[TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Re: Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:07

wat denk je hier van : Verzamelen en vertrekken vanuit de Bonte Hoeve . Een bos en duin rit met tussen stop . En na afloop bij de Bonte Hoeve met zijn allen een BBQ ? ( Natuurlijk wel in overleg en een iedereen een bedrage aan de BBQ !)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:46

jansje73 schreef:
wat denk je hier van : Verzamelen en vertrekken vanuit de Bonte Hoeve . Een bos en duin rit met tussen stop . En na afloop bij de Bonte Hoeve met zijn allen een BBQ ? ( Natuurlijk wel in overleg en een iedereen een bedrage aan de BBQ !)

Dat is voor mij echt niet handig. Dan moet ik met de trailer terwijl ik het te paard gewoon kan.

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:07

Nimby: Ailish en Thaisme zijn inderdaad even oud. Ailish wordt deze maand 3. We hebben haar februari 2013 gekocht. Toen heb ik Thaisme ook enkele keren gezien als klein ukkie. Rooney (van BlackZelda) ook, die was toen heel levendig. Weet nog hoe moeilijk het was om te kiezen, want ze waren allemaal zo leuk.
Nigel was toen ook al heel mooi. Heb wel gevolgd hoe hij uitgroeide.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 08:13

Blingh schreef:
jansje73 schreef:

Dat is voor mij echt niet handig. Dan moet ik met de trailer terwijl ik het te paard gewoon kan.

Uh ik ook . Wel eens waar minder ver dan wat jij moet rijden , ik zit er aan om mijn paardjes daar een dag van de voren te brengen ( tegen betaling) en een dag na de rit weer op te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:31

Ik heb er hier meer die mee willen en die passen niet met zijn allen in de trailer. Dus dan rijden wij alleen het stuk naar de bonte hoeve mee, daar bbqen en dan gaan we te paard weer terug. Hetvos toch lang licht s zomers :j

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:41

Ik kom met de auto naar waar een paard beschikbaar is :) En voor de rest sluit ik me aan bij wat jullie het handigst vinden.

Casjmir wat leuk dat je Thaisme toen al hebt gezien. Ga je Ailish pas inrijden als ze vier is? Of ga je er al eerder op? Jansje jij hebt Tara dus ook pas met vier ingereden?
Thaisme gaat buiten rijden verschrikkelijk leuk vinden. Vandaag héél klein stukje gewandeld, bijna niet te houden. Als we het gras hebben gehad, gaat het braver.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 07:26

Nimby , klopt Tara is nu net zadel mak en ben haar nu rustig aan het door rijden. Tara is wel een merrie dat het liefst volgt. Ook ben ik met Barefoot zadel bezig en hoop dat ik ze op tijd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:12

Leuk zeg! Met Rogan zijn we op zijn 3e begonnen maar hebben we laten staan en op zijn 4e goed doorgepakt. En bijna alles in het bos :j

Leuk om die vorderingen te lezen van jullie!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:29

Blingh schreef:
Leuk zeg! Met Rogan zijn we op zijn 3e begonnen maar hebben we laten staan en op zijn 4e goed doorgepakt. En bijna alles in het bos :j

Leuk om die vorderingen te lezen van jullie!

Dat ga ik nu ook doen mijn paardjes in de bossen door rijden . Op de weide hebben we geen rijbak , dus moet wel naar de bossen en duinen daar heb ik rijbakken genoeg. :D

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:01

Nimby: wil Ailish ook niet voor haar vierde gaan rijden. Vind haar bouw ook nog helemaal niet volwassen. Laat nog maar lekker groeien. Ga ook beginnen met wandelen langs de weg. Het doorrijden in de bossen (ergens volgend jaar) lijkt me ook een goed idee.....
Ben wel benieuwd hoe Blingh dit heeft aangepakt. Vooral de eerste keren lijkt me wel spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:29

casjmir schreef:
Nimby: wil Ailish ook niet voor haar vierde gaan rijden. Vind haar bouw ook nog helemaal niet volwassen. Laat nog maar lekker groeien. Ga ook beginnen met wandelen langs de weg. Het doorrijden in de bossen (ergens volgend jaar) lijkt me ook een goed idee.....
Ben wel benieuwd hoe Blingh dit heeft aangepakt. Vooral de eerste keren lijkt me wel spannend.

Uhm eerst in de bak opstappen en zo steeds meer uitgebreid naar buiten. Toen zijn we naar andere stalling verhuisd en Ging m'n beste vriend op Rogan en ik op m'n oude paard en zo hebben we steeds meer opgebouwd. Rogan was nergens bang van we moesten een drukke weg oversteken maar hij keek nergens naar. Ik heb eigenlijk nooit aan de hand met hem gewandeld ofzo

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:24

Thaisme is de laatste maanden ineens veel meer echt paard aan het worden, in plaats van babydinosaurus. Ook minder onbeholpen qua gangen als ze in de bak uit haar dak gaat. Dus wie weet, ga ik er van de zomer al wel een keertje op. Voorlopig is ze nog erg aan het wisselen en met haar tanden bezig :D Dus een bit is ook nog niet zo handig.

Ik heb ook steeds meer het idee dat ik niet veel in de bak ga doen :)
Vanavond heb ik wat geoefend met uit mijn persoonlijke ruimte blijven. Ze komt erg graag naar je toe, dat is braaf maar ze kent niet goed de grens. Nu heeft ze laatst iemand van stal omgekegeld :oo

Dus we moeten de grenzen weer duidelijk maken. Dat gaat niet al te subtiel voor ze dat doorheeft, ze is ook totaal niét bang van zo'n zwaaiend touw. Er was al iemand in de bak dus ik heb dit even op het erf gedaan. Ging echt stukken beter dan toen ik het laatst in de bak probeerde!

Aan de hand hebben we ook nog wat werk, vooral het eerste stuk is ze bijna niet te houden en moet ik alle zeilen bijzetten. Gelukkig is het niet heel druk bij ons op de weg langs stal, en na 300 meter kan ik een pad in de berm op. Maar vóór ik daar ben... Moet ik haar heel vaak stilzetten, paar passen achteruit, soms een volte. En dat gaat niet makkelijk.

Ik hou het vol tot halverwege de berm en dan laat ik haar grazen. Expres niet meteen, ze moet eerst nog luisteren :D
Dan komt ze helemaal tot rust (en ik ook, haha) en kan er inderdaad groot verkeer langskomen, inclusief landbouwvoertuigen, geen enkel punt.
Daarna is ze rustiger en op de terugweg gaat het superbraaf. Dan loopt ze naast me aan een los touwtje, zoals het hoort, te likken en te kauwen.
Zo moet dus de heenweg ook worden :j

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:26

Beter aandacht voor het gras dan voor de tractoren op de weg Nimby, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 00:14

Zijn die van jullie bang voor verkeer? Ik heb dat nooit echt geoefend met Rogan. Laatst moesten we dicht langs een vuilniswagen, dan vond ik doodeng. Rogan een beetje maar hij gaat er wel langs :j

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:47

Vanaf het begin af aan helemaal niet, eigenlijk heb ik dat niet hoeven oefenen. Maar het duurde wel even tot ik dat door had, ik was eigenlijk veel banger dan zij :)
Door mijn eerdere ervaringen met 'bloediger' paarden.

Ja Casjmir daar heb je zeker gelijk in :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:24

Mijn Bontjes lopen in de weiland die midden in de woonwijk ligt. Ze zie veel verkeer voorbij komen. Naast de weiland staat een politie bureau en een middelbare school. Waar ook veel verkeer is.

Quinlan is een coole kikker voor vroot verkeer is hij niet bang , zelf niet voor streekbussen. Taartje vind trekkers op afstand okay maar als ze dichter bij zijn dat weer niet zo. Taartje is wel een paardje dat graag volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 07:50

Afbeelding
Kijk deze pretletter op wedstrijd

We hebben nog gewonnen ook, een mooi halster :j

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:17

Leuke foto Blingh! en jullie kleuren ook zo mooi bij elkaar.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:45

Ik meld me ook! Sinds februari heb ik Dana van de Bonte Hoeve!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:44

MirZam schreef:
Ik meld me ook! Sinds februari heb ik Dana van de Bonte Hoeve!

Mirzam , welke bij de club van de Bontjes. Heb je ook een foto van Dana ? *\o/*

accady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:19

hallo allemaal ik wilde me ook aanmelden met een bonte hoefje.Genaamd Higgins veulen van Rowena en Hilko.Higgins is sinds januari bij mij en al heel veel meegemaakt.Maar heel erg trots op mijn paardje.lukt alleen niet om een foto erbij te krijgen,wil iemand dit uitleggen hoe ik dit kan doen of waar ik dat kan vinden?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 22:19

accady schreef:
hallo allemaal ik wilde me ook aanmelden met een bonte hoefje.Genaamd Higgins veulen van Rowena en Hilko.Higgins is sinds januari bij mij en al heel veel meegemaakt.Maar heel erg trots op mijn paardje.lukt alleen niet om een foto erbij te krijgen,wil iemand dit uitleggen hoe ik dit kan doen of waar ik dat kan vinden?

Hoihoi , welkom bij de club van de Bontjes.ik heb je op fb en stuur je een pbtje over de uitleg van foto's plaatsen hier. Ik heb er ook lang over gedaan om het te kunnen.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:54

Ja foto hou je even te goed! Morgen op de pc!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:02

Daantje!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:16

accady schreef:

Hey leuk! Higgins was je vanaf gevallen toch? Hoe is het nu met je?

Ik ben op vakantie nu mijn WiFi is nu goed maar als ik even niet reageer heb ik weer poedersuiker haha.