LDRD schreef:Die is leuk Natasja! Ze mag wel even een paar kilo's kwijt.
Inderdaad, samen naar de sportschool denk

Ze werd nu weinig gereden, toch best knap dat je met een graasmasker nog zo mollig kan worden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elza23 schreef:Ook bij stal Edda zijn soms IJslanders te koop ZONDER eczeem.
Eirikur schreef:Elza23 schreef:Ook bij stal Edda zijn soms IJslanders te koop ZONDER eczeem.
Brabant
. Komt uit de Ardennen en nu in Paterswolde tussen de stilstaande sloten vol water, wat een vreselijk exceem gebied is. Dikke voorpluk tot halverwege zijn neus, lange dikke manen en staart. Maar ja wie zegt dat als hij verhuist en zich ergens nog niet goed voelt het niet kan komen, dat kan niemand voorspellen. Ik kreeg op mijn 27st ineens ook een huidaandoening die normaal familair is en van jongs af aan. Citaat:Naast het ontzettend grote risico op eczeem, is het voor een paard ook tamelijk stressvol natuurlijk.
En in alle eerlijkheid: wij kunnen die importers vaak niet hetgeen bieden dat ze wel in het land van herkomst hebben.... voor het paard wordt veelal 'minder'. Een Europees exemplaar is al gewend aan een beduidend kleiner habitat...
jonur schreef:Waarom niet uit kustgebied? Dan mis je een grote groep hele leuke paarden die dikke kans hebben niks te krijgen, want zoveel excemers zijn er nou ook weer niet.
. Ook een paard uit een exceemgebied dat het daar niet heeft kan het ergens anders wel ineens krijgen.
. Die paarden staan soms uren en uren op een trailer en moeten dan 2 een paar dagen daarna presteren als nooit te voren in een vrij onbekende omgeving.
)aan de kust en waar ik zelf invloed heb op wat er gevoerd word etc. om de kans op eczeem zo klein mogelijk te houden.LDRD schreef:Ik schrijf zeker geen paarden af, maar ik ga dat aspect wel zeer nauw bekijken hoor.
Ik ga op voorhand zeker geen paard aanschaffen waarvan zeker is dat deze het al heeft. Als hij dat later zou ontwikkelen is dat al pech genoeg
.
) IJslanders kunt vinden! Het gaat bij mij ook wel weer kriebelen hoor, helaas geen geld/tijd. Ooit.... 
En dan was dit nog maar een klein stukje van 't land waar ze op liepen 
maar ik zou ook op zoek gaan naar een leuk recreatiepaardje en die kun je hier vast ook wel vinden.
Fiffill schreef:TS, ik hoop dat je snel een leuke (nouja, 2 leuke) IJslanders kunt vinden! Het gaat bij mij ook wel weer kriebelen hoor, helaas geen geld/tijd. Ooit....
Alleen zit ik verdorie nog steeds niet in de positie om
. Mijn geduld begint op te raken
.
.