdere malen gezien,
en hoewel het correct is, vind ik het ook allemaal simpel aandoen. De hengst komt in mijn ogen elacticiteit te kort. Natuurlijk is het geen verkeerd paard, anders was hij ook nooit door het verrichtingsonderzoek gekomen, en wellicht is er met wat rijderij heel wat van te maken net zoals bijv. Ro-Lex, maar dat stukje gummy mist er aan, of hij nu L loopt of nationaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:11

Ik vind Skydancer een goed paard hoor!! Lotjes moeder is helaas gust van hem dit jaar.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:17

Voor mij paard (Democraatx?) wordt het dit jaar Special D

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:00

Voor mijn paard dit jaar geen dekking. over 2/3 jaar misschien weer.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:52

2 merries die bij Hof op stal staan zijn net onder Abel geweest!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:50

Sam R

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:17

Bernstein merrie = Odermus R
Vincent merrie = Turbo Magic

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:43

We zijn er al bijna uit. We doen misschien iets radicaals (iets wat we in ieder geval al in geen decennium meer gedaan hebben). Op het moment is het nog in familieberaad. We hebben op dit moment zo'n 4 hengsten in het vizier. Drie merries om te dekken, en we zijn er niet eens uit of we er meer dan twee dekken.. Gelukkig is het nog véél te vroeg om merries te dekken Knipoog

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:28

We laten er dit jaar 4 dekken waarvan 2 door een hengst die bij mij op stal staat. Morgen even naar Peter Bleeker om te kijken of mijn Amethist keur merrie drachtig is van Scandic. Ik denk het wel want de merrie laat zich altijd goed zien op 18 dagen maar we zijn nu op 23 dagen en nog niet hengstig dus wie weet.

WhitneyAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:32

Zannekin schreef:
Leuk Whitney, wij hebben ook een Weltmeyer x Wendenburg (x Lugano) merrie (met goed achterbeen BTW). Die heeft een veulen van Don Gregory en is owv het goeie resultaat opnieuw van Don Gregory gedekt.

Wij hebben ook een trak drachtig van Münchhausen (veredelt niet!), en een Lauries Crusador van Royal Diamond.

De rest weten we nog niet helemaal goed.

Toeval Zannekin, want onze Weltmeyer is uit een staatspremiemerrie van Wendenburg x Lugano I.
En zij heeft een apart sterk en elektrisch dragend achterbeen, alsook haar sjieke zwarte jaarlinghengst uit de kruising met Gribaldi.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:41

WhitneyAA schreef:
Toeval Zannekin, want onze Weltmeyer is uit een staatspremiemerrie van Wendenburg x Lugano I.
En zij heeft een apart sterk en elektrisch dragend achterbeen, alsook haar sjieke zwarte jaarlinghengst uit de kruising met Gribaldi.

Wel heel toevallig ja. De onze heeft ook een staatspremiemerrie als moeder: Wendeline. Toch toevallig geen zusjes?
Zijzelf was ook opgedragen voor Staatspremie, moest nog wachten op een nakomeling maar haar vorige eigenaar heeft dat nooit aangegeven. Nu is de termijn uiteraard verstreken. Van welke hengsten gaf ze tot nu toe veulens? Een Royal Diamond uit de onze loopt in september de finale in Frankrijk van 3-jarigen dressuur. De Don Gregory valt het beste mee. Een Deniro eruit is aan de kleine kant.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:56

Nou wij hebben besloten als Nicole niet verkocht wordt (en dat zal wel niet denk ik) dat ze gedekt wordt door United (Krack C x Partout) Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:58

Hilde (Purioso x Farn x Millerolle) met Obelisk, dat was dit jaar ook een topcombinatie, dus dat wordt nog even herhaald.

WhitneyAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:41

Zannekin"]
[quote="WhitneyAA schreef:

Wel heel toevallig ja. De onze heeft ook een staatspremiemerrie als moeder: Wendeline. Toch toevallig geen zusjes?
Zijzelf was ook opgedragen voor Staatspremie, moest nog wachten op een nakomeling maar haar vorige eigenaar heeft dat nooit aangegeven. Nu is de termijn uiteraard verstreken. Van welke hengsten gaf ze tot nu toe veulens? Een Royal Diamond uit de onze loopt in september de finale in Frankrijk van 3-jarigen dressuur. De Don Gregory valt het beste mee. Een Deniro eruit is aan de kleine kant.
[/quote]

Bingo, Zannekin ! Het zijn inderdaad volle zussen .
Weltdame ( 1992 ) had reeds merrieveulens van Rohdiamant (2x), Rubinstein, en hengstveulens Ronaldo (2x) en Gribaldi.
De merries zijn nog in bezit van de vorige eigenaar, een 2-jarige Ronaldo en jaarling van Gribaldi lopen bij ons in de weide.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:47

hey leuk dat je dit via dit topic komt te weten! Haha!

wat wordt hier enorm veel gefokt zeg.

voor mij geen veulen, mijn ruin werkt immers niet mee Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:10

Roxette wordt morgenavond gedekt door Rubiquil. Er is al een heel goed veulen uit deze combinatie gekomen. Haha! En dan maar hopen dat ze drachtig blijft en niet zoals vorig jaar na 11 weken de dracht verliest.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:02

Dat wordt echt heel erg leuk volgend jaar ik heb echt interessante combinaties voor bij zien komen. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:37

Mijn veulen wordt dit jaar een Jetset D, we hebben net te horen gekregen dat ze drachtig is! Merrie is een Zeoliet x Tolbert.

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:41

Citaat:
Rhea schreef:
Het is maar waar je voor kiest, Turbo's lijn mag dan wel veel commerciëler/bekender zijn en zijn model en bewegingen in eerste instantie aansprekender maar hebben jullie Skydancer wel eens goed bekeken? In bijna alle topics over oa de hengstencompetities werd hij gewoon overgeslagen.Ik vind hem zelf uiterst correct qua beweging, heeft wel een langgelijnde merrie met schoudervrijheid nodig, maar als je toch zijn achterhand meekrijgt (wat hij toch wel lijkt te vererven) heb je ook wel iets bijzonders!! Bekijk alleen de stap van die hengst eens!!

Ik was een paar dagen offline: wat leuk dat mijn partner switch zoveel reakties oplevert. Wat de doorslag heeft gegeven is, dat hij zijn goede bovenlijn goed vererft. Ik heb al een paar hele mooie veulens van dit jaar van hem gezien. Mijn merrie heeft zelf nl. niet zo'n goede bovenlijn. En, ik vind het een aansprekende hengst.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:37

Wat dachten jullie van de combinatie Indoctro (x Condorde x Zeoliet) x Quattro? Weet zelf nog niet echt wat ik er van moet vinden, de paarden zijn qua type heel erg anders. Onze Cavelier krijgt dit jaar ook nog een veulen van Quattro en over die combinatie ben ik iets zekerder aangezien de Cavalier een echt Cavalier-bouw heeft.

Werd er voor Unideux Larino van Concorde aangewezen, ik was gewoon beledigd door dit voorstel...Ik doe nog steeds wanhopige pogingen foto's hierop te krijgen, dan zouden jullie mijn verontwaarding wel begrijpen...
Orlando x ohorn zie ik meer zitten, vooral om iets meer body te krijgen...

Lekker moeilijk dit...

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:14

Ik had hier al ergens geantwoord, maar vandaag is het dan eindelijk zover: mijn merrie wordt gedekt van Indorado. Duimen maar dat ze goed drachtig geraakt. OK dan! Het zal haar eerste veulen worden.
Een andere merrie is al gedekt van Quintus (BWP), en moet zaterdag worden gecontroleerd.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat Indorado in Nederland zo gruwelijk veel dekkingen heeft dit jaar, en zijn nakomelingen zo populair zijn? Bij ons in België is hij nog niet zo bekend. Als mensen mij vragen van wie ik laat dekken, en ik antwoord "Indorado" dan bekijken de meesten mij zo van "wie???..." Haha!