Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:07

sweet_angel schreef:
sjow heah..! ben jij wel goed bij je EI

dit is bedoelt vooruuhhh wenepen

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:08

Wennepen schreef:
enne voor angel sorry ik heb geen verstand van fokken maar ik wens je veel succes met het vinden van een mooie papa voor je baby Lachen

dankje zal wel lukken *ZONDER RUZIE*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:12

Henk v. Dijk zit in Maasdam. Fokt al meer dan 30 jaar cobs.

Fam. de Later/ Lilian Pruissen in Werkendam. Daar kan je ook heel goed een middag doorbrengen zonder je te vervelen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 21:49

hebben beide misschien een website..!?

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:02

Nou,pris,ik heb hem in het echie gezien,en ik vind hem waanzinnig,hij heeft een uitstraling waar je u tegen zeg,en ik zou hem ook uitgekozen hebben voor Imona,ben benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien,maar met zulke mooie ouders kan het niet fout gaan!!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:04

vin je hem mooier dan Harri..!? Ik wel ;p;p

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:13

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:14

ja die kreeg ik net van Dyonne ook.. ze heeft overigens wel een erg mooie merrie staan.. Tong uitsteken

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:40

en heeft die henk hengsten..!?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:43

Meestal heeft hij wel hengsten staan ja. Geen idee wat hij nu heeft lopen. Afgelopen seizoen iig River Return.
Waarschijnlijk komt hij in januari wel weer met een jonge hengst op de HK.

Maar het is iig iemand die ontzettend veel over cobs kan vertellen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:45

river return is ook mooi

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 10:29

ff vraagje..een vriendin van mij heeft haar toekomstige paard op proef en staat met dat paard in Oud Beyerland. Nou zegt zij dat daar ook een Welsh Cob hengst staat, en die man ook fokt er mee.. en met A-welshjes enzo....?! Ken 1 van jullie hem misschien..!?

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:23

het zou wel eens heel leerrijk kunnen zijn om met de papieren van je merrie naar die "Kees" te gaan en hem ook om raad vragen. Wat en hoe je het veulen van je dromen zou kunnen fokken uit die merrie en als er een merrieveulen uitkomt ,welke richting dat dan uit moet om verder te komen. Daar bedoel ik niet mee , naar welke hengst, maar wat voor een hengst en wat er in de lijn moet zitten om wat te kunnen verkrijgen enzo. Je moet vooruitkijken , als jou veulen drie jaar is en je wil er een hengst bij halen , moet je nu eigenlijk al weten hoe dat nieuwe veulen eruit moet zien. Dus vooruitkijken en niet over een nacht ijs gaan. Helaas kan je maar een veulen per jaar fokken, (misschien ook maar goed) het is dus belangrijk dat je verder kijkt dan dit jaar, het lijkt erg moeilijk allemaal en je bent dat allemaal nog niet van plan, maar je weet maar nooit, snap je?

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:28

sorry die "Kees" ik bedoel " Henk"

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 16:10

ja snap het... maar we kijken tegen de tijd of het een mooi veulen word.. zoniet word het een andere hengst voor de 2e veulen...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:47

Dat is niet vooruit kijken nee

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 16:49

dat weet ik ook wel... maar het word voor ons ook het eerste veulen he... en we laten der de 1e x in april dekken.. dus het veulen word maart geboren.. en als het zou moeten kan ze de 2e x ook in mei gedekt worden....en ik heb zowieso al 2 keuzen staan... 1. Liezelshof Magic 2. Bronfoel harri... dus heb ik na de geboorte zo iets van nee dit is niet het veulen wat ik zocht en ik heb buiten magic en harri nog nix anders moois gevonden word harri misschien wel de vader van het 2e veulen...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:35

Maar dat klinkt mij niet logisch. Natuurlijk weet je van te voren niet wat er uitkomt, maar je kunt je kansen op een goed veulen toch vergroten door alles uit te pluizen. Het moet echt een weloverwogen keuze zijn, en niet puur omdat het een leuke hengst is. Dan krijg je het vermeerder effect en niet het verbeter effect.
Kijk alsjeblieft goed rond en laat je helemaal informeren. Wie weet moet je het ooit nog eens verkopen (stel dat), dan kun je een goed gefokt paardje beter kwijt dan een die zomaar is gekozen en waar niet goed over na gedahct is. Tenzij de gok goed uitpakt, maar zit je daar op te wachten.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 17:37

jawel weet ik ook wel.. maar het is ook nog geen april...
er komt nog een HK waar ik heen ga, ga binnenkort naar verschillende fokkerijen etc.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:37

MarijeR schreef:
Meestal heeft hij wel hengsten staan ja. Geen idee wat hij nu heeft lopen. Afgelopen seizoen iig River Return.
Waarschijnlijk komt hij in januari wel weer met een jonge hengst op de HK.

Maar het is iig iemand die ontzettend veel over cobs kan vertellen.

Hij heeft nu inderdaad River return staan, erg mooie hengst idd. Die is van Ruska Mister Eidwinn( staat een foto van in mijn profiel).
Bij ons staan van deze hengst 3 nakomelingen. Brenin, Magic en Marilyn. Vooral Marilyn is zeer goed aan de maat, die is al zeker boven de 1.50m
River return is volgens mij ook wel aardig aan de maat. Je kan henk altijd opbellen, vind ie vast en zeker leuk

[/img]

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:30

ja ik ga van de week even bellen om een afspraak te maken om te kijken of ik even langs kan komen. Maar ik wil wel een dekhengst die minimaal 1m52 is... niet kleiner, want dan blijft het veulen te klein.. niet zo zeer te klein, maar het is mooier als ik een wat grotere cob heb voor me zelf ( het veulen word van mij ) en ik zelf ben 1m65... nou ben ik opzich nie te groot voor moon, maar iets groter staat tog netter.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:35

Ik zou in iedergeval goed kijken na de nakomelingen van de hengst, en ook van de moeder van de hengst, daaraan kan je al zien hoe de lijn fokt.. Er zoek een hengst uit waar je zeker van bent dat er geen A, B of c in voorkomt, dat kan namelijk fout gaan bij jou merrie, omdat daarin ook A voorkomt..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:37

ja daarom is harri afgevallen.. zijn bloedlijn loopt bij de 4e generatie al trug naar de A welsh... en bij Imona zitten er 2 B welshjes in...en Imona der moeder is C..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:41

Ja precies, dan is het niet verstandig om met zo'n hengst te gaan fokken. dan loop je veelste veel risico op een te klein veulen..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:45

ja precies en dat wil ik echt niet!!!! wil tog wel veulen van minimaal 1m48!!en daarom lijkt tot nu toe liezelshof magic wel geschikt, omdat die pas 3 is en al 1m53 is! en dus nog groter word ook.. en heb zen bloedlijn gekeken.. en volges mij zitten er geen kleinere secties is... ( kan het fout hebben hoor ) en als je dan kijkt naar zijn vader, die heeft nog nooit kleiner vererft dan 1m50... dus das helemaal geweldig als zijn zoon het ffies over neemt ;p