Hier al 9,5 jaar trotse eigenares van een Hafkruising!
En moest ik ergens een veulen weten van opnieuw dit type kruising, ik ga ze meteen halen!
Mijn merrie heeft het haflingerkleurtje maar net een tintje donkerder. Heeft de witte manen en staart maar er zitten ook net iets donkerdere tintjes tussen.
Verder is zij zelf nu 1m56 groot, hoog op de slanke benen type, strak in het lijfje, volle bos lange manen, wit blesje, compact slank lijf...
Wel een ontzettend lief en aanhankelijk paard maar enorm éénkennig, gaat voor je door het vuur en terug als je maar toont dat ze je kan vertrouwen op je oordeel, werkt graag en overtuigd, springt, dressuurt, loopt endurance... is een pittige felle tante, zowel in algemene omgang als onder het zadel, absolute alfamerrie, bijzonder slim en vlug in reactie, enorm soepel en wendbaar maar kan een enorme hals opzetten en is dan keihard, kan ontzettend chagrijnig zijn, geen zin hebben en dan maakt ze je dat ook helemaal duidelijk, gaat graag in discussie, loopt andere dagen dan als een hondje achter je aan... een echte merrie... maar wat een paard uit de duizend!
En zij is het resultaat van een 1m48 stamboek haflinger hengst (sporttype) x een 1m50 stamboek New Forest merrie!
Dus ze hoeven niet altijd klein uit te vallen met New Forest!