Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:32

Hier ook 2 tweejarige merries die volgend jaar naar de keuring gaan. Een Oscar x Jazz x Roemer x Doruto en een Gribaldi x Rhodium x Jazz x Roemer x Doruto. Moet nog even zien of ik ze zelf keuringsklaar maak of dat ik ze wegbreng. Beetje ernstig tijdgebrek....

Seven

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:33

Heb je fotos Sliert?
Hebben ze de zelfde moeder/oma?

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:14

Ik heb alleen "fatsoenlijke" foto's als veulen. Verder alleen "sloeber-foto's". Zal binnenkort even zoeken.
Ze komen inderdaad uit dezelfde merrielijn. De moeder van de ene is tevens de oma van de andere.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:19

Ja dat dacht ik al zou wel erge toeval zijn om 2 dieren uit zulke zelfde lijnen te halen zonder familie te zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:41

Niemand, die advies kan geven aan mij? (Vorige pagina)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:15

Kan de filmpjes niet zien Share (is voor mobiel?) maar heb even in je profiel gekeken. Vind het absoluut een leuk paard, maar ik weet niet of ze sterwaardig is. Achterbeen lijkt iets sabelbenig, maar dat kan ook vertekening van de foto zijn. In beweging moeten ze toch echt wel iets extra's hebben om ster te worden. Kan het van de foto niet zo goed beoordelen natuurlijk, maar afgaande op wat jij zelf zegt denk ik niet dat dat voldoende is.
Maar als je het leuk vindt kan je natuurlijk wel gaan, je komt sowieso meer over je merrie te weten. Het kost je alleen tijd en inschrijfgeld, verder heb je niks te verliezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:50

Ohh kan ik dat oplossen dat je de filmpjes wel kan zien? Anders misschien onder ShareK84 op youtube??
Moet zeggen dat ze onder het zadel veel beter toont dan los. Zouden we dan misschien beter een ibob kunnen rijden? Maar dan moet ze sowieso denk ik eerst in het stamboek opgenomen zijn of niet?
Heb wel eens vaker gehoord dat ze ietsies sabelbenig lijkt op de foto, dus dat kan kloppen. Bedankt iig voor je mening en advies!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:36

Dan kan je misschien beter IBOP rijden, dat kan gewoon. Daar zou dan mijn voorkeur naar uitgaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:00

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:00

Share schreef:
Spannend ellis. Heb je een foto?

Jawel :P maar niets recent en die plaats ik ook even niet ze loopt nog veel op de wei :D en is teddy en moddervet en overbouwd .. Ze is inmiddels wel geprokt en dat zag er goed uit dus nu afwachten of ze er bij het KWPN ook zo over denken :) Feb/Maart gaan we er rustig mee aan de slag en kijken wel of ze recht trekt en nog wat lengte in komt .. ze oogt nu nog erg beknopt vind ik zelf .
Laatst bijgewerkt door elllis op 04-12-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:02

Share schreef:
Ok dank je wel, voor je mening en advies. Ga ik eens even uitzoeken hoe dat precies werkt. Als 6 jarige moet ze dan ook een stukje schouderbinnenwaards laten zien toch? Nog meer dingen waar ik dan rekening mee moet houden?

Doen de filmpjes het nu wel trouwens?

http://www.youtube.com/watch?v=h8MS2zO2tRI

http://www.youtube.com/watch?v=J6ybpNBoeaY

http://www.youtube.com/watch?v=Xg4eNCbLzP0

Ze staan wel openbaar iig.

Ibop met een 6 jarige is idd wel met schouderbinnenwaarts . Leuke merrie hoor gewoon proberen :)

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:14

Hallo Allemaal,

ik ben aan het orienteren voor mijn merrie.
ze komt uit een springlijn, indoctro(pref) x renville. springbloed dus.
haar moeder was keur en ook in het KWPN stamboek opgenomen.
ze is van 2006 dus nu ruim 6 jaar. heb haar zelf ingereden en rustig aan wedstrijden gestart, door school nu even tijdelijk wedstrijdstop. we zijn nu L1 dressuur en heb een paar keer BB gestart

ze heeft verder geen keuringen gedaan behalve een klinische keuring bij de verkoop, op 2.5 jarige leeftijd.
wat raden jullie aan om te gaan keuren wanneer ik er over een paar jaar een veulen bij wil fokken?
ik kom er ook geen wijs uit wanneer er een stamboekopname is in de buurt.

