Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LyonaHorse schreef:Jongens, zullen we de pssm2 discussie in het topic in mijn onderschrift vervolgen? Ik vind het enorm interessant en ik wil er daar verder op ingaan. Maar hier hoort het niet thuis.
Bedankt!
Dreamboy schreef:Hoe is het nu met je paard? Al meer duidelijkheid?
LyonaHorse schreef:Dreamboy schreef:Hoe is het nu met je paard? Al meer duidelijkheid?
Nog niet...
Nog meer DA's gebeld en geen heeft er op dit moment tijd/ kan langskomen/ heeft de ervaring en apperatuur.![]()
Ik laat het voor nu, het heeft niet super veel haast, ik hou haar heel goed in de gaten, en check de uier ook elke dag, niet veel gegroeid.
Ik heb nu ook de tijd en rust niet en Mira ook niet, het is nog knap lastig om haar gezond en mobiel te houden met de pssm2. Als het wat beter gaat ga ik het wel nog een keer proberen.
Ik ga ook geen dingen die haar geen goed doen en alleen maar erger maken terwijl het niet hoogst belangrijk is.
office schreef:De bloedtest wees uit dat ze niet drachtig was toen en daar twijfel je nu aan maar je gelooft wel absoluut in een niet goedgekeurde pssm test? Dat begrijp ik dan weer niet.
Sam_I_Am schreef:Kan het nog zijn dat haar uier ook wisselt door dat ze wat oedeem vorming heeft? Geen idee of dat kan hoor, maar dat schoot me net opeens binnen.
Rare vergelijking wellicht maar ik slik medicatie waardoor ik ook wisselend vocht vasthoud en mijn cupmaat wisselt daardoor ook. Alleen natuurlijk geen idee hoe dat bij een paard uit en ook niet icm met haar ziekte.
sevke schreef:Bij PSSM2 heb je dikwijls dat paarden oedeem ophouden. Dat toont zich ook in de uier. Hoogstwaarschijnlijk is die "vollere" uier ook gewoon één van de gevolgen van de PSSM.