Zannekin schreef:Graf (v.Grande) is de vader van Grannus, die weer veel goede springpaarden leverde.Kijk een keer op www.wbfsh.com bij dressuur. Ik zie daar 3 paarden in de top 10 met de combi Bolero X Grande (of Graf vader van Grande)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zannekin schreef:Graf (v.Grande) is de vader van Grannus, die weer veel goede springpaarden leverde.Kijk een keer op www.wbfsh.com bij dressuur. Ik zie daar 3 paarden in de top 10 met de combi Bolero X Grande (of Graf vader van Grande)
Dees schreef:Terug naar het topic: een Fries paard is gefokt om op stand bergopwaartst te lijken. Er zit een best front op en een opvallend voorbeengebruik. En toch is er niet een die echt presteerd op hoog internationaal dressuurniveau.
Het bewijs toch dat op front en bergopwaarst gebouwd fokken geen dressuurpaarden levert, lijkt mij zo. Want waarom zouden vergelijkbaar gebouwde KWPN-ers wél kunnen presteren dan?
Lovely"]Graf (v.Grande) is de vader van Grannus, die weer veel goede springpaarden leverde.
[quote="Zannekin schreef:Kijk een keer op www.wbfsh.com bij dressuur. Ik zie daar 3 paarden in de top 10 met de combi Bolero X Grande (of Graf vader van Grande)
Pipo"]
Maar desiree, is zo bergopwaarts gebouwd " goed in elkaar zitten" dat is volgens mij de discussie. Ik denk van niet namelijk.
Een paard wat enorm bergopwaarts gebouwd is en daarnaast een laag kruis heeft is volgens mij JUIST NIET in het voordeel met het zitten in de achterhand. Al lijkt het wel zo. Dat is volgens mij optisch bedrog!!
[/quote]
heb je ook weer gelijk in. MAar hier komt het woordje "te" ook van pas. Alles waar "te" voor staat is niet goed.
[quote="Lovely schreef:De opmerking dat je een paard moet fokken waarmee je een paar jaar training kunt uitsparen, zit me niet lekker.
Himyar schreef:Ik heb wel eens Hackney's aangespannen zien lopen, die leken met de voorbenen de grond niet eens te raken.
Pipo schreef:Gronings, Fries volgens mij is het allemaal een pot nat.
Ik versta er in ieder geval geen ruk van.
Zal wel weer het verschil zijn tussen boerenhondenland, en de bewoonde wereld.
Yvonne19 schreef:Ja sorry, ben 1 dag niet geweest en dan lees ik dat en wil ik ff opmerking maken, mag toch??
MissHIS"]
[quote="Gerrie"][quote="MissHIS schreef:Alinea 1: Wie heeft het hier over een
extreem bergopwaarts gebouwd paard? Wat ik heb gezegd is dat we in onze fokkerij moeten proberen paarden te fokken die het wat de sport van hen verwacht, zo makkelijk mogelijk kunnen doen. Dit scheelt ook jaren training.
Lovely schreef:Juist Kendra.
Waar het nu op gaat lijken is dat de staarten lager gefokt worden om de dressuurruiter het werk lichter te maken... Waardoor een paard nooit sterk in de achterhand zal worden. Want laten we nou wel wezen, de kracht in de achterhand is voor een groot gedeelte toch ontwikkeling en niet alleen maar aanleg?
Gerrie schreef:.............
Ik was erbij en weet wat ze beweerd heeft.
Blijft mij alleen nog onduidelijk waar dan wel die "winst"in zit![]()
CGJ12 schreef:!
De eerste loopt nog een jaar of 8 serieus mee (als het even kan 3 OS).
Het oudere dier gaat hooguit nog 1 maal naar de OS.
Een paardenleven is veel korter dan een ruiterleven en is dus de zwakste schakel.