Ja ik begin echt ongeduldig te worden hihi Voor de veulens zou het wel fijn zijn als Jupi overtijd gaat en Flash bijtijds bevalt Zijn ze tenminste ongeveer even oud haha
Flash is ook wel een van onze grotere pony’s, ze meet 1,06m op de schoft en dan ook hoogdrachtig, ik zal toegeven dat ze nu niet toont als een klein luxe poppetje
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-25 21:16
Dag 338 Hoewel Jupi dr staart tot coupe pleeborstel had geschuurd, en ze nog nooit zo’n spits kontje heeft gehad (paar posts geleden zei ik nog dat banden bij Jupi eigenlijk niks zeiden, maar zo extreem heb ik nog nooit bij haar gezien) hebben we verder maar een slap, half uiertje en een hoge ph
pH kan echt nog lichter maarja dat kan ook in een uur omslaan. Wat is haar gedrag? Daar merk ik het vaak wel aan.
Spannend. Volgens mijn komen er ook weer mooie zonnige dagen aan.
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-25 20:39
We zitten straks al op 20 pagina’s voordat het eerste veulen er is
Dag 339
Tja.. ik moet toch iets te doen hebben, spam ik jullie maar elke dag vol
Uier voller, maar zeker nog niet bomvol
Ph lichter, maar ook zeker nog geen 5,0 ofzo
Birthalarm om
Staartje gevlochten, dat doe ik trouwens normaal nooit meer, maar Jupi heeft zo’n dikke staart dat je soms op de camera niet kan zien wat ze doet
StalNollie, haar gedrag is slaapverwekkend!! Ik zou willen dat ze het inmiddels spannender maakte maar ik zou echt liegen als ik zou zeggen dat het spannend is…. Aan de andere kant kan het zo omslaan en heeft ze nog nooit langer dan 340 gedragen, dus natuurlijk ben ik wel alert..
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-25 18:37
Jupi slaan we over, die is niks veranderd
Uier updates
Flash (303 dagen)
Moontje (299 dagen)
Mallebabbe (299 dagen)
Nymphie (294 dagen)
Chardonnay zit ook op 294 maar die liet het vandaag niet toe om een foto te maken
Zira (286 dagen)
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-25 20:52
Jupi wil een maart veulen
Dag 341 vandaag
Puppyspam
Alleen dit knappe ventje zoekt nog een leuk huisje (maar daar hebben we gelukkig nog tijd genoeg voor )
Ik kwam net pas dit topic tegen maar ik ben nog op tijd zo te zien Wel heel spannend! En tof dat je zoveel veulens verwacht. Ik duim voor je dat Jupi er een beetje vaart achter zet.
Dag 342 Ze vordert wel, maar zooo langzaam… en mijn geduld begint echt op te raken
Wij twijfelen trouwens wat te doen met de namen, wat vinden jullie? Alfabetisch, dus dit jaar gewoon echt met de A gaan beginnen? Een bepaald thema per jaar, bijvoorbeeld automerken, acteurs/actrices, etenswaren, noem maar op. Vernoemingen naar ouders. Of toch gewoon alles willekeurig houden?
Pff het laat wel op zich wachten haha.. Ik hou wel van een thema! Die alfabetische volgorde klinkt wel leuk. Misschien dat in een bepaald thema? Iets met eten?
Cocktails? Edelmetalen/ edelstenen We hebben ooit in een jaar een River, Seine,Ocean gehad. Maar toen we nog dartmoorpony's fokten begonnen alle namen met de letter P. En bij de KWPN kozen we ieder jaar een naam die te maken had met geluid/ muziek
tamary
Geplaatst: 01-03-25 18:02
Of 1e letter naam moeder, is makkelijk bijhouden qua afstamming, maar ik vermoed dat er meerdere merries zijn met dezelfde 1e letter al inmiddels. Weet van een melkgeiten fokker bv dat die dat doet in elk geval voor wat ze houden wil. Vaste letter per jaar helpt om te weten hoe oud een dier is.
Tamary, dat heb ik inderdaad een paar keer gedaan maar uiteindelijk bleek dat voor ons verwarrend… Mijn man heeft nu 2 jaar later nog altijd moeite met Larissa en Laranta uit elkaar houden (qua naam dan, niet qua de pony’s zelf gelukkig )
Grappig ook dat de meningen over zoiets echt heel erg uiteen lopen. Geen wonder dat wij twijfelen dus
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 01-03-25 19:44
Wat leuk, zoveel veulentjes die moeten komen! En schattige puppies. Ik ga dit volgen.
stal_HD
Geplaatst: 01-03-25 20:01
Nou Linda je wachten duurt lang idd. Maar het kan nog erger. Je hebt de 363 dagen nog niet aangetikt.dat heeft twilight bij mij een keer gedaan pfffffff.
Wat een schattige puppies. Je zou er zo 1 willen hebben.
Ik heb elk jaar een letter van het alfabet. Weet ik precies hoeveel veulens ik dat jaar had en hoe oud ze zullen zijn. Plus hoe lang ik fok voor het stamboek. Al weet ik wanneer ik lid geworden ben hahaha.