Mislukt fokproduct

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:24

nah tja uh tis maar waar je een probleem van maakt.

Desiree

Anya schreef:
[

Huh? dat is een kromme redenatie.
Sarabande is gedupeerd naar haar gevoel als fokker (daar kan ik inkomen). Maar Sarabande is geen merrie volgens mij.
!
[/quote]

Sara is in zoverre gedupeerd, dat ze de grondlegger is met haar fokprodukt van een mooie bloedlijn voor de sport, die niet voortgezet wordt. Natuurlijk wordt een paard er niet mee te kort gedaan; een paard interesseert zoiets niet, als ze maar een goed leven heeft.

Maar het werk van Sara houdt hier wel al veel sneller op, het wordt niet voortgezet. In zoverre kan ik inkomen dat ze daar wel wat van baalt. Haar werk wordt gewoon teniet gedaan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 18-02-04 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Sjuimpje schreef:
Sjongejonge Ziek
Dat maakt het nare smaakje wat Sarabande hier aan overhoudt er toch nog niet minder om?

Maar niemand ontkent het gevoel van Sarabande toch?
Ik ontken alleen het gevoel van de merrie in de zin van het beste voor haar kind willen Tong uitsteken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:25

phoenix4ever"]
helemaal mee enns zouk zegguh
[/quote]
[quote="phoenix4ever schreef:
so be it! da's ut risico van ut fokken van paarden.

Voor ik het vergeet te zeggen: Je taalgebruik komt nogal onozel over.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:26

Phoenix,
als je zo enorm weinig inlevingsvermogen hebt is F&A niet de juiste plaats voor jou. Fokkerij draait voor het grootste gedeelte om/op emoties en liefhebberij.

Anya,
het hele topic draait niet om de merrie, maar om Sarabande de boktuser, de discussie was: Moet zij blij zijn als fokker of niet?
Laatst bijgewerkt door ibikus op 18-02-04 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:27

uh ene nu ut probleem?

waarom kan ze nie gewoon blij zijn dat dat beestje goed terecht gekomen is?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:29

Sjuim, ik ben het 100% met je eens. Aangezien wij mensen niet uit paardenoogpunt kunnen kijken zou iedere fokker dit zo voelen.

Maar dan kijk ik naar mezelf: ik heb een redelijk goed contact met de fokker van Silly, ben er gisteren nog op de koffie geweest. Ontzettend lieve mensen, die ik alle geluk van de wereld toewens.
Ik kreeg gelijk een foto in mijn handen van een halfzusje van mijn paard, en hele verhalen erover.

Voor deze mensen zou ik het absoluut over hebben om wat harder mijn best te gaan doen met Silly als dat haar moeder zou helpen in predikaat. En ik vind het ook geweldig dat deze mensen zo begaan zijn met Silly... ze komen zelfs op 2e Kerstdag nog langsgefietst om te kijken hoe het met "hun" schimmel gaat.
Da's dan toch leuk, als Mutile door Silly een hoger predikaat krijgt? Silly is ook een merrie en ik wil er ook mee gaan fokken, dus ook voor mijn beestje is het alleen maar positief.

Maar ik kan ook meegaan met de view van Anya, wat zij redeneert is wel uit paardenoogpunt.
Silly geeft niets om wedstrijden, haar enige zorg is of ze wel eten krijgt en of ze wel buiten gezet wordt, en of haar deken niet knelt.

Maar aangezien paarden nou eenmaal een gebruiksdoel hebben in deze samenleving...

Er is overal wel een voor en een tegen, het is maar net van welk standpunt je uitgaat.

Ik vind het heel jammer voor Sarabande dat je op 1 nakomeling dat predikaat niet kunt halen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:30

Sjuimpje"]
[quote="phoenix4ever schreef:
maar vind je serieus dat een paard dan te kort gedaan word?

Er wordt wel degelijk een merrie tekort gedaan,
namelijk de overleden moeder van het paard
[/quote]

Ik citeer nog maar een keer je eigen tekst Sjuim...
Kennelijk lees ik dit verkeerd, of heb ik een ander beeld bij "tekort gedaan". Dat kan. Dat Sarabande (de mens) zich gedupeerd voelt snap ik.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:34

Filosofische vraag, wordt het paard tekort gedaan? In de evolutionaire leer van tegenwoordig wordt ze inderdaad ernstig tekort gedaan. In die leer is het zo dat leven wordt beheerst door DNA, niet door hersenen.

een levend wezen wordt in beslissingen wel degelijk geleid door de voorplantingskans van dat DNA.

Als we in die optiek kijken, maakt het helemaal geen bal uit of dat het dier zich goed voelt of slecht voelt. Het voortbestaan van het DNA is in gevaar. In die zin wordt de DNA van de merrie tekort gedaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:35

Phoenix:
1. Als je niet eens de moeite wil nemen om je te verplaatsen in het gevoel van een gepassioneerde fokker ga ik de moeite niet meer nemen om te antwoorden.

2. Zelfde geldt voor dat verschrikkelijk irritante BrEeZaH-taaltje van je, hoe oud ben je nou? Verward

Anya,
ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt/het geschrevene verkeerd heb geïnterpreteerd. Natuurlijk hebben de merries zelf geen belang bij (postuum) predikaten. Alles wat ik daar geschreven heb is uit het oogpunt voor het belang van Sarabande de Boktuser.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:36

Oke Sjuim. Duidelijk misverstand! Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:37

Sjuimpje schreef:
2. Zelfde geldt voor dat verschrikkelijk irritante BrEeZaH-taaltje van je, hoe oud ben je nou? Verward

24 jaar! Serieus? Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:39

Toch heeft joost ook een goed punt. Het paard wordt in dna/erfelijkheid/voortbestaan te kort gedaan. Ook al is ze zich daar niet van bewust.

Maar ik denk dat de topic begonnen was vanuit het oogpunt van de fokker zelf.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 18-02-04 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:39

Is vast in paardenjaren...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:49

joostvangestel schreef:
Filosofische vraag, wordt het paard tekort gedaan? In de evolutionaire leer van tegenwoordig wordt ze inderdaad ernstig tekort gedaan. In die leer is het zo dat leven wordt beheerst door DNA, niet door hersenen.

een levend wezen wordt in beslissingen wel degelijk geleid door de voorplantingskans van dat DNA.

Als we in die optiek kijken, maakt het helemaal geen bal uit of dat het dier zich goed voelt of slecht voelt. Het voortbestaan van het DNA is in gevaar. In die zin wordt de DNA van de merrie tekort gedaan.

okey het dna, maar da's niet meteen ook de merrie. gelukkig houden wij ons nie meer aan die leer anders zouden er veel te veel paarden zijn. het gaat trouwens om het voortbestaan van de soort en dat is niet ingevaar.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:51

phoenix4ever schreef:
gelukkig houden wij ons nie meer aan die leer

WHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!
Kleuterschool maar een keertje over doen??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:53

phoenix4ever schreef:
[okey het dna, maar da's niet meteen ook de merrie. gelukkig houden wij ons nie meer aan die leer anders zouden er veel te veel paarden zijn. het gaat trouwens om het voortbestaan van de soort en dat is niet ingevaar.
[/quote]

Het voortbestaan van paarden in het algemeen niet nee. Maar het gaat hier om het voortbestaan van paarden die echt gewild zijn, en zomaar fokprodukten van vermeerderaars.

Een paard moet bij geboorte optimale kansen krijgen. Een goed gefokt paard heeft betere kansen dan een paard wat een veulentje moest krijgen maakt-niet-uit-wat.

sara fokt doelbewust paarden voor de sport, en probeert zoveel mogelijk boven het gemiddelde uit te komen. Dit paard was er zo een.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:56

nou dan moet ze toch blij zijn. dat ze ut inzicht en het geluk heeft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:00

phoenix4ever schreef:
nou dan moet ze toch blij zijn. dat ze ut inzicht en het geluk heeft.

nee, ze baalt omdat er verder niets mee gedaan wordt. Hiermee zal haar werk zich nooit manifesteren in bloedlijnen die daar uit voortkomen, of in de sport. Kijk, er komt wel wat ambitie bij om de hoek kijken he.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:10

ja kijk ik snap wel dat ze ut minder leuk vind, maar om er nou zo moeilijk over te doen.
kan ze nie meer fokken met die merrie of is ie te oud?
maar goed als dat de enige reden is om te fokken loop je al gauw tegen de muur.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:15

phoenix4ever schreef:
ja kijk ik snap wel dat ze ut minder leuk vind, maar om er nou zo moeilijk over te doen.
kan ze nie meer fokken met die merrie of is ie te oud?
maar goed als dat de enige reden is om te fokken loop je al gauw tegen de muur.

Okee, laatste keer dat ik serieus reageer.
De merrie is overleden, zoals hier al een paar keer duidelijk staat.
Het gaat hier niet om zomaar een paard, deze merrie is meerdere malen Nationaal kampioen geweest.
En daarom fokken fokkers, om hun eigen stam zo bekend en predikaatrijk mogelijk te maken. Zodat hun gefokte paarden hoog in de sport gaan lopen, en daarmee reclame maken.

Jij snapt er duidelijk niets van, en je geestelijk niveau ligt ver beneden peil voor dit soort discussies.
De serieuze FA-ers lezen ALLANG de Penny niet meer.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:24

nee? oh............

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:33

okey dit is echt loos dus. jij denk mij te kennen, maar je zit er zover naast.
tuurlijk snap ik ut en miss dom dak het over het hjoofd gezien heb dat de merrie nie meer leeft, maar goed. nog steeds houd ik mijn standpunt hoewel ik best wel een beetje kan begrijpen dat ze liever had dat ze met haar de sport in gingen, maar aan de andered kant vind ik dat ze ook gewoon blij kan zijn met ut feit dat een dier wat door haar toe doen op de wereld is gekomen zo goed terecht is gekomen.
Ik zie zat fokkers die daar wel blij mee zijn, want een paard op de wereld zetten is wel een verantwoordelijkheid en dat zien vele over het hoofd iets wat ik niemand kwaalijk kan nemen aangezien ik ut feit over het hoofd zag dat ut beestje niet meer leeft, maar goed ik dacht dat dit een serieuse discussie was, maar zo te zien weet je niet wat dat is. het betekend namelijk dat er mensen zijn met verschillende visies en die uiten en daar dus over discuseren, maar goed zal wel mijn mond houden als ik weer es iets anders denk ofzo:s
btw ik lees geen penny.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:38

Ik zei het al eerder: Breezer-taal en MSN-taal is hier niet toegestaan......... BAAAAAAAAAAAAART Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:39

wtf is dat?