KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: KWPN voorjaarsonderzoek 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:42

Ik verzamel altijd verschillende meningen en pak daar een soort 'gewogen gemiddelde' van.
Maar goed, de tijden veranderen. En Bokt verliest wellicht 'de markt' voor serieuzere informatie :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:49

Nou ik heb bokt altijd al gezien als infotainment.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:51

Ik zie het nu vooral als entertainment :D Teveel 'bakvisseninfo' :D
Dat was een paar jaar geleden toch anders. Maar ja, vroeguh was natuurlijk alles beter!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:59

Ja klopt. Paar jaar gelden was er meer informatie die meer bruikbaar was dan nu.
Maar ja....daar is al heel veel over geklaagt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:01

Waar is het filmpje eigenlijk heen op de kwpn site, van de vorderingen van de hengsten?
Mag dat er ook al niet op blijven staan?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:03

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:06

Ik vind op een foto bijna alles leuk en knap, ik ben er niet zo goed in om door de kwaliteiten van de fotograaf heen te kijken helaas. :)
Vond het filmpje een stuk nuttiger, maar toen ik hem nog een keer wilde kijken was het foetsie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:08

Dat was mij in Ermelo en Den Bosch ook al opgevallen Dees. Veel op de kop gebouwde paarden. In Ermelo nog een hele rits me een nakomend en recht weinig buigend achterbeen naar huis zien gaan.

Deze heeft wel een hele leuke kop :D
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:19

Kwijlreacties vonden plaats in HK of ITP, voor veel mensen is Floris ook gewoon een boktpaard. In dit geval al helemaal, velen van ons hebben hem van veulen af aan gezien.

Ik snap dat mensen uit het wereldje kritischer kijken naar dekhengsten en dat is ook goed.
Persoonlijk ben ik niet zo van de ongezouten meningen, eerlijk prima, verbeter punten prima. Maar onbeleefd zijn nee. Het is erg makkelijk zo maar alles op internet te kwakken, maar zou je het ook zo brengen IRL? Laatst ben ik naar een clinic geweest van KWPN inspecteur Ine van Deurzen en die was prima in staat op positieve manier de mindere punten van de paarden te noemen zonder de eigenaar van het dier ellendig naar huis te laten gaan. Daar heb ik respect voor.

[***] schreef:
Ik ga een hengst zelf bekijken voor ik ermee dek. Maar ik vond de foto's en verslagen op bokt ook altijd leuk. En als iemand iets negatiefs opvalt aan een hengst wil ik dat ook wel graag weten, ik beoordeel de relevantie ervan voor mijn hengstenkeuze zelf wel. HH die de mindere punten verdoezelen kan ik niet zoveel mee, je wilt wel de juiste combi maken en behalve verbeteren positieve dingen bevestigen en niet negatieve.

Overigens heb ik al meerdere keren dressuurhengsten laten staan die hier op bokt de hemel in geprezen werden. Sommige kenmerken of zeg maar rustig gebreken wil ik niet in mijn merriestapel hebben ook al is een hengst zwart. Dus altijd je eigen kop volgen.

Nou precies, ik kon me al moeilijk voorstellen dat iemand een hengst uitkoos omdat deze goedgekeurd werd door almighty bokt :') De verslagen en foto's vond ik ook altijd erg leuk!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:20

NatasjavE schreef:
Dat was mij in Ermelo en Den Bosch ook al opgevallen Dees. Veel op de kop gebouwde paarden. In Ermelo nog een hele rits me een nakomend en recht weinig buigend achterbeen naar huis zien gaan.

[ Afbeelding ]

Gaaf met dat wit! Zo'n vos wil ik ook wel haha :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:27

urosa schreef:
... ik kon me al moeilijk voorstellen dat iemand een hengst uitkoos omdat deze goedgekeurd werd door almighty bokt :')

Denk dat met name Kasparow een hoop dekkingen te danken heeft aan bokt :D
Gribaldi trouwens ook.

Tja, zwart, wat wil je dan nog meer, he? :')

Van de fotoreeks vond ik Elton Sollenburg toch wel heel aansprekend. Eentje om in het echie te gaan zien.
De United-vos vind ik wel een beetje typisch achterwerk hebben.
De Amazing Star lijkt me ook een mooie. Was tijdens de bezichtigingen ook best in beweging. Ben benieuwd hoe groot die eigenlijk is, weet iemand dat?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:31

urosa schreef:
NatasjavE schreef:

[ Afbeelding ]

Gaaf met dat wit! Zo'n vos wil ik ook wel haha :+

Aan de andere kant is ie nog bonter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:32

Dees schreef:
urosa schreef:
... ik kon me al moeilijk voorstellen dat iemand een hengst uitkoos omdat deze goedgekeurd werd door almighty bokt :')

Denk dat met name Kasparow een hoop dekkingen te danken heeft aan bokt :D
Gribaldi trouwens ook.

Tja, zwart, wat wil je dan nog meer, he? :')

Van de fotoreeks vond ik Elton Sollenburg toch wel heel aansprekend. Eentje om in het echie te gaan zien.
De United-vos vind ik wel een beetje typisch achterwerk hebben.
De Amazing Star lijkt me ook een mooie. Was tijdens de bezichtigingen ook best in beweging. Ben benieuwd hoe groot die eigenlijk is, weet iemand dat?

Gribus dekte ook voor bokt al 300 dekingen in het jaar

De Amazing star,...was dat ook een vos?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:34

De Bordeaux x Ferro is in het echt ook zeer aansprekend. Donderdag weer een beoordeling, dat wordt weer vroeg opstaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:37

Die AS is idd een vos :j
Uit een Jazz-merrie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:40

Ik probeer hem voor de geest te halen.....

