Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CGJ12 schreef:WIE geeft even het sluitende antwoord op de vraag:
Wordt een contra-expertise op hetzelfde bloedmonster uitgevoerd of niet?
Als het antwoord hierop JA luidt, (wat ik sterk vermoed) kan onze farmaceut van hierboven zijn conclusies alvast weer inpakken.
Maar voordat ik TvdB hier ga ontmaskeren als "nep-farmaceut", moet ik eerst even wat meer zekerheid hebben op die vraag.
TvdB schreef:Goedenavond, door een goede kennis van mij werd ik geattendeerd op Bokt en de vraag m.b.t. de stof welke gevonden "zou" zijn in de hengst Guldenberg. Ik wil daar verder geen uitlatingen over doen omdat ik verder niets van paardenkeuringen en de hele zaak rond deze betreffende hengst weet.
Door mijn beroep binnen de farmaceutische industrie en de onderzoeken welke wij verrichten naar allerlei medicijnen en de bijwerkingen daarvan, kan ik wel het een en ander over de stof vertellen waarvan men zegt dat deze destijds gevonden zou zijn bij een controle van de hengst.
De stof(naam) oxyphenbutazon kan zich bevinden in een medicijn welke gegeven wordt bij o.a. hevige pijn.
Zelfs al zou dat geconstateerd zijn, dan kan een contra-expertise geen negatief of positief uitsluitsel geven, de stof heeft n.l. binnen 6 a 8 uur het lichaam verlaten. Zelfs als er destijds de volgende dag (na 8 uur) een nieuwe controle had plaatsgevonden, dan was deze stof niet of nauwelijks meer aantoonbaar geweest.
M.a.w. als er al een contra-expertise had moeten plaatsvinden na het vinden van deze stof, dan zou dit binnen 6 uur na de eerste constatering hebben moeten plaatsvinden!
Een tweede mogelijkheid is een geneesmiddel bekend onder de naam: Pyrazolonderivaten. (pijnstiller) De stof Fenylbutazon bindt zich sterk aan (plasma) eiwitten. Het is bekend dat deze stof bij een paard in de lever wordt gemetaboliseerd tot oxyphenbutazon. En ook hier geldt als eliminatiewaardetijd voor een paard tussen de 4 en 6 uur.
knip............knip...........
CGJ12 schreef:
Guldenberg kan worden aangemeld voor de nakeuring van het KWPN in december. Niets staat deelname van Guldenberg in de weg.
Als Guldenberg zich laat zien zoals hierboven wordt voorgesteld, zal de aankeuring slechts een formaliteit zijn.
Juichende, luid applaudisserende en joelende volksmassa's op de tribunes.
Geen enkele voorzitter (en zeker Arie niet) zal de hengst dan laten staan.
Hij kan dan volstaan met een verkorte twee-weekse test in Ermelo.
Komt er tóch nog een jonge Apollonius bij de collectie. En nog wel eentje met het alom gewaardeerde FARN bloed..........
Die dekt er zeker 250 per jaar.
Dus heren eigenaren...........
Zeur niet en geef hem op.
Dit is de ULTIEME kans op rehabilitatie!
ceasario"]
[quote="sarabande"][quote="CGJ12 schreef:Nee.............
Dit is een wanhopige oproep van een gepassioneerd fokker!
CGJ12 schreef:Is geen probleem.
Maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Guldenberg is van 88 en dus 15 jaar oud.
Kunnen de heren meteen even zien hoe goed ie zich heeft gehouden.
En dat ie opnieuw gerontgend moet worden en dat de rontgen-eisen in de jaren zijn verstrengd mag bij zo'n topper toch ook geen probleem zijn dunkt me.
Anders is ie de goedkeuring ook niet waard.
CGJ12"]
[quote="TvdB schreef:Goedenavond, door een goede kennis van mij werd ik geattendeerd op Bokt en de vraag m.b.t. de stof welke gevonden "zou" zijn in de hengst Guldenberg. Ik wil daar verder geen uitlatingen over doen omdat ik verder niets van paardenkeuringen en de hele zaak rond deze betreffende hengst weet.
Door mijn beroep binnen de farmaceutische industrie en de onderzoeken welke wij verrichten naar allerlei medicijnen en de bijwerkingen daarvan, kan ik wel het een en ander over de stof vertellen waarvan men zegt dat deze destijds gevonden zou zijn bij een controle van de hengst.
De stof(naam) oxyphenbutazon kan zich bevinden in een medicijn welke gegeven wordt bij o.a. hevige pijn.
Zelfs al zou dat geconstateerd zijn, dan kan een contra-expertise geen negatief of positief uitsluitsel geven, de stof heeft n.l. binnen 6 a 8 uur het lichaam verlaten. Zelfs als er destijds de volgende dag (na 8 uur) een nieuwe controle had plaatsgevonden, dan was deze stof niet of nauwelijks meer aantoonbaar geweest.
M.a.w. als er al een contra-expertise had moeten plaatsvinden na het vinden van deze stof, dan zou dit binnen 6 uur na de eerste constatering hebben moeten plaatsvinden!
Een tweede mogelijkheid is een geneesmiddel bekend onder de naam: Pyrazolonderivaten. (pijnstiller) De stof Fenylbutazon bindt zich sterk aan (plasma) eiwitten. Het is bekend dat deze stof bij een paard in de lever wordt gemetaboliseerd tot oxyphenbutazon. En ook hier geldt als eliminatiewaardetijd voor een paard tussen de 4 en 6 uur.
knip............knip...........
TvdB schreef:(alhoewel ik mij goed kan voorstellen na alles wat ik nu over deze zaak gelezen heb, de eigenaar van desbetreffende hengst zijn gelijk wil halen!)