Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manic schreef:Ik ga het stamboek zeker niets aanrekenen, maar feit is wel dat ik in dezelfde situatie zit. Entingvel bijna vol, medisch inlegvel was niet nodig, want dat zat er al in... Binnenkort nieuw paspoort aanvragen dus, maar als ik het goed begrijp kan ik dat bij iedere andere paspoortuigevende instantie ook doen?
manic schreef:Ik ga het stamