Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anya schreef:[
Huh? dat is een kromme redenatie.
Sarabande is gedupeerd naar haar gevoel als fokker (daar kan ik inkomen). Maar Sarabande is geen merrie volgens mij.
!
[/quote]
Sjuimpje"]
[quote="phoenix4ever schreef:maar vind je serieus dat een paard dan te kort gedaan word?
joostvangestel schreef:Filosofische vraag, wordt het paard tekort gedaan? In de evolutionaire leer van tegenwoordig wordt ze inderdaad ernstig tekort gedaan. In die leer is het zo dat leven wordt beheerst door DNA, niet door hersenen.
een levend wezen wordt in beslissingen wel degelijk geleid door de voorplantingskans van dat DNA.
Als we in die optiek kijken, maakt het helemaal geen bal uit of dat het dier zich goed voelt of slecht voelt. Het voortbestaan van het DNA is in gevaar. In die zin wordt de DNA van de merrie tekort gedaan.
phoenix4ever schreef:[okey het dna, maar da's niet meteen ook de merrie. gelukkig houden wij ons nie meer aan die leer anders zouden er veel te veel paarden zijn. het gaat trouwens om het voortbestaan van de soort en dat is niet ingevaar.
[/quote]
phoenix4ever schreef:nou dan moet ze toch blij zijn. dat ze ut inzicht en het geluk heeft.
phoenix4ever schreef:ja kijk ik snap wel dat ze ut minder leuk vind, maar om er nou zo moeilijk over te doen.
kan ze nie meer fokken met die merrie of is ie te oud?
maar goed als dat de enige reden is om te fokken loop je al gauw tegen de muur.