ponyparadijs schreef:Nadeel van een register A KWPN papier is dat je voor stamboek opname zoveel moet doen.
In de zin van röntgen en cornage onderzoek.
Als je erkende hengst hebt voor t kwpn die bv aan prok eis voldoet voor kwpn, dan hoeft je nakomeling niet meer rongt gekeurd te worden bij stamboek opname en ook cornage onderzoek , goed bevonden door kwpn, hoeft je reg a nakomeling daar niet meer aan te voldoen voor stb Opname.
Ik had destijds een merrie van carolus II en die was toen erkend, omdat ie Holsteins ggk, was, en hij rongt en cornage aan eis voldeed aan kwpn, ze wouden van kwpn cornage en rongt onderzoek bij opname stb, en toen heb ik hensgtenhouder gebeld en zij hebben toen ff werk van gemaakt en bleek dus niet te moeten, en alle carolus nakomelingen waren daar vrij van. En de hengt voldeed ook aan de de sporteis, dus die eis was er ook niet.
En ik zou best met erkende hengst willen dekken , maar dan moet hij rongtenologisch goed zijn en wat is t dan voor moeite om zon hengst niet ff aan prok en cornage eis te laten voldoen , als ze erkend zijn. Dat haalt wel weer dekkingen binnen....want dan hoeft de fokker daar niet aan te Voldoen, en dat maakt het beter tot een positieve dekkeuze voor de hengst.