Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Venetia schreef:Om eerlijk te zijn zou ik het wel aandurven, een dressuurhengst op deze merrie. De merrie heeft zichzelf in de dressuursport bewezen en bewerkbaarheid en gezondheid is de allerbelangrijkste eigenschap van een dressuurpaard. Totilas komt ook uit een springlijn en is eigenlijk een directe kruising, net zoals dit product. Ook niet ieder dresuurfoklijntje heeft nou alles wat je in het dressuurpaard wil, verbeterpunten heb je overal. Hier heb je wel te maken met een merrie die bepaalde kwaliteiten kan toevoegen.
Ik zou wel kijken naar een wat 'duits' aandoende hengst, ivm heetheid. De Nederlandse hengsten hebben over het algemeen vrij veel looplust en icm een hete merrie kan dat wat teveel worden. Ik zou ver weg blijven van ieder sandro hit bloed, hoe ver dit ook weg zit. Persoonlijk zou ik een moderne grote hengst met donnerhall bloed wel zien zitten. Connaisseur misschien iets? (ondanks kleinere moeder)?