ponyzotje schreef:
en daar zit eigenlijk de fout bij vele paarden. het wordt hen onmogelijk gemaakt om nog correct te lopen.
waar gaat dat dan naartoe?
Dat gaat naar Den Bosch toe.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anna42 schreef:Dat gaat naar Den Bosch toe.
sarabande"]
[quote="Anna42 schreef:Dat gaat naar Den Bosch toe.
crush schreef:Typisch Anna,weet nooit antwoord te geven op normale vragen.
Pipo schreef:Volgens mij gaat het topic over de visie van Rosie. Als ik het topic nogmaals doorlees word deze visie totaal verkeerd begrepen.
Of ik heb het niet begrepen, kan ook natuurlijk. Gelukkig denk ik graag het positieve van mensen, en daarmee denk ik juist dat Rosie en het kwpn, want die artikels worden heus wel doorgelicht, weer op het spoor gaan van een goed bewegend dressuurpaard.
Anna42"]
[quote="Gail schreef:Pff, ik vind het ook nogal een witch hunt worden. Rosie is dom en snapt nergens wat van en het afgebeelde paard is stront.![]()
![]()
Bel die man en ga hem bestoken, of stuur een ingezonden brief naar het KWPN, dat lijkt me zinvoller dan dit.
Pipo schreef:Volgens mij gaat het topic over de visie van Rosie. Als ik het topic nogmaals doorlees word deze visie totaal verkeerd begrepen.
Of ik heb het niet begrepen, kan ook natuurlijk. Gelukkig denk ik graag het positieve van mensen, en daarmee denk ik juist dat Rosie en het kwpn, want die artikels worden heus wel doorgelicht, weer op het spoor gaan van een goed bewegend dressuurpaard.
ponyzotje schreef:hm ik weet niet waarover den bosch gaat. maar ik kan het wel raden.
sarabande, ik heb een bepaald beeld voor ogen. in dat beeld zit de hele organisatie in een eigengebouwde kluwen. waar zij denken nog wijs uit te raken. maar dat doen ze eigenlijk niet. en op die momenten heb je imo een buitenstaander nodig, die niet in die kluwen zit, maar erop of erbuiten. die alles of een deel kan overzien. dan kom je soms tot nieuwe visies die alle drogredenen bannen die in die kluwen zaten.
eigenlijk is de hele wereld aan zo'n buitenstaander toe, als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat doet niet echt terzake
point is dat wij als buitenstaander (misschien zitten we zelfs op de kluwen, maar niet erin), soms de dingen beter kunnen zien. of anders. of uit een andere hoek.
het is ons recht en misschien zelfs onze plicht van bepaalde gevestigde waarden in vraag te stellen.
daarom discussiëren wij over de kwestie. aangezien wij overzien, kunnen wij ook nog kijken naar het paard als wezen, het paard als wat het eigenlijk IS. soms moet je vele waarden overboord gooien om dat terug te zien. misschien deze waarde ook. hoe liep het paard oorspronkelijk? wat willen wij zien? ( EN WAAROM??? ) hoe kunnen we dat bereiken zonder het eigenlijke paard uit het oog te verliezen? willen we het paard dan vervormen? waarom? en hoe? mag het, kan het, welke gevolgen heeft het... daar draait het om.
overigens is je onderschrift heel passend, het is prachtig als iedereen dat in ere kan houden.
Plato had als filosofie de ideeenwereld. hij zij dat elk paard een afbeelding was van HET paard, uit de ideeenwereld die wij niet kunnen zien. en HET paard was perfect.
nu kunnen wij proberen dat beeld na te streven, maar we kunnen dat oorspronkelijke beeld niet veranderen. misschien maken we in deze tijd te vaak die fout.
crush schreef:Typisch Anna,weet nooit antwoord te geven op normale vragen,ojaAnna,ik vind Doruto een erg goede hengst,vooral omdat hij zijn kinderen zón ontzettend goed karakter meegeeft,die willen werken en meedenken.Karakter lijkt mij het belangrijkste voor een paard,er wordt veel te vaak met een merrie gefokt die niets in de sport gepresteerd heeft,maar alleen omdat ze zo mooi is.Met een hengst idem dito,laat hem eerst maar bewijzen dat hij het hogere werk aankan en tot die tijd gelimiteerd dekken.
Anna42"]
[quote="ponyzotje schreef:
en daar zit eigenlijk de fout bij vele paarden. het wordt hen onmogelijk gemaakt om nog correct te lopen.
waar gaat dat dan naartoe?
Magique schreef:Is het trouwens niet zo dat bij het KWPN men altijd op zoek is naar hoogbenige type's ? Ik denk dat de hoogbenige paarden in de regel meer op hun voorhand lopen. Als je kijkt naar Ferro + kinderen die vaak wat kortere voorbenen hebben, bewegen die (of het is optisch bedrog) meer op de achterhand.
Is dit een juiste beredenering ?