Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5392
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:05

[***] schreef:
Dat bedoel ik, hij (Toto jr.) strooit enorm

Zijn ggk zoon Kingston is volgens Blue Hors 1.70. Kennissen van ons hebben er dit jaar een heel mooi veulen van gekregen. Ik weet helaas niet veel meer details maar ze fokken meestal 2-3 veulens per jaar en deze zijn ze super blij mee.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:11

s0173957 schreef:
Beenstand:

[ Afbeelding ]


Wil je hem correct beoordelen dan zul je eerst de horizon van de foto recht moeten trekken.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:30

Mijn Kingston was extreem groot, maar niet echt bloederig

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:31

s0173957 schreef:
Serieus?
Dat wist ik zelfs niet...

Eentje waar ik wel verwachtingen van heb is De Royal.
Ik hoop daar snel nog eens wat nieuw materiaal van te zien verschijnen.
Vond die vorig jaar in Vechta echt goed en komt uit een absolute topstam.


Ik heb hem daar ook gezien ik begon al meteen te kwijlen, paar maanden later zag ik een filmpje verschijnen....en dat was alles behalve :-( hadden hem precies slecht beslagen of zo...ben in ieder geval ook erg benieuwd hoe het ondertss gaat!

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:57

Leuke topic! Ik doe graag mee, heb twee merries uit mijn Gelderse merrie gefokt waar ik weer verder mee wil in de fokkerij

Il Divo:
Afbeelding

Winningmood:
Afbeelding

De winningmood wordt alweer drie, dus die kan onder de hengst. Ik vind de Duitse E lijn heel interessant, vanwege het stoere en het brave karakter

Vulina schreef:
En, de merrie moet naar hem. En dat vind ik toch wel een dingetje..

Waarheen? Naar Duitsland, of naar Tewis of de ijzeren man?

Rex_Rolfo

Berichten: 5392
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:40

Elisa2 schreef:
Wil je hem correct beoordelen dan zul je eerst de horizon van de foto recht moeten trekken.
Laat dat nu helemaal niet zo moeilijk zijn :D


Afbeelding

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:41

Naar Duitsland. Er werd afgelopen jaar niks van hem opgestuurd, ook geeneens diepvries. Uiteindelijk de merrie door Escamillo laten dekken, een zoon van hem..

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:37

Leuk topic, ik ben ook van de partij.
We fokken al een aantal jaren met een Duitse Staatpremie merrie van Paradiesvogel x Tannenhein XX. Echter die is nu bijna 24 jaar en met pension.
Alle veulens uit die merrie lopen of hebben in de sport gelopen. Tot nu toe zijn alle hier geboren veulens bij Rheinland geregistreerd, puur om het gemak, is bij mij om de hoek.
4 jaar geleden hebben we een merrieveulen uit haar dochter van Dutch Dormello gefokt, welke nu drachtig is van Estobar NRW, de vader van Escolar.

Heb trouwens gelezen dat Escolar komend jaar via vers sperma verkrijgbaar is. Denk ook via De Ijzerenman want die heeft vorig jaar samen gewerkt met Gestuet Neuenhof.

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:59

Escamillo is idd een toffe knol.
Voor ons is hij te klein, maar als maat geen specifiek aandachtspunt is is dat een hele goeie!

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:03

Vulina schreef:
Naar Duitsland. Er werd afgelopen jaar niks van hem opgestuurd, ook geeneens diepvries. Uiteindelijk de merrie door Escamillo laten dekken, een zoon van hem..


Ai, dat is niet fijn nee. HOpelijk dit jaar anders!


Rachral schreef:
Leuk topic, ik ben ook van de partij.
We fokken al een aantal jaren met een Duitse Staatpremie merrie van Paradiesvogel x Tannenhein XX. Echter die is nu bijna 24 jaar en met pension.
Alle veulens uit die merrie lopen of hebben in de sport gelopen. Tot nu toe zijn alle hier geboren veulens bij Rheinland geregistreerd, puur om het gemak, is bij mij om de hoek.
4 jaar geleden hebben we een merrieveulen uit haar dochter van Dutch Dormello gefokt, welke nu drachtig is van Estobar NRW, de vader van Escolar.

Heb trouwens gelezen dat Escolar komend jaar via vers sperma verkrijgbaar is. Denk ook via De Ijzerenman want die heeft vorig jaar samen gewerkt met Gestuet Neuenhof.


Leuk dat je met Estobar hebt gefokt! Wat maakte dat je voor hem koos?
Ik heb het idee dat hij wat klassieker is dan zijn zoon?

