Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Martje80 schreef:Donja schreef:Ik denk dat de fjord vader ook al geen zuivere fjord is geweest. Dit veulen mist de wildkleur.
Daarnaast las ik dat de vader 1.52m was en die maat fjorden zijn ook niet heel veel voorkomend.
Veel succes met haar TS, denk dat het een leuk diertje wordt als ze nog verder opknapt!
Tegenwoordig wel hoor, grote fjorden.
_San87_ schreef:Isabel schreef:Valk kan het sowieso niet zijn als geen van beide ouders het crème gen draagt. Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden uitziet!
Maar ja, als de vader een fjord is zou ze wildkleur moeten zijn en dat is ze ook niet. Dus wie weet wat de vader dan wel was.
Knert schreef:_San87_ schreef:Maar ja, als de vader een fjord is zou ze wildkleur moeten zijn en dat is ze ook niet. Dus wie weet wat de vader dan wel was.
Fjorden kunnen toch wel een verdunning hebben? Maakt dat nog uit?
EmmaVZ schreef:Bruin pangare. Ik zie er geen valk in.
Dat is juist het punt. Fjorden zijn homozygoot voor de dun-verdunning (wildkleur). Alle veulens van fjorden zijn daarom ook dun. Dit veulen heeft geen aalstreep en is dus niet dun, dus de vader kán geen volle fjord zijn geweest.
Knert schreef:_San87_ schreef:Maar ja, als de vader een fjord is zou ze wildkleur moeten zijn en dat is ze ook niet. Dus wie weet wat de vader dan wel was.
Isabel schreef:Ja dat maakt nog uit, fjorden hebben namelijk geen crème gen (het gen wat bijvoorbeeld valk en palomino geeft).
_San87_ schreef:Isabel schreef:Ja maar die kleuren zie je aan de buitenkant, de hengst was gewoon brunblakk. Die dragen per definitie geen verdunning. En al was het uls, gul of kvit dan alsnog was het ook wildkleur.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat Fjorden geen creme gen hebben. En dat kunnen ze dus wel hebben.
roosjuh17 schreef:Beste knert.
Veulen is geen jaarling. Maar een merrietje van 4 maand.
Ik heb pas contact gehad met de nieuwe eigenaar van de papa.
En inderdaad in de lijn van moeders kant zit quarter maar dat is erg ver terug. Hij staat raar genoeg wel bij fjord ingeschreven. En is niet te onderscheiden van een andere fjord.