Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Plannen hier zijn wat verandert. Paard die voor 50% verkocht zou worden blijkt bij een herkeuring toch een bemerking te hebben.
Plan is nu om haar voor het perfecte huisje als fokmerrie te verkopen. Mocht ik niks naar mijn zinnen vinden dan blijft ze, laat ik haar ster worden en insemineer ik haar.
Mochten jullie iemand kennen of weten, of alvast een goede hengst weten.![]()
Is een 5 jarige merrie van Marius Claudius, 170cm, erg mooi type, springt met heel veel vermogen, ohz mag ze minder dominant en wat meewerkender zijn (wil graag, maar graag op haar manier), in de hand echt tóp.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 9/kimberly
_lautje_ schreef:Een volle volbloed is voor mij idd ook niet meer echt noodzaak. Maar voor het mooie in de eventing wil je toch wel 70% volbloed hebben eigenlijk.
Met minder Volbloed zijn er ook warmbloeden die het wel redden In de sport, maar ik weet ook hoe die gemanaged moeten worden om het vol te houden. Of het niet volhouden
Wilde net zeggen Kwpn kijkt juist heel erg naar de moederlijn toch.
lexa schreef:rensju schreef:Niet getest maar wil niet met dragers ergens van fokken
Hier precies zo , ik niet getest maar fok ook niet met dragers
Diertjec schreef:Mijn merrie is niet getest, maar ik wil ook alleen een hengst die vrij is.
Hier ook alleen maar KWPN, komen interessante hengsten voorbij!
Ik ben me op het moment aan het inlezen voor merrie keuring, hopen dat ze iets hoger wordt ingeschreven dan alleen VB
Ketaki schreef:Change3x schreef:Plannen hier zijn wat verandert. Paard die voor 50% verkocht zou worden blijkt bij een herkeuring toch een bemerking te hebben.
Plan is nu om haar voor het perfecte huisje als fokmerrie te verkopen. Mocht ik niks naar mijn zinnen vinden dan blijft ze, laat ik haar ster worden en insemineer ik haar.
Mochten jullie iemand kennen of weten, of alvast een goede hengst weten.![]()
Is een 5 jarige merrie van Marius Claudius, 170cm, erg mooi type, springt met heel veel vermogen, ohz mag ze minder dominant en wat meewerkender zijn (wil graag, maar graag op haar manier), in de hand echt tóp.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 9/kimberly
Ik zag dat de moeder icm tangelo vd zuuthoeve best wel fijne sportpaarden heeft gegeven.
Pantykous schreef:Mijn merrie gaat eind van de maand voor de Ibop, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Wat is jullie ervaring daarmee?
Oehlala schreef:ik denk dat je ondanks dat Tangelo wat ouder is, zijn veulens zeker wel goed kwijt kunt.
Zijn nakomelingen zijn gevraagd, hij heeft er veel op hoog niveau, en wat zijn voordeel is tov (veel) van zijn nakomelingen, is dat hij een bewezen vererver is. Persoonlijk zou ik hem zeker niet afschrijven!
Change3x schreef:Inderdaad! Zou alleen zelf niet zo snel Tangelo gebruiken, vind het wat oud bloed. Ik wil wel voor een commerciële hengst gaan omdat het veulen in principe voor verkoop zou zijn. Maar even rustig gaan rondkijken!
Daantj__ schreef:Cioccolato schreef:Hoezo niet blij met je keuze?
Ik heb een merrie die nogal ouderwets/grof/rond gebouwd is. Er zit wel bloed in maar dat toont ze niet. Ik zou dus het liefst een wat chiquer/moderner/verfijnde nakomeling zien. Nu heb ik mooie nakomelingen gezien van Cohinoor. Maar zelf is hij ook best grof/rond gebouwd. Had hem nooit live gezien. Pas nadat mijn merrie drachtig was. En daar schrok ik toch een beetje van hoe grof die nog was qua bouw. Maar goed we zien het wel wat eruit komt.
We hebben trouwens haar eerst 2 rondes drachtig proberen te krijgen van Etoulon voordat we overgestapt zijn naar Cohinoor. Daar wilde ze helaas niet drachtig van worden. 3 jaar geleden een heel seizoen geprobeerd dus die maar opgegeven.
Maar ik sta altijd open voor leuke hengsten. Die een beetje mooie/moderne type doorgeven. En qua springen een goede techniek (vooral) achterhand) en vermogen heeft/geeft. Dus tips mogen altijd.
rensju schreef:Ketaki schreef:
Ideaal, in belgieWaarom zouden ze geen sperma opsturen?
Ketaki schreef:
Marijkeeee schreef:Grote kans dat het veulen je enorm gaat meevallen! Cohinoor geeft ze wel bloederig. Voldoende nakomelingen van hem gezien die een mooie bloederige opdruk hebben. Jammer dat het niet is gelukt met Etoulon. Als je graag wat meer bloed wilt in het model is Baltic wel een aanrader, maar hou dan wel rekening ermee dat je merrie niet te veel op de voorhand is gebouwd.
Pantykous schreef:Mijn merrie gaat eind van de maand voor de Ibop, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Wat is jullie ervaring daarmee?