pillow schreef:Marjan B je leest niet goed. Bont kan niet bij welsh, dus is het sabino.
Inderdaad toen spot geboren werd
Is hij veel besproken geweest

Toen kwam er sabino uit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:pillow schreef:Marjan B je leest niet goed. Bont kan niet bij welsh, dus is het sabino.
Oh oeps! Maar kan lewie dan sabino zijn in plaats van Roan? Hij is 1,5 en heb hem nu iets langer dan een maand dus hoe hij in z’n zomer velletje is geen idee nog
Picopico schreef:Qua genetica: sabino1 is eigenlijk best zeldzaam. Tot nu toe is het gevonden bij oa Paints, Mustangs, Shetlanders en diverse andere Amerikaanse rassen. Het is nooit gevonden bij Welsh Pony's, Hackney's, Tuigpaarden, Shire's en Clydesdales. Witte aftekeningen bij deze rassen worden meestal veroorzaakt door W20. Homozygoot Sabino1 geeft ook een bijna geheel wit paard, dan hebben ze bijvoorbeeld alleen gekleurde oren. Dus als je een Welsh of Tuigpaard hebt kun je ervanuit gaan dat ze geen Sabino1 dragen, hoef je niet te testen.
Maakt ze niet minder mooi natuurlijk
Edit: bij UC Davis staat er dit over, kun je ook zien bij welke rassen zij het nuttig vinden om te testen:
[ [url=m/rfKX6R.png]Afbeelding[/url] ]
Iris82 schreef:Ik ben wel heel benieuwd waarom er aan de ene kant gezegd wordt dat Welshjes geen Sabino kunnen dragen en aan de andere kant zijn er dus wel veel Welshjes die imho duidelijk Sabino zijn.Picopico schreef:Qua genetica: sabino1 is eigenlijk best zeldzaam. Tot nu toe is het gevonden bij oa Paints, Mustangs, Shetlanders en diverse andere Amerikaanse rassen. Het is nooit gevonden bij Welsh Pony's, Hackney's, Tuigpaarden, Shire's en Clydesdales. Witte aftekeningen bij deze rassen worden meestal veroorzaakt door W20. Homozygoot Sabino1 geeft ook een bijna geheel wit paard, dan hebben ze bijvoorbeeld alleen gekleurde oren. Dus als je een Welsh of Tuigpaard hebt kun je ervanuit gaan dat ze geen Sabino1 dragen, hoef je niet te testen.
Edit: bij UC Davis staat er dit over, kun je ook zien bij welke rassen zij het nuttig vinden om te testen:
Iris82 schreef:Ik ben wel heel benieuwd waarom er aan de ene kant gezegd wordt dat Welshjes geen Sabino kunnen dragen en aan de andere kant zijn er dus wel veel Welshjes die imho duidelijk Sabino zijn.Picopico schreef:Qua genetica: sabino1 is eigenlijk best zeldzaam. Tot nu toe is het gevonden bij oa Paints, Mustangs, Shetlanders en diverse andere Amerikaanse rassen. Het is nooit gevonden bij Welsh Pony's, Hackney's, Tuigpaarden, Shire's en Clydesdales. Witte aftekeningen bij deze rassen worden meestal veroorzaakt door W20. Homozygoot Sabino1 geeft ook een bijna geheel wit paard, dan hebben ze bijvoorbeeld alleen gekleurde oren. Dus als je een Welsh of Tuigpaard hebt kun je ervanuit gaan dat ze geen Sabino1 dragen, hoef je niet te testen.
mooney schreef:Sabino1 komt inderdaad niet voor.
Splash, W20 en andere nog onbekende genen wel. Zo heb ik een Welshje negatief voor alle witgenen maar wel met witte voeten, bles en buikvlek.
Iris82 schreef:mooney schreef:Sabino1 komt inderdaad niet voor.
Splash, W20 en andere nog onbekende genen wel. Zo heb ik een Welshje negatief voor alle witgenen maar wel met witte voeten, bles en buikvlek.
Ja dat die van jou gewoon alle genen misgelopen is, is me echt na al die jaren nog steeds een raadsel. Vooral ook omdat jij hier de genetica freak bent. Ik gunde jou de meest exotische mix mogelijk.
Femke_Tweety schreef:Risxx schreef:Dat is zo, maar als iemand sabino zegt weet je toch wat diegene ermee bedoelt. Dat het wetenschappelijk niet het gen is wat ooit sabino1 is genoemd door iemand, maakt dan toch niet uit. Kunnen we de volgende sabino2 noemen
Toch wel een beetje in de kleurengenetica afdeling van bokt...