Als het goed is komen de hengsten naar Nederland voor een show bij de IJzeren man, dus dat ga ik in de gaten houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:06

s0173957 schreef:
Serieus?
Dat wist ik zelfs niet...

Eentje waar ik wel verwachtingen van heb is De Royal.
Ik hoop daar snel nog eens wat nieuw materiaal van te zien verschijnen.
Vond die vorig jaar in Vechta echt goed en komt uit een absolute topstam.

Hier word ik nou niet warm van eigenlijk.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:13

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:
Serieus?
Dat wist ik zelfs niet...

Eentje waar ik wel verwachtingen van heb is De Royal.
Ik hoop daar snel nog eens wat nieuw materiaal van te zien verschijnen.
Vond die vorig jaar in Vechta echt goed en komt uit een absolute topstam.

Hier word ik nou niet warm van eigenlijk.
gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde paarden. :j Bont bv .. :n

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:15

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:
Serieus?
Dat wist ik zelfs niet...

Eentje waar ik wel verwachtingen van heb is De Royal.
Ik hoop daar snel nog eens wat nieuw materiaal van te zien verschijnen.
Vond die vorig jaar in Vechta echt goed en komt uit een absolute topstam.

Hier word ik nou niet warm van eigenlijk.


Van het filmpje ik ook niet. Van hetgeen ik op het straatje en aan de longe zag wel.
En al zeker van z'n bloedopbouw!

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:34

GJ9 schreef:
Vulina schreef:
Naar Duitsland. Er werd afgelopen jaar niks van hem opgestuurd, ook geeneens diepvries. Uiteindelijk de merrie door Escamillo laten dekken, een zoon van hem..


Ai, dat is niet fijn nee. HOpelijk dit jaar anders!


Rachral schreef:
Leuk topic, ik ben ook van de partij.
We fokken al een aantal jaren met een Duitse Staatpremie merrie van Paradiesvogel x Tannenhein XX. Echter die is nu bijna 24 jaar en met pension.
Alle veulens uit die merrie lopen of hebben in de sport gelopen. Tot nu toe zijn alle hier geboren veulens bij Rheinland geregistreerd, puur om het gemak, is bij mij om de hoek.
4 jaar geleden hebben we een merrieveulen uit haar dochter van Dutch Dormello gefokt, welke nu drachtig is van Estobar NRW, de vader van Escolar.

Heb trouwens gelezen dat Escolar komend jaar via vers sperma verkrijgbaar is. Denk ook via De Ijzerenman want die heeft vorig jaar samen gewerkt met Gestuet Neuenhof.


Leuk dat je met Estobar hebt gefokt! Wat maakte dat je voor hem koos?
Ik heb het idee dat hij wat klassieker is dan zijn zoon?

Als het goed is komen de hengsten naar Nederland voor een show bij de IJzeren man, dus dat ga ik in de gaten houden.


Mijn merrielijn voert veel bloed en zijn allen sensibel. Heel werkwillig maar geen amateurpaarden. Om toch de constructie en bone te behouden heb ik voor Estobar gekozen. In combinatie met mijn merrielijn zou het eens goed kunnen uitpakken maar het is altijd afwachten wat er uit rolt. Bovendien is dit een gehele outcross waarop, als het een merrie wordt, ik weer verder kan borduren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:35

KahluaB schreef:
janderegelaa schreef:

Hier word ik nou niet warm van eigenlijk.

gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde paarden. :j Bont bv .. :n


Deze valt echt in de categorie domme reacties. Een goed paard heeft geen kleur.

Dit paard valt op het filmpje tegen in lichaamshouding (neerwaarts) en de daardoor verklaarbare beperkte beentechniek.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:41

Ben ook niet heel fan van de De Royal op film. Weinig buiging in de gewrichten en strak op de rug met inderdaad neerwaarts gerompt model.

Hebben mensen hier ervaring met Revolution nakomelingen en wat hij kan toevoegen? Lees voornamelijk maat en rijbaarheid.

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:49

Rachral schreef:
Mijn merrielijn voert veel bloed en zijn allen sensibel. Heel werkwillig maar geen amateurpaarden. Om toch de constructie en bone te behouden heb ik voor Estobar gekozen. In combinatie met mijn merrielijn zou het eens goed kunnen uitpakken maar het is altijd afwachten wat er uit rolt. Bovendien is dit een gehele outcross waarop, als het een merrie wordt, ik weer verder kan borduren.


Leuk! Heb jij ze ook irl gezien?
Ik fok bewust amateurpaarden, mijn merries voeren ook weinig bloed en dat wil ik graag zo houden.

Die van mij is een outcross Duits x Gelders dus zou dan nogmaals voor Duits bloed gaan.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:54

janderegelaa schreef:
Deze valt echt in de categorie domme reacties. Een goed paard heeft geen kleur.

Dit paard valt op het filmpje tegen in lichaamshouding (neerwaarts) en de daardoor verklaarbare beperkte beentechniek.
Daarom voor mij zeker geen bonte ,want die worden vrijwel altijd gefokt om hun kleur. Em ik ben het zeker met je eens dat een goed paard geen kleur heeft.
Het filmpje heb ik niet gezien,en heb mijn mening op type en afstamming gebaseerd.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:59

Ik vind De Royal ook niet echt bijzonder. Ik mis souplesse en vooral buiging in de gewrichten, hij lijkt geen heel sterk achterbeen te hebben.

Bont vind ik dan wel weer gaaf, maar ik vind er niet gelijk een hengst bij zitten die ik zou kiezen op het moment.. Mijn anderhalf jarige heeft een hele grote buikvlek, maakt hem extra special :j

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:26

s0173957 schreef:
Beenstand:

[ Afbeelding ]


Thanks, deze foto had ik al gezien. Ik kan zo niet zien of ie recht op zn voeten staat. Kan ook niks vinden over uitslagen van evt rontgenfoto’s of OC waarden. Maar dat is de luxe die we wel hebben met de KWPN hengsten natuurlijk.

Dat je met je merrie naar hem toe moest wist ik ook niet. Maar misschien is dat idd aankomend jaar wel anders.

splenius

Berichten: 1116
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:48

Leuk Topic
Zelf fok ik ook af en toe een veulen.
Heb een kwpn merrie van 12 jaar en heeft 3 veulens gekregen.
Ze was op de keuring net geen ster geworden omdat ze de binnenbak erg eng vond en
wou niet lopen.
exterieur wel voldoende punten. Door een blessure ook niet meer in de sport kunnen uitbrengen.
Ik heb nu nog haar glamourdale 4 jarige ruin.
Ik wou lengte fokken in lichaam en hals. Maar dat heeft hij niet gekregen van zijn vader.
Wel een heel leuk makkelijk beetje brutaal rijpaard met heel veel uitstraling. Die altijd voor je wil werken.
Haar 3e veulen was van een Duitse hengst For Emotion (foundation x Sandro hit)
Heel lief veulen goed bewegen zeer bergopwaarts, lengte in lichaam en hals. (helaas met 5 maanden overleden.
Mijn merrie is nu drachtig van Rousseau
Volgend jaar zou ik haar graag willen dekken met Revolution (die heb ik nu een paar keer in het echt gezien en pas heel goed op mijn merrie)
Ik hou wel de Duitse hengstenkeuring in de gaten zitten ook veel interessante hengsten bij.
Aan Escolar heb zitten denken om mee te dekken maar wou mijn merrie niet naar hun toe brengen.

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:00

GJ9 schreef:
Rachral schreef:

Leuk! Heb jij ze ook irl gezien?
Ik fok bewust amateurpaarden, mijn merries voeren ook weinig bloed en dat wil ik graag zo houden.

Die van mij is een outcross Duits x Gelders dus zou dan nogmaals voor Duits bloed gaan.


Beiden heb ik live gezien.
Estobar, een onverstoorbare GP hengst, nu met de 2e ruiter al. Dus hem ook voor zijn karakter gekozen. Braaf dier dat gewillig zijn werk doet. Mooi droog op de benen met 15 jaar en een geduchte staat van dienst.

Escolar, een krachtpatser met ongekende mogelijkheden. Deed in Aken in de GP nog beetje groen aan maar dat mag ook met 10 jaar. Gaaf paard. Denk wel een beetje een drammer, tijdens de keuring in Westfalen merkte ik dat ook bij een aantal zonen van hem.

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:16

Ik heb Estobar live gezien en kon ook niks aanmerken op zijn benen/bouw. Naar foto's toe blijft het een moeilijke in Duitsland. Daar heb ik geen idee van.

Heeft hier al iemand ervaring met nakomelingen van Rubin Royal?
Ik heb gehoord dat hij niet de beste halzen geeft maar ik weet niet of dit klopt. :)

s0173957

Berichten: 5402
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:31

Wat bedoel je met nie te beste halzen?

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:31

Niet goed van vorm.