Het Dikke Buiken Topic 2027

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: Het Dikke Buiken Topic 2027

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:26

Stoere hengst! Wij gaan vanavond scannen op dracht. Ik ga nergens vanuit dan kan het alleen maar meevallen

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 17:47

corinadrenth schreef:
Stoere hengst! Wij gaan vanavond scannen op dracht. Ik ga nergens vanuit dan kan het alleen maar meevallen

Wel spannend!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:34

Ja klopt Quir we zaten aardig in de zelfde richting te zoeken.

Onze merrie fokt tot nu toe heel goed dus ben heel benieuwd wat ze van deze combi maakt.

Corina
Spannend duimen

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:23

Ik heb de merrie drachtig. We checken volgende week extra want er waren een aantal cystes bijgekomen. Maar alles wijst erop dat ze drachtig is

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Ohh wat goed corina! Voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk gaan de cystes geen belemmering vormen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Corina gefeliciteerd, ben blij voor je!

Seven, dat lijkt zo op het plaatje wel een hele ruige hengst! Ik vind het in ieder geval al mooi dat je echt kijkt naar welke hengst bij je merrie past en niet 1 uit het rijtje popi-jopie kwpn hengsten kiest waar iedereen al voor gaat :)

Ik hoop dat wij nou toch ook een keer kunnen gaan beginnen binnenkort. We hebben nu 2 x een eisprong gemist, nu mag het wel klaar zijn daarmee _O-

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Oh voorzichtig gefeliciteerd corina!!

Hier toont ze vandaag echt hengstig.
De dierenarts komt morgen scannen, al hebben we natuurlijk pas maandag ten vroegste zaad want de hengsten zitten tot en met morgen in kreuth op show..
Vorig jaar was ze gescant op 9 april en gedekt op 12 april dus ik hoop dat we tijd genoeg hebben.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Voorzichtig gefeliciteerd Corina, fijn! Hopelijk vormen de cystes geen belemmering :-)

Spannend Anvixa, hopelijk nog op tijd dan, duim mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:46

Gefeliciteerd Corina!

Rosie is vandaag geinsemineerd.
Maandag scannen of het ei weg is.
Worden spannende weken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Gefeliciteerd corina

Muronia
Ja ik ben wel vaker eigenwijs :D deze hengst vooral gekozen om zn lossigheid, goede rug en ook rug/lichaamsgebruik in beweging en volledig vrij bloed welke ook goed combineerd metbdeze moederlijn. Onze merrie is echt een heel goede merrie en fokt heel goed maar heeft al wel wat hollere ruggen gegeven en daar willen we zeker niet naar toe.

Ik kreeg ook heel veel geweldige hengsten langs in ons topic maar veel zijn inderdaad de veel dekkers en ik vond heel veel te kort of te hol worden in beweging en daar willen we niet heen :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Haha ze houden je wel bezig muronia! Hopelijk snel een hengstigheid die je niet mist :p

Spannend Anvixa! Hopelijk idd tijd genoeg.

Leuk silly! Hopelijk een rake poging

Seven: prachtige hengst idd, ben heel benieuwd!

Wat betreft de hengstenkeuze, ik heb vorig jaar gedekt op mijn merrie met de Gelderse hengst Matiz, daar zijn in mijn omgeving behoorlijk wat negatieve reacties opgekomen… dat het niks zou worden, Gelderse zijn lomp blabla, ik ben eigenwijs en had een bepaald beeld in mijn hoofd, en dat is precies (en zelfs meer) dan ik ooit had durven hopen, de reacties waren nadien dan ook ineens positief, (in m’n gezicht dan, achter de rug weet ik niet :') )

Dit is mijn veulen van 2025

Afbeelding
Afbeelding

Nu wederom weer voor een Gelderse hengst gekozen, en ik hoop dat het weer lukt, en weer is wat ik voor ogen heb <3

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Silly1972 schreef:
Gefeliciteerd Corina!

Rosie is vandaag geinsemineerd.
Maandag scannen of het ei weg is.
Worden spannende weken.

Spannend indd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Zeker!

Ik hou wel van Gelders bloed.
Die zijn vaak toch wat rustiger, maar echt niet lomp.

Men denkt vaak aan die echte tuigers met groot hoofd en platte kont, maar dat is allang niet meer zo.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Spannend allemaal weer
Wij gaan morgen ook eindelijk op pad, na 2 super goede trainingen bij Esther de Vries is onze merrie weer top te laden. Ze toont heel hengstig dus hoop ook dat we morgen nog optijd zijn. Spannend vind ik t wel weer maar je moet ergens beginnen en instappen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Seven hartstikke goed toch juist dat je voor ogen hebt wat je wel en niet wilt en het daar zo dicht mogelijk bij laat aansluiten. Ik denk ook dat een goed veulen echt wel verkoopt, of hij nou van een commerciële hengst komt of niet. Echte kenners en liefhebbers zien kwaliteit wel.

Sharon dat is een hartstikke leuk veulen, welke gelderse heb je dit jaar?

Haha Silly, mocht ik goed herstellen van de operatie die ik deze week heb gehad en ik wil echt serieus door met het mennen, dan gaat 1 van mijn merries een keer bij een echte tuiger-hengst, zo één die jij bedoelt. Dan wil ik voor mezelf 1 fokken met net die extra beweging voor de wagen. Eerlijk is eerlijk, mijn beste dressuurpaard was dressuur x tuiger gefokt. Die kon geweldig strekken maar had ook veel aanleg voor de piaffe en passage. Maar hij was echt heet.. en verrekte moeilijk om uit te zitten.. maar wat een kwaliteit had die.

Silly ik las ook je andere bericht, ik duim voor een gesprongen eitje maandag!

Anvixa voor jou hoop ik juist dat het ei er maandag nog zit.

Kel je gaat morgen met haar naar de hengst? Fijn dat het laden weer goed gaat.

En voor mezelf hoop ik dat er dinsdag een mooi ei in ontwikkeling is dinsdag, want dan scannen we weer.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Fijn dat ze wil laden kel, hopelijk is het voor het goede doel!

Ik hoop het ook Muronia dat er een mooi ei zit, ik heb dit jaar gekozen voor Edmundo :)

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Mooie hengst hoor edmundo!!

Hopelijk zet het mooie weer beetje door dan komen de eitjes vast wel van de merries !!

Muronia: morgen naar de da om te scannen gaan we. Dan gaan we zien waar ze zit in r cyclus maar ik hoop en vermoed dat ze ongeveer dinsdag eisprong zal hebben. ze is al maanden vrij regelmatig hengstig nu hopen dat het gevoel klopt