bijgevoegd een standfoto;
Afbeelding

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:16

@ Share, knappe merrie hoor! Zou inderdaad zoals hierboven al is gezegd met een 6-jarige merrie eerder een IBOP doen ipv stamboekkeuring.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:22

Hebben jullie trouwens nog iets van Pokon voor mn merrie? :') nou weet ik dat ze nu vooral bezig zijn met vacht aanmaken en dat daar de volle energie naar toe gaat, maar ik wordt af en toe toch een beetje zenuwachtig haha. De 1.60m haalt ze nog niet namelijk!

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:13

Ok, ga ik me daar eens iets meer in verdiepen. Ze kan onder het zadel nog niet zoveel. Dus een schouder binnen moet dan nog wel bevestigd worden. Komt wel goed!

Ok ellis, dan wacht ik geduldig af tot de foto's van de keuring!

Patsss het enige dat je kan doen is afwachten en hopen dat ze nog een groeispuert krijgt. Maar komt vast wel goed! Hoe groot zijn de ouders? En wat doen eventuele andere nakomelingen kwa maat?

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 18:24

Paps is 1.67m en mams is 1.60m, nakomelingen van paps zijn er nog niet veel die al volledig volgroeid zijn want paps is zelf nog maar 9jaar en sinds kort goedgekeurd bij het KWPN. Het aantal wat ik heb gezien zijn allemaal ook niet zo schokkend groot, 1.63/1.64m gemiddeld.

Je hebt gelijk, even afwachten nog! Laat de lente maar weer snel komen zodat ze weer de wei op kunnen, dat helpt vaak ook wel :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:53

Die van mij haalde vorig jaar ook de 1.60 net niet. Ik heb haar toen maar niet voor de keuring gedaan. Nu gaat ze er wel overheen dus waarschijnlijk dit jaar voor de keuring of anders via IBOP volgend najaar.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 15:36

@ Suzanne, is ze toch nog voldoende gegroeid? Wat goed! :o Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Is het slimmer om een stamboekkeuring te doen of toch IBOP met 4jaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:41

Patrss_ schreef:
@ Suzanne, is ze toch nog voldoende gegroeid? Wat goed! :o Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Is het slimmer om een stamboekkeuring te doen of toch IBOP met 4jaar?

Natuurlijk groeit ze nog. Ze is nu ook nog niet uitgegroeid hoor. Weet zeker dat er nog wel 3 cm minimaal bijkomt. Je zal zien hoelang ze doorgroeien, zeker tot 6 jaar.
Ik weet het nog niet. Ik kijk in maart-april verder. Dan kijk ik hoe ze ervoor staat en hoe groot ze dan is. Ik denk wel dat ik eerst voor stamboekkeuring ga en dan IBOP in het najaar. Maar anders doe ik alleen IBOP in het najaar en daar stamboekopname. Maar ik ga liever naar een keuring met vrij bewegen.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 15:17

Ja dat snap ik dat ze zeker nog tot 6 jaar doorgroeien :o het is even spannend of ze de benodigde hoogte haalt voor de peildatum! Maar inderdaad, het blijft altijd afwachten.

Misschien een leuk linkje voor de dressuur IBOP-deelnemers:
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0004/0520/ ... 1-2012.pdf

Bij het Gelders Paard moet er dan ook nog een onderdeel springen bij.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 15:24

Proef is trouwens bij het Gelders Paard ook anders.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:42

Gelders Paard mag eventueel ook een menproef doen.

Ik volg dit topic ook even. Als ik niet op vakantie ben neem ik mijn merrie mee naar de centrale keuring in Hengelo. Ze is al voorlopig keur dus das alleen voor de leuk.

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:27

Wij willen ook met onze 4 jarige. Op dit moment nog onbeleerd.
Springmerrie van Veron x Ahorn
Filmpje: http://youtu.be/VtES3VXASR4
Afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/451083

Afbeelding
Afbeelding

De enigste standfoto die ik van der heb ik deze... hier ziet ze er alleen niet zo geweldig uit.Komt hier net uit de opfok en zat volllll met schimmel...
Niet daar op letten dus :P
Afbeelding

Wat vinden jullie van der?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:11