Vond ik een heel aansprekend paard. De maat is me niet heel erg opgevallen. Voor mijn gevoel was ie niet heel klein. Maar ik heb er ook niet heel erg opgelet.

Maar van mij hoeven ze ook niet perse boven de 170 te eindigen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:43

Op de foto's zit er volgens mij een klein vrouwtje op de AS maar op de standfoto staat er een grote kerel naast en lijkt ie kleiner....

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:43

Dees schreef:
Op Horses.nl staan de foto's gepubliceerd van de hengsten die voorjaarsonderzoek lopen.
http://horses.nl/fotos/fotodag-verricht ... zoek-kwpn/

Opvallend dat bij zoveel springgerichten hengsten de stand zo 'op de voorhand' lijkt te zijn.

Foto's zijn ook redelijke dramatisch van kwaliteit, standfoto's zijn regelmatig "de berg af" geschoten, en paarden verkeerd neergezet. Erg slordig.

Wat er tot nog toe aan media naar buiten komt valt me behoorlijk tegen, dan heb ik nog niet eens over de kwaliteit de hengsten.
Rijderij zeer matig, management (heel wat uitvallers) uitlatingen over de vorderingen en waarom sommige doorverwezen worden is zeer minimaal en zo kan ik nog wel even doorgaan.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:22

[***] schreef:
Je kan beter iets over iemand zijn vrouw zeggen dan over zijn paard. Maw: zo positief kun je mindere punten nooit brengen

:D Wij zeggen hier zelfs: je kan iemand beter zeggen dat je het bed hebt gedeeld met z'n vrouw dan dat z'n paard niet mooi is.

Natas, nee jou bedoel ik niet, jij hebt de hengst toch meerdere keren gezien :D Bedoel ook niemand specifiek, maar hetgeen stoffel zei was mij ook opgevallen.
Urosa: Doelde op de nieuws-topics en topics over de HK. Ik vind trouwens onbeleefd en ongezouten twee heel verschillende dingen hoor. Maar het is wel een kunst ja, daar hadden we het pas nog over met een aantal mensen.

Ik vind Floris ook sterk verbeterd ja sinds de bezichtigingen.

Ik vond de verslagen ook altijd leuk om te lezen, en checkte wel even wie er wat zei ;) Er waren echt wel mensen tussen van wie ik het idee had dat ze wisten waar ze over praatten, en van die meningen en daarnaast mijn eigen oordeel ernaast leggen leer ik een hoop.

Weet iemand al een programma van de eindpresentatie? Ik vind alles maar lastig te vinden.
Ik kon ook al geen filmpjes meer vinden nee op kwpn.tv. Jammer.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:25

1 juni: Eindpresentatie verrichtingsonderzoek rijpaardhengsten en Gelderse hengst 50 en 70 dagen, Ermelo. Aanvang 9.00 uur

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:26

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:34

WWW.KWPN.TV
Laatste filmpje is van begin april.

Maar wellicht zijn er redenen voor KWPN om dit keer nog minder open te zijn dan andere keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:41

Je bent gewoon welkom hoor in Ermelo om zelf te gaan kijken, dus hoezo niet open? Ik snap trouwens wel dat ze liever serieus publiek hebben dan dat internetgemopper. Eindpresentatie is altijd druk bezocht

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:33

GJ9 schreef:
[***] schreef:
Je kan beter iets over iemand zijn vrouw zeggen dan over zijn paard. Maw: zo positief kun je mindere punten nooit brengen

:D Wij zeggen hier zelfs: je kan iemand beter zeggen dat je het bed hebt gedeeld met z'n vrouw dan dat z'n paard niet mooi is.

Natas, nee jou bedoel ik niet, jij hebt de hengst toch meerdere keren gezien :D Bedoel ook niemand specifiek, maar hetgeen stoffel zei was mij ook opgevallen.
Urosa: Doelde op de nieuws-topics en topics over de HK. Ik vind trouwens onbeleefd en ongezouten twee heel verschillende dingen hoor. Maar het is wel een kunst ja, daar hadden we het pas nog over met een aantal mensen.

Ik vind Floris ook sterk verbeterd ja sinds de bezichtigingen.

Ik vond de verslagen ook altijd leuk om te lezen, en checkte wel even wie er wat zei ;) Er waren echt wel mensen tussen van wie ik het idee had dat ze wisten waar ze over praatten, en van die meningen en daarnaast mijn eigen oordeel ernaast leggen leer ik een hoop.

Weet iemand al een programma van de eindpresentatie? Ik vind alles maar lastig te vinden.
Ik kon ook al geen filmpjes meer vinden nee op kwpn.tv. Jammer.

Ga jij 1 juni nog kijken? Ik denk dat ik wel ga. Wil de dressuurhengsten ook graag bekijken.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:24

Ik ga misschien donderdagmorgen als ik tijd heb nog wel even kijken bij de dressuurpaarden, wil hier best mijn mening geven als ik er geweest ben, ook over de Gelderse.

@ pletje: worden jullie (in)formeel nog een beetje prettig/eerlijk en persoonlijk op de hoogte gehouden van de vorderingen van de hengst en zijn ontwikkelingen/kans op daadwerkelijke goedkeuring?

@ dees: volgens mij mag je elke dag kijken, dus dat is toch best open? Om mij hoeven ze niet elke dag te vertellen of een paard juist op de rechter of linkerhand net wat fijner liep..., jonge paarden gaan met ups en downs.