Welk oud bloed ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Welk oud bloed ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:33

Gelukkig zijn er ook hele goede nakomelingen van Ferro (hengsten) die goede verervers zijn! Dat bloed zit wel goed verankerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:55

Ik hou wel van oud bloed :j

Denk aan G Ramiro Z, Nimmerdor, Voltaire, Donnerhall, Ibrahim, Rubinstein...

Heb een merrie volgende hengsten in de afstamming:
Langs vaderszijde: Uriel, Nankin, Rantzau XX, Fra Diavolo XX, Ibrahim
Langs moederszijde: V.v. Quastor, V.m.M monceau CC en verderop alweer Ibrahim en meer volbloed.

Heb een jong paard op het oog nu met volgende hengsten in de pedigree (staan door elkaar):
Voltaire, Quick Star, Galoubet A. De moeder komt uit de stam van de merrie Madorijke, waarvan onlangs een artikel op bokt stond dat ze uit de sport wordt gehaald maar toch de top meeliep.

Renovo, Fabricius, Manno... Vind ik heerlijke paarden! Inderdaad ontzettend slim, lopen niet zomaar met iedereen mee maar goudeerlijk, ontzettend harde werkers, enorm leergierig en voor hun ruiter gaan e door het vuur eens je hun vertrouwen hebt gewonnen. Als ze mij zo eentje komen aanbieden, dan zal ik dat altijd zerker ernstig overwegen!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:52

Ik ben een ook voorstander van het behouden van oud (bewezen) bloed in de bloedlijn.
Op dressuurgebied ben ik helemaal weg van Doruto en RubinsteinI. Ik heb een Doruto x Heidelberg merrie,
(keur, sport) 26 jaar oud en nu hoogdrachtig van Valdez. Deze merrie is nog spijkerhard op de benen
en was na de eerste dekking al drachtig! Ben verder in het bezit van een Rubinstein ruin van 10 jaar, loopt Z1. Prachtig karakter, maar dit paard is vaak beter dan ik ben. Heb ook nog een 5 jarige met Rubinsteinbloed in de 3e graad. In dit paardje zie ik duidelijk dezelfde karaktertrekken. Zijn beide dominante paarden die precies weten wat ze wel en niet willen en ik vind het soms moeilijk om daar samen de juiste weg in te vinden. Maar als je dat gevonden hebt gaan ze voor je door het vuur en heb je een maatje voor het leven!

Verder in de springrichting zie ik graag Amor, Rigoletto en Ramiro.
Heb een Aram X Rigoletto merrie. Zeer fijn ongecompliceerd allround dier.
En de 5-jarige heeft aan papa's kant Ramiro als opa. Is door deze combi ook een echte allrounder.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:08

Wat leuk dat jij ook een Doruto merrie drachtig hebt.
Ik verwachte een van de heel weinigen te zijn en nu komt er zo nog eentje bovendrijven. Mijn merrie is een Doruto X Ulex en dan Heidelberg.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:51

Ja ze zijn bijna uitgestorven vrees ik. Dat is dan Felicidad, of Esperanza? Van welke hengst is ze drachtig?
De combi Doruto x Heidelberg heeft wel meerdere goede sportpaarden opgeleverd in ieder geval!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:11

Staat in haar onderschrift..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:25

Oh ja, ik had nog niet alles gelezen zie ik.
Grappig, zijn ze beide dragend van een hengst met Jazz bloed aan moederskant. Onze merrie is 1 mei uitgerekend. Ben benieuwd!

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:39

@robertjong,Geweldig!een stukje geschiedenis alive!Lucky B.,En ook nog hengst,snap best dat je een merrie wilde maar dit is dubbelop

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:59

BusyMissy schreef:
Ja ze zijn bijna uitgestorven vrees ik. Dat is dan Felicidad, of Esperanza? Van welke hengst is ze drachtig?
De combi Doruto x Heidelberg heeft wel meerdere goede sportpaarden opgeleverd in ieder geval!

Hey wat leuk dat je deze merrie's kent.
Hoe heet jou merrie?
Ik heb geen idee of Felicidad nog leeft, maar Esperanza staat rond en gezond bij ons achter het huis.
Ze is niet van onszelf, maar we mogen er mee fokken zolang dat gaat en daarna blijft ze tot haar dood hier lekker rondlopen.
Haar jongste nakomeling is nu 5 jaar en ik hoop echt dat het dit jaar allemaal goed gaat.
We hadden haar drachtig en er zou een E uikomen. Jammer genoeg heeft ze dat veulen verworpen door Rhino.
Het was een merrieveulen van Gribaldi en ze zou dan Esperanza hebben geheten. Dan was de cirkel weer rond.
Vorig jaar hebben we haar gelukkig weer drachtig gekregen en het gaat nog steeds heel goed met haar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:53

Een Doruto x Ulex...wow...dat is mooi bloed. En dan zie ik Ulex net zo graag als Doruto.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:10

De Ulex moeder heeft meerdere Doruto kinderen gehad, waarvan er 2 grand prix hebben gelopen.
Dus wat dat betreft heeft Ulex het goed gedaan. Het is echt een mooi stammetje.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:15

Sjaret, mijn merrie heet Dorien. Heb haar met 19 lentes gekocht om examen te rijden op de Orun 3e fase.
Ik had toen geen paard op Z-niveau en zij had Z2 gelopen. Ik wilde altijd al een Doruto hebben, en leek me ook leuk om te fokken. Helaas kwam er een droes-infectie op stal en heb ik alsnog met een ander paard examen gedaan.
In eerste instantie heb ik haar samen met een vriendin gekocht. Na haar eerste veulen heeft mijn vriendin het veulen aangehouden en ik Dorien. Ik heb nu een 2-jarige Zucchero merrie van haar lopen en het veulen dat ze nu draagt is van mijn dochter. Pas vorig jaar heeft Dorien het keurpredikaat gekregen op 25-jarige leeftijd. Was echt bijzonder. Heb toen nog zitten dubben of we haar nog PROK zouden laten keuren, maar
heb dat uiteindelijk niet gedaan. Dat mag de dochter op zich gaan nemen.
Ik vind het ook spannend, afwachten of alles goed gaat. Maar de merrie is nog echt fris en gezond
en bevalt normaal gemakkelijk en is een super moeder, dus de verwachtingen zijn positief.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:17

Vanmorgen om 05.47 uur onze Voltaire x Nimmerdor sportmerrie uit de molga lijn weer opnieuw gedekt met Ramiro. Wij zeggen altijd maar met oud bloed is niks mis....

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:19

Amor- geeft goede gebruikspaarden. Wel een beetje kijkerig.