Poetin show dalhoeve??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:45

Over de andere hengsten gesproken komt Rolex ook naar Nijkerk? Ben erg benieuwd naar hem.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:46

Dan ga jij er van uit dat Jazz dominant vererft.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:47

Juist Gribus, wanneer komen mensen nu eens met een genotypisch en/of fenotypisch verhaal over Jazz (nu in combi met Poetin), in plaats van altijd over dat karakter te zeuren.

Edit; wat late reactie, jullie waren me voor. OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:51

CGJ12"]
[quote="ceasario"][quote="Pipo schreef:
Ik zie eigenlijk wel de positieve dingen van Jazz x Poetin. Zou nog weleens een heel goed beest uit kunnen komen!

Waarom?
[/quote]

Je kunt natuurlijk discussiëren over de term "een heel goed beest", maar als ik in dit geval uitga van een nakomeling met bovenbalk 75+ / 75+ en een sportresultaat van GP-dressuur dan maakt Jazz statistisch een grote kans om succes te boeken bij het halen van dit doel.
Slechts erg weinig hengsten kunnen deze verwachting op basis van empirie (in het verleden behaalde fokresultaten*) benaderen of verbeteren........

* in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
[/quote]
OK dan! Dat was toch niet zo moeilijk.. Lovers Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:53

Chronos schreef:
Over de andere hengsten gesproken komt Rolex ook naar Nijkerk? Ben erg benieuwd naar hem.

Ik denk van wel maar als je het zeker wilt weten kun je dat het beste even aan xx_hanneke vragen hier op bokt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:53

Tja, en verder blijft fokken toch gokken Lachen Lachen, wat voor leuk plaatje toch bedenkt bij zo'n mooie merrie, het is toch afwachten wat eruit komt.....

ff verder over jazzen, we hebben een paar op stal gehad waar menig proff ruiter ermee gekapt is door het karakter. Ik waag mijn hals niet eens aan dat soort paarden, ik hou me wel bij mijn brave Kennedy nakomeling.... En het is wel zo dat je uit Poetin niet een brave knol wilt fokken voor de 'gewone' eindgebruiker, dus wat dat betreft maakt karakter dan misschien niet zo uit (behalve dan dat zelfs prof ruiters niet met alle jazzen om kan gaan....).

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:06

Hmm.. Ik zie hier ontzettend veel one-liners, en eerlijk gezegd héél veel bomen, maar geen bos. Maar goed, dit kan nog wel even open. Probeer wel iets meer inhoud in je posts te leggen Knipoog
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 18-03-04 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 17:12

Volgens sommige mensen is fokken geen gokken maar het bij elkaar brengen van prestatiegenen in dat geval kan de combi jazz x poetin zeker een interessant paard opleveren.

Over karakter er zijn ook wel minder brave Kennedy´s en er zijn ook profs die daar niet mee over weg kunnen zo ook met nakomelingen van andere hengsten deze blijf je altijd houden. Maar het is geen reden om daar een hengst op af te rekenen.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:15

en tog vind ik dat jazz een klote karakter heb om het zo maar te zeggen.. ik ken zo'n 4 paarden met jazz bloed er in.. alle 4 onhandelbaar.. doen toch waar ze zelf zin in hebben

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:17

Aimee schreef:
wat jullie denken dat er echt mis kan gaan met de combi met Jazz?

Jullie? Ik denk dat je hier ook mij mee bedoelt?
Ik heb never nooit iets gezegd dat die combi slecht zou zijn, de mening die ik daar over heb hou ik voor me.
Ik wou alleen weten waarom jij vind dat er niks mis kan gaan als je een merrie laat dekken door Jazz?
Ik snap dat namelijk niet Verward

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:19

Aimee schreef:
wat jullie denken dat er echt mis kan gaan met de combi met Jazz?


De genen kunnen niet aansluiten Schijnheilig Haha!

Er kan een monster met een lelijk hoofd en Franse voorbeentjes uitkomen, er kan iets uitkomen wat bij de geboorte niet genoeg zuurstof heeft binnengekregen, er kan iets uitkomen wat doodgaat of verworpen wordt voordat het een dag oud is, er kan iets uitkomen wat misvormd is...

Ik kan nog wel even doorgaan zo. Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:25

joostvangestel schreef:
Hmm.. Ik zie hier ontzettend veel one-liners

Het is juist de kunst om met weinig woorden veel te zeggen.......

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:26

Missouri schreef:
De genen kunnen niet aansluiten Schijnheilig Haha!

Ben ik het mee eens, maar is het dan niet een goede outcross-hengst?

Citaat:
..... er kan iets uitkomen wat bij de geboorte niet genoeg zuurstof heeft binnengekregen, er kan iets uitkomen wat doodgaat of verworpen wordt voordat het een dag oud is, er kan iets uitkomen wat misvormd is...


Dat kan mijns inziens bij elke hengst en elke combi gebeuren, heeft niets met Jazz op zich te maken.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:38

ceasario"]
"Hans Anders" Knipoog
[/quote]

"Alleen de prijs is anders" Schijnheilig


[quote="CGJ12 schreef:
Samber.......


Wat heb je toch tegen dat dier CG? Knipoog

Even over de combi Jazz x Poetin, mevrouw heeft duidelijk een wereldmerrie als Poetin (nog Schijnheilig ) niet aan het lopen gekregen, Jazzen zijn toch voor de mensen met een wat een groter hart, en rijkunstig toch wel boven het gemiddelde moeten zijn. Denk nie dat dat goed gaat komen Haha!

Maar Nico zal er al lang een dikke klant voor hebben, al komt er een ezel uit zetten Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 18:01

Wouter24 schreef:
Jazzen zijn toch voor de mensen met een wat een groter hart, en rijkunstig toch wel boven het gemiddelde moeten zijn.

Nu gaan alle jazz berijders langs hun schoenen lopen Cool

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:06

GribaldiFAN schreef:
Nu gaan alle jazz
berijders
langs hun schoenen lopen Cool


Een Jazz berijden kan iedereen Knipoog een jazz trainen daarintegen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:45

Wouter24"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Nu gaan alle jazz berijders langs hun schoenen lopen Cool


Een Jazz berijden kan iedereen
[/quote]

Als je ze hier mag geloven is dat al staatsgevaarlijk.

Werkelijk trainen is ook maar voor bar weinig mensen weggelegd. Jazz of geen Jazz.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:47

Wouter24"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Nu gaan alle jazz berijders langs hun schoenen lopen Cool


Een Jazz berijden kan iedereen Knipoog een jazz trainen daarintegen Schijnheilig
[/quote]

Tja daar zit nog een verschil tussen he Knipoog .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:51

Jammer dat de presentatie van Poëtin niet gebracht heeft wat sommige ervan verwachtten.
Overigens denk ik dat het juist niet slim is om de kwaliteiten van je hengst te willen bewijzen door een veulen uit Poëtin te fokken. Poëtin is niet te evenaren, fokken met Poëtin is naar mijn idee heel moeilijk. Je moet een hengst zien te vinden die zo min mogelijk afbreuk aan haar doet, je weet eigenlijk al zeker dat het veulen vrijwel onmogelijk net zo goed als haar moeder kan worden.

Wb. Jazz,
ik had al een mening over de karakters van de nakomelingen van deze hengst, tijdens de HK heb ik die bevestigd gezien. Jazzen zijn overduidelijk moeilijker dan het gemiddelde van de KWPN paardenstapel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:11

Als je erin gelooft dat elke generatie beter moet zijn dan de vorige, dan heb je aan Poëtin wel een hersenbreker m.i.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:17

Anders hoeft per definitie niet slechter te zijn... Net zoiets als een beetje vreemd maar wel lekker!!
Ik denk dat we gewoon moeten afwachten om te kunnen zien of de nakomelingen van deze merrie de merrie en / of de hengst kunnen evenaren. Let wel dat Jazz een grand prix paard is een niveau waarvan het voor poetin afwachten is of ze daar ooit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:59

Wat een onsmakelijk topic is dit geworden. Vanuit de Dalhoeve gezien vind ik het een zeer commerciele zet om Patty uit te nodigen met Poetin.
Als ik hier alleen het commentaar lees dan krijg ik het sterke gevoel dat iedereen gisteren is gegaan om eens eventjes flink fouten te kijken. Het idee was er al om Patty flink af te branden en met in het achterhoofd naar een show gaan om de fouten te vinden is natuurlijk zeer onsmakelijk, op en tophollands en daarnaast krijg ik een sterk vermoeden dat jaloezie ook meespeelt.

Vervolgens worden de meest slechte foto's hier neergezet onder het momn: Zie je dat het niets is.............


Hoe zielig kan je zijn..........laat haar toch lekker op dat paard rijden!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 20:05

Uhm ik denk dat je het een beetje overdrijf pipo. Ik heb het de eerste twee regels met je eens het was een goede commerciele zet. Overigens hebben ze verder geen reclame gemaakt dus zo commercieel was het ook niet. Als ze dat gedaan hadden had niemand meer binnen gekund. Verders ben ik er zeker niet heen gegaan om fouten te gaan kijken. Maarja misschien had je het zelf moeten zien. Ik had bepaalde verwachtingen en die kunnen tegenvallen maar dit viel wel heel erg tegen! Overigens heb ik al gezegd dat ik geen betere foto´s heb en dat je daar neit al te veel uit af moet lijden heb ze toch geplaatst omdat men er naar vroeg! Dus ik ben niet degene die daar op aangekeken kan worden! Overigens zul je je toch kunnen indenken dat iedereen graag wil genieten van zo´n paard!
Overigens is het jou interpretatie van de foto´s....... niet de mijne! Volgende keer gewoon lekker zelf gaan. Ben wel benieuwd hoe jou reactie was aangezien je felle reactie op gribaldi kan je verzekeren dat dit veel pijnlijker was om naar te kijken. Maar op een of andere manier mag dat dan weer niet gezegd worden. Erg flauw hoor. Hoge bomen vangen veel wind en ze hebben zelf voor die hoogte gekozen, moet je ook tegen wat wind kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:08

GribaldiFAN schreef:
Overigens zul je je toch kunnen indenken dat iedereen graag wil genieten van zo´n paard!
!


Het is nogal menseigen om vooral te genieten van andermans verdriet. Vooral als het gaat om mensen die wat meer geld/status/macht of wat dan ook hebben.

Ik blijf het smakeloos vinden.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:12

Je mag best weten, jaloers was ik gister zeker
Maar dat was niet op patty haar rijkunsten Haha!