Maar dan moet de schimmel ook een cremegen gehad hebben anders had je nooit een perlino kunnen hebben.[/quote]
Ja klopt dat moet idd, al stond ik er erg van te kijken toen hij geboren werd. Mams komt namelijk uit een zwarte moeder, en heeft zelf ook pikzwarte ogen. Dus had dit zeker niet verwacht, stiekem zit er idd ergens nog een cremegen in mijn merrie verstopt.
Peterina
Geplaatst: 22-09-11 12:59
Dan komt de creme gen waarschijnlijk van haar vader als haar moeder zwart is. Weet je de geboorte kleur van je merrie? Zij is in ieder geval altijd een valk, smokeyblack of palomino appy schimmel. De beschrijvings-lijst wordt al langer!
Dakotah
Geplaatst: 22-09-11 13:45
Ze was heel donkergrijs, antraciet zeg maar, met hele donkere manen (donkergrijs met een zilverglans) een witte kont met zwarte stippen. Later werd ze steeds lichter grijs, had ze nog wel donkere manen, en nog een jaar later was ze echt heel licht schimmel, met witte zilverachtige manen. Nu krijgt ze wel steeds meer stippels.
Peterina
Geplaatst: 22-09-11 18:54
Dus haar geboorte kleur was 'staal' grijs?
Dakotah
Geplaatst: 23-09-11 09:05
Ik heb haar gekocht toen ze 4 maand oud was. Toen had ze die donkergrijze kleur. Een tintje lichter dan zwart en dan met een zilverachtige gloed erover. Misschien was ze nog donkerder toen ze geboren was,maar dat weet ik niet.
Peterina
Geplaatst: 23-09-11 11:40
Dan is ze hoogst waarschijnlijk een zwart-geboren schimmel met appy! Rest alleen de vraag of ze ook vos draagt ... als ze ook een vos- of palo-gekleurd veulen geeft dan weet je!
annieko
Geplaatst: 25-09-11 14:28
mooi dier nickle
marjolein88
Geplaatst: 25-09-11 22:50
hier nog wat leuke foto's van onze cremellohengst in de zon
Niet echt een mooie foto,maar wel zijn beste" aaaaaaahhhhhh,vind-je-me-lief-en-krijg-ik-wat-lekkers" blik
en hier gaf hij mijn man een kusje...maar hij blééf kusjes geven waardoor mijn man gek liep te doen en rare koppen liep te trekken....die heb ik dus maar van de foto af geknipt
Vandaag voor het eerst Fimke gewassen, zo die was even boos zeg. Stampen met die kleine voeten en 1 keer presteerde ze het om te bijten, maar heb haar even goed duidelijk gemaakt dat dat de bedoeling niet is hihi. Ben wel super trots op haar, ze word zo mooi.
Peterina
Geplaatst: 28-09-11 17:27
Ze zijn zo mooi als ze net gewassen zijn!
Even de wei op ... eerste zandplek of modderpoel ... en daar gaat je wasbeurt!