NatasjavE schreef:Henkjan schreef:[
Geldersen moeten niet op dresuuurpaarden gaan lijken, ben ik met je eens. Maar dan hebben we nog steeds vooruitgang in de fokkerij nodig, ook bij Geldersen. Het Gelders paard van 30 jaar terug is nu niet meer interessant. Soms zie ik ze nog wel lopen, vos natuurlijk, 4 witte benen en een grote bles. Dik, lomp en kort van beweging. Maar het Gelders paard van nu is heel anders, veel veelzijdiger. Kijk bijvoorbeeld naar Saron, 1.40 springen en volgensmij ZZ-licht dressuur, en als je het hebt over instelling, van zijn instelling kunnen veel rijpaarden nog wat van leren, en ontzettend braaf.
Nou...De Gelderse waren nooit kort in de beweging. Juist een Gelderse moet kunnen gaan. En Saron is een superbok. Maar laat die nou net niet het meest geweldig bewegen.
Hij komt overigens uit de beste moederlijn van het KWPN met een grootmoeder die maar liefst 3 internationale springpaarden heeft gebracht en daarvan twee Grand Prix springen.
En vos met 4 witte benen is inderdaad de mooiste kleur. Ik zou het een gruwel vinden als zwart ook bij de Gelderse DE kleur moet worden.
1e en 2e alinea: Weet ik dat Geldersen nooit kort waren in beweging, maar zo staan ze bij het gros wel bekend. En daarnaast, Saron is een hele fijne hengst, heb er zelf mee gewerkt.

en de 3e alinea, is natuurlijk alleen maar een mening