Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kadanz81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 17:01

Hannanas schreef:
Dat is dan toch impulsief ja... T's weet het al een maand. En dan nu ineens eerst de vader.
Maar dat wil je toch sowieso??
Ongeacht verkoop of niet.
Lijkt mij duidelijk dat je meteen nadat je wist dat de Arabier niet de zaadgever was je wilt weten wie dan wel.
Zeker aangezien daar nogal mooie Friese hengsten staan heb ik begrepen.

Nadat ik de eerste uitslag van de DNA test binnen kreeg, ben ik eerst voor een tweede DNA test gegaan. Deze heb ik pas net binnen, met een nieuw paspoort met ouders 'onbekend' erop, dit wilde ik zo laten omdat ik dat wel oké vond en al genoeg koste had gemaakt. Maar uiteindelijk veranderde ik (mede door de tips van andere bokkers) van gedachten en nu wil ik toch wel graag weten wie nou wel zijn vader is.

En dat ik hem van Mp heb afgehaald is omdat ik geen veulen wil verkopen met een verhaal dat nog niet af is.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:16

Kadanz81 schreef:
Nadat ik de eerste uitslag van de DNA test binnen kreeg, ben ik eerst voor een tweede DNA test gegaan. Deze heb ik pas net binnen, met een nieuw paspoort met ouders 'onbekend' erop, dit wilde ik zo laten omdat ik dat wel oké vond en al genoeg koste had gemaakt. Maar uiteindelijk veranderde ik (mede door de tips van andere bokkers) van gedachten en nu wil ik toch wel graag weten wie nou wel zijn vader is.

En dat ik hem van Mp heb afgehaald is omdat ik geen veulen wil verkopen met een verhaal dat nog niet af is.

Super gehandeld TS!
Je reden om hem van marktplaats af te halen is goed. Eerst dit afhandelen en duidelijkheid krijgen, voor zover dat nog gaat lukken.

Michelleex

Re: Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:23

Wauw zeg wat een verhaal, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:24

Kadanz81 schreef:
Hannanas schreef:
Dat is dan toch impulsief ja... T's weet het al een maand. En dan nu ineens eerst de vader.
Maar dat wil je toch sowieso??
Ongeacht verkoop of niet.
Lijkt mij duidelijk dat je meteen nadat je wist dat de Arabier niet de zaadgever was je wilt weten wie dan wel.
Zeker aangezien daar nogal mooie Friese hengsten staan heb ik begrepen.

Respect hoor!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:00

Ik vind dat je goed handelt TS! Veel succes in dit allemaal. Het veulen ziet er hartstikke leuk uit, mocht je het verkopen hierna doorzetten, zijn er voor de juiste prijs (recreatie veulen) vast genoeg gegadigden hoor! Die kruising friezen zijn op bokt ook vaak geliefd.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:06

Wat een verhaal. Echt heel vervelend.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:11

Het is wel een heel mooi ongelukje geworden maar wat zal dat balen zijn zeg. Zeker omdat de merrie nu niet meer leeft.

Werpt wel vragen op. In dit geval is er een dna controle geweest maar dit soort vergissingen komen vast vaker voor zonder dat iemand er ooit achter komt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:16

Ik had ook een kruising kwpn-Fries, zelf gefokt. Als veulen leek hij precies op dit leuke beestje en nu is hij zo:

Afbeelding

Best mooi opgedroogd toch?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:17

Tja waar gewerkt wordt... Ken ook zo'n geval. Alleen was dat nog simpel om te achterhalen wie de vader was. Veulen was schimmel en dat kon nooit met de bedachte combinatie. Veulen is opgekocht door de hengstenhouderij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:23

Diablo hoe groot is die geworden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:30

spatter schreef:

Dat zou je Happy_Joy moeten vragen, die heeft hem nu, maar ik denk toch wel 1.65. Maar goed, zijn moeder was ook 1.70.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:02

Diablo schreef:
Ik had ook een kruising kwpn-Fries, zelf gefokt. Als veulen leek hij precies op dit leuke beestje en nu is hij zo:

[ [url=m/BqzkLL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paard hoor, maar als je een paard wilde dat in het ranke arabische type staat is dit voorbeeld ongeveer alles wat dat niet is :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

Sizzle schreef:
Diablo schreef:

[ [url=m/BqzkLL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paard hoor, maar als je een paard wilde dat in het ranke arabische type staat is dit voorbeeld ongeveer alles wat dat niet is :P

Dat klopt. Met die bedoeling hebben wij hem dan ook niet gefokt ;).
Wilde alleen laten zien hoe zulke kruisingen op zouden kunnen drogen

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

Mooie kruising ik heb hem op marktplaats zien staan en wat een lief hoofdje heeft die.
Wordt vast een heel leuk dier.
Ik zou hem zelf houden als ik jou was. :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

Prachtig paard, Diablo!!! Zeer zeker goed opgedroogd... Persoonlijk vind ik "crossbreeds "prachtig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:33

Inderdaad een mooi paard geworden en een gouden karakter.
Ik persoonlijk zou kijken hoe het veulen uit groeit, verkopen kan altijd nog.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:08

Diablo schreef:

Dan heeft ze er al 3 jaar geld ingestopt om een type te krijgen dat ze niet wilde en waar je de kosten van zijn levensdagen niet uit krijgt in de verkoop.
Wat is daar logisch aan?

Hoe dan ook ben ik blij voor TS dat ze goede afspraken heeft kunnen maken met haar vriendin.
Nu nog hopen dat de HH met een nette vergoeding over de dam komt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:09

Sizzle schreef:
Diablo schreef:

Dan heeft ze er al 3 jaar geld ingestopt om een type te krijgen dat ze niet wilde en waar je de kosten van zijn levensdagen niet uit krijgt in de verkoop.
Wat is daar logisch aan?

Maar misschien bevalt het dan toch wél ze wilt een leuk rijpaard voor haar dochter. Wellicht dat dit beestje dat ook kan zijn ook al is het niet de bedoelde kruising?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:10

Met zoveel misschiens zou ik het paard ombenoemen naar Roulette :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:20

Ja dat risico loop je dan inderdaad. Ik zeg ook dat dat is wat ík zou doen. Wij hebben de paarden aan huis, dat scheelt wellicht een hoop.

Maar misschiens hou je altijd. Ook als de kruising wel was geweest wat de bedoeling was, weet je vantevoren nooit hoe het dier uit groeit en of het geschikt gaat zijn voor jonge kinderen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:21

Ik vind je veulen erg leuk, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik een fjord x fries heb. Zij is net drie en ik hoopte dat ze 1,55 of groter zou worden maar ze is op 1,50 blijven steken. Dat kon niemand weten van te voren omdat beide ouders onbekend zijn. Ik begrijp heel goed dat het den teleurstelling voor je is. Je hebt toch een plaatje in je hoofd wat je graag wilt, zo zou ik zelf geen tuiger willen en zou er flink van balen als mijn merrie drachtig zou zijn van een tuiger ipv de hengst die ik in gedachten had.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:22

Diablo schreef:
spatter schreef:

Dat zou je Happy_Joy moeten vragen, die heeft hem nu, maar ik denk toch wel 1.65. Maar goed, zijn moeder was ook 1.70.

Wat grappig om Amaretto hier tegen te komen.Die is zeker 1,70 nu.
Super paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:27

Dat veulen moet gewoon terecht komen bij iemand die er blij mee is. Niet bij iemand die niet op dit type paard zit te wachten, met het idee dat ze mogelijk, heel misschien, eventueel op den duur er wel een beetje blij van wordt.

Ik vind m overigens leuk! :j <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:32

Moderatoropmerking:
Dames, nogmaals het verzoek om bij de oorspronkelijk vraag te blijven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:04

har166 schreef:
Ik vind je veulen erg leuk, maar ik ben bevooroordeeld omdat ik een fjord x fries heb. Zij is net drie en ik hoopte dat ze 1,55 of groter zou worden maar ze is op 1,50 blijven steken. Dat kon niemand weten van te voren omdat beide ouders onbekend zijn. Ik begrijp heel goed dat het den teleurstelling voor je is. Je hebt toch een plaatje in je hoofd wat je graag wilt, zo zou ik zelf geen tuiger willen en zou er flink van balen als mijn merrie drachtig zou zijn van een tuiger ipv de hengst die ik in gedachten had.

3 is nog niet uitgegroeid hoor.