[VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur en geslacht krijgen de veulens?

Zwartbonte merrie
58 (19%)
Zwartbonte hengst
61 (20%)
Zwarte hengst
15 (5%)
Zwarte merrie
7 (2%)
Amber champagne merrie
50 (17%)
Amber champagne hengst
26 (8%)
Classic champagne merrie
43 (14%)
Classic champagne hengst
32 (10%)

Totaal aantal stemmen: 292

musiqolog

Re: [VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:53

Prachtig, je begint het al te zien!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 09:53

musiqolog schreef:
Prachtig, je begint het al te zien!

Ja he! Ben dus niet de enige die het ziet :D

pien_2010 schreef:
Faline ik ken je niet maar er wordt altijd met zoveel liefde over je geachreven. Dus voor jou Y;(

Mooi die twee kopjes en fijn Zilver bijna halverwege. Wederom hele mooie fotos

En hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Ze werd enorm geliefd. En haar liefde voor de kleur leeft verder. Ik hoop nog iets op te kunnen zetten met onze doelen en ideeën :j

Dankje! Ja ook al bijna halverwege. Gaat dan ook wel weer snel. Nog een halfjaartje voor de 3 baby’s haha
Wat lief dat je het vraagt, ik ben heel misselijk geweest en veel afgevallen. Ook had ik helemaal geen energie meer. Gelukkig gaat het nu weer steeds beter :)

Ik heb inmiddels de hengstenhouder geappt en Herre 524 (Nane x Reinder) gereserveerd voor volgend jaar voor Zilver :D Hengstje zal weer voor de verkoop zijn :j
Afbeelding
Afbeelding
Minthe zal waarschijnlijk leeg blijven volgend jaar

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 10:25

Prachtige foto die eerste <3
Vervelend Kabayo dat je zo misselijk bent geweest, bah!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 18:37

chanicha schreef:
Prachtige foto die eerste <3
Vervelend Kabayo dat je zo misselijk bent geweest, bah!

Ja niet leuk! Maar gelukkig wel beter nu!

Zilver heeft helaas een allergische reactie op iets. Ik gok van het hooi maar voor de zekerheid geef ik haar even geen appels (suikers) meer. Ze heeft allemaal korsten en bulten en hield wat vocht vast. Het vocht is gelukkig weer zo goed als weg. De korsten lijken nu weer wat los te laten en ik mag er weer aan zitten. Eerst deed dit haar erg zeer. Zo sneu! Ze is verder wel happy en fit. Ik kijk het nog even aan, ze lijkt wel weer op te knappen :j

Minthe is vandaag alweer 6 maanden drachtig. Wat gaat dat ook snel. Heerlijk even getut met haar en nog gelongeerd. Ze is zo braaf <3
Nog maar 137 te gaan
Afbeelding

Verder werken de foto’s niet mee. Kan ze wel selecteren maar niet toevoegen… zal even zien wat ik moet doen om het wel werkend te krijgen

Had ook nog een mooie foto van Yke gemaakt. Hij zal maandag eindelijk na 2,5 jaar naar zijn thuis vertrekken. Hij is voldoende hersteld van z’n castratie. Plannen zijn wat gewijzigd maar met mijn zwangerschap is dit wel beter denk ik :j En het is zo’n braaf paard, dat komt wel goed!
Hier met al z’n prijzen die hij als veulen heeft gewonnen :D
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:36

Yle gaat hopelijk een fijne toekomst tegemoet. Mooi paard. En mooie Minthe. Je weet mooie paarden te fokken

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:51

Inderdaad pien, ze zijn prachtig <3

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:22

Het jaar daarna een grullo PSL x Fries fokken? I-Don-Malagueno <3
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:11

Kadengkadeng schreef:
Het jaar daarna een grullo PSL x Fries fokken? I-Don-Malagueno <3
[ Afbeelding ]

Oeiiii die is mooi <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 12:41

Heel mooi! Zelf heb ik niks met Spaanse paarden, sorry, maar ik heb wel een ander leuk plan :)

Ik heb eigenlijk voor Minthe over 2 jaar al een hengst vast staan. Natuurlijk even afwachten hoe hij uitgroeit! Maar dat zal Marengo zijn van bokker Bamii
Een zilver amber champagne hengst die 50% Fries is. Buiten champagne ook kans op zilverappel <3 En ook nog 50% kans op bont. Heb er nu al zin in! Eerst maar ieme baby afwachten haha
[FA] Champagne Fries Marengo's eerste fotoshoot
Kwam spontaan op dit idee en de bedoeling is dat deze hengst naar een hengstenkeuring gaat.

En Kleurkansen, die zijn echt gaaf
6.25% - Amber Champagne
6.25% - Amber Champagne Tobiano
6.25% - Bay
6.25% - Bay Tobiano
6.25% - Black
6.25% - Black Tobiano
6.25% - Classic Champagne
6.25% - Classic Champagne Tobiano
6.25% - Silver Amber Champagne
6.25% - Silver Amber Champagne Tobiano
6.25% - Silver Bay
6.25% - Silver Bay Tobiano
6.25% - Silver Black
6.25% - Silver Black Tobiano
6.25% - Silver Classic Champagne
6.25% - Silver Classic Champagne Tobiano

Geen grullo kans dus, maar wel zilverappel (bont) <3 En ook champagne. Zo gaaf

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 09:03

Zo, eindelijk werkt mijn upload weer mee.

Eerst een snelle update van de andere kinderen, begin vanaf de jongste en Minthe lees je later haha
Ashwin (v.Alger, 1,5 jaar, ruin) gaat super. Ze zijn lekker met hem bezig. Ook wat trailerladen en schriktraining. Hij is zo makkelijk (hij staat hier net wat gek)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Yke (v.Markus, 2,5 jaar, ruin) is inmiddels vertrokken naar zijn eigenaar. Na een halfjaar bij ons als veulen en 2 jaar in de opfok in Friesland, daarna weer een paar weken bij ons voor castratie en herstel is hij eindelijk thuis. Zo blij voor de eigenaren
Afbeelding
Afbeelding
En op de nieuwe plek
Afbeelding

Silvester (v. Omer, 4,5 jaar, hengst) doet het ook goed. Ze nemen lekker de tijd voor hem. Ik vind hem elk jaar mooier worden
Afbeelding
Afbeelding

En Laventhe, 6,5 jaar alweer (v. Bartele, merrie), wat gaat dat snel. Ze hebben het zo getroffen met hun stalling. Het was even zoeken maar het gaat zo goed! Lekker op buitenrit, dat vind ze het mooist
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Minthe doet het ook heel goed. We rijden zo nu en dan even, wanneer het mij lukt. Ik durf niet meer te galopperen ivm mn buik en Mint soms nog durft te bokken omdat ze het moeilijk vind. Lekker stappen en draven. Ben dan al wat bezig met stelling en buiging. Moet ze ook leren :) En ze was de 11e ook alweer 6 maand drachtig. Ik kan niet wachten op de kleine
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dames <3
Afbeelding

Ieme BP60 liep gisteren mee tijdens ‘Night of the Stallions’ in Leeuwarden. Wat ben ik toch blij met mijn hengstenkeuze. Wat een paard, wat een behang, wat een karakter <3
Afbeelding
Afbeelding

Zilver gaat weer wat beter na haar dip. Het lijkt wel regenschurft wat ze had. Heel erg sneu. Ik heb het gewassen en goed schoon en droog gehouden. Vrijdag kon ik alle korsten er af halen (dat waren er veel :wow: ) en nu is het aan het genezen. Het haar komt gelukkig weer terug. Het vocht onder haar buik is gelukkig ook weggetrokken.
Ze wordt echt al dik, knappe dame. Ze werkt momenteel helemaal niet want vind dat ze eerst moet herstellen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder wist ik nog niet zeker of ik het wou delen maar ik ben wel iemand die eerlijk is en graag het ras wil verbeteren waar ik kan. Bij Yke is OCD en OC geconstateerd en hij is er aan geopereerd. Nu is het voor iedereen een raadsel waar dit weg komt. Kan bij de moeder wegkomen, de vader, de opfok, trauma etc. Het is niet te zeggen en de dierenarts en chirurgen konden het mij ook niet vertellen. Ik heb mij er enorm schuldig om gevoeld en vind het mijn verplichting om Zilver nu op röntgen te doen (haar benen). Minthe is als 2 jarige op de foto geweest en volledig schoon bevonden (ze was toen bijna verkocht en dus gekeurd). 13 november zal zilver op röntgen gaan. Bij Friese merries (behalve als je ze koopt) is het eigenlijk nog niet vanzelfsprekend dat je ze op röntgen zet voor het fokken. In principe kan en mag je met alles fokken. Ik heb wel eens in de wandelgangen gehoord dat ze ook een PROK predikaat willen toevoegen aan hun bestand, dat lijkt mij een goede stap. Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan en ik voel mij daar nu best een beetje rot om. Ik verwacht eigenlijk wel een goede uitslag omdat ze mooie dunne benen heeft en nooit een pas kreupel is geweest. We gaan het zien…

Enzo is nogsteeds te koop voor de geïnteresseerden :D Ik ben ook zo enorm benieuwd naar dit kleintje <3
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... SmWoL5S7CA
Afbeelding

Nou, we tellen de dagen weer verder af. Minthe zit al bijna op de 200 dagen *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 13:00

Minthe vandaag een mijlpaal! 200 dagen drachtig!
Nog 20 dagen te gaan, dan kunnen we aftellen vanaf de 100 dagen. Zo fijn om straks uit die 3 getallen te zijn haha! Dan gaat het snel hoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft wel iets buik hoor :P Ze is nog bescheiden :j maar ook maiden. Soms twijfel ik nog wel maar soms ook niet. Zal wel goed zitten :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor de buien nog even gelongeerd. Nu geloof ik het wel even. Alles is zo nat…
Afbeelding
Afbeelding

En knappe papa to be. Hij deed het zo goed op indoor Friesland!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zilver doet het ook goed! Morgen is ze 6 maanden drachtig! Zal dan weer even leuke foto’s schieten :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:30

Ze zijn allebei wel duidelijk drachtig vind ik. En papa to be is ook knap! Jammer he van al dat water. Bah.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:19

Mooie drachtige paarden. Leuk hoor. Proficiat met deze mijlpaal

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 13:15

Dankjullie wel! Jaa Ieme is zeker knap <3
LaDonna ja vind je Minthe ook drachtig ogen? Soms twijfel ik nog wel eens haha

Zilver vandaag 6 maanden drachtig! Gaat snel. Ben zo benieuwd naar dit gouden veulentje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beide nieuwe vlecht en zilver een andere deken op. Weet niet voor hoe lang want de buiksingels zitten al op het langst :=
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:50

Spannend Kabayo, ze zien er prachtig uit :))

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 14:00

wat een mooie paarden heb jij zeg ik ben fan!!
En ben ook zeer benieuwd naar de veulens.
Wij hebben ook een veulen gehad van Nia's bolero maar die was echt niet makkelijk eerder nog was een naar karakter na casteren werd het iets beter maar wat een fel dier. Maar dit is dan alweer de vader/vader dus dan kan het wel anders zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:57

Mooie fotos!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 20:00

Dankje chanica en Pien2010!

Sanano wat lief zeg dankje! Ik heb zelf geen ervaring met Nia domos bolero maar weet wel dat het goede sportponys zijn. De moeder van Enzo was wel heel erg lief en makkelijk. Faline kon er alles mee. Ik hoop dat het karakter wat mee valt haha. Al is Zilver de liefste merrie die er is

Even wat spontane plaatjes van vanmiddag. Knuffeltijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zilver steekt uit :+
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:04

Wat een lieve foto’s <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:44

Jouw kleine gup groeit ook as kool. Al een hele peuter loopt daar rond. Enorm schattig how de paarden kijken naar haar en volgens mij voorzichtig zijn.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:14

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:29

kannie schreef:
Wij zijn een Facebook groep gestart voor alle paarden die een kruising zijn met een Fries.
Van harte welkom! Hier is de link:
https://www.facebook.com/share/p/17MJpCHuZQ/

Ik ben al enige tijd lid hoor :D

Pien2010 ja het gaat snel joh… Ze is gek op de paardjes en ze helpt ook elke dag mee in de stallen. Geweldig vind ze het. Ze heeft al 2x op onze Shetlander ‘gereden’ en wil ook graag op zilver zitten. Minthe heeft ze ook 1x opgezeten maar Minthe is vrij hoog dus dan kom ik er zelf niet zo lekker bij. Wil niet dat ze valt.
Ze zijn inderdaad enorm voorzichtig. Jethro en Fayola worden altijd weggejaagd door Zilver. Die mogen niet bij Nora komen.

Chanicha lief he <3

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:46

Wat een lieve foto’s. Paarden zien er inderdaad zo lief en voorzichtig uit met je kleine meid.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 06:49

Heerlijk dat kleine paardenmeisje in spe!

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 12:05

Ik ben niet zo vd kinderen,maar jou eigen veulentje vind ik toch een pracht exemplaar.Wat een heerlijk kindje...