Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leonora schreef:Jou ken ik inderdaad als zeer betrokken, [***]. Die discussie gaan we op de agenda laten zetten!
Heb overigens recent de Special D-kampioen van vorig jaar mee zien doen op een selectie voor de Pavo
Cup en die is inderdaad enorm uitgezwaard. Hele stoere merrie geworden.
Pletje123 schreef:De vergadering is vooralsnog gepland op 11 november. Het kan nog wijzigen
Leonora schreef:Wat de Wynton aangaat, dat vond ik een prachtige merrie, die geweldig kon bewegen, maar inderdaad niet per definitie Gelders was.
Ik heb dan ook de jury om uitleg gevraagd en kreeg als antwoord, dat de merrie qua type dan wel iets tekort schoot, maar voor het overige heel correct gebouwd was en een voorbeeldige beentechniek had. Het volmaakte paard bestaat niet, maar de Wynton kwam er op zaterdag voor wat betreft de Driejarigen het dichtste bij in de buurt. Misschien had dat in de uitleg van de jury aan het publiek wat duidelijker naar voren moeten komen. Door Carola-Woma dagkampioen maken, en dat gebeurt niet vaak met oudere merries, kozen ze wel voor de meest complete Gelderse merrie en gaven ze aan het einde van de dag dus het goede signaal af.
GJ9 schreef:Leonora schreef:Wat de Wynton aangaat, dat vond ik een prachtige merrie, die geweldig kon bewegen, maar inderdaad niet per definitie Gelders was.
Ik heb dan ook de jury om uitleg gevraagd en kreeg als antwoord, dat de merrie qua type dan wel iets tekort schoot, maar voor het overige heel correct gebouwd was en een voorbeeldige beentechniek had. Het volmaakte paard bestaat niet, maar de Wynton kwam er op zaterdag voor wat betreft de Driejarigen het dichtste bij in de buurt. Misschien had dat in de uitleg van de jury aan het publiek wat duidelijker naar voren moeten komen. Door Carola-Woma dagkampioen maken, en dat gebeurt niet vaak met oudere merries, kozen ze wel voor de meest complete Gelderse merrie en gaven ze aan het einde van de dag dus het goede signaal af.
Hier wilde ik nog even op reageren. Wat nu als ik met een Trakehner van kampioensformaat naar de Gelderse keuring kom? Het allerbeste sportpaard van de hele dag, bijna perfect. Wordt die dan ook kampioen, omdat ze alle Gelderse types qua kwaliteit ver achter zich laat? Beetje raar scenario natuurlijk, maar ik chargeer even om de zaak duidelijk te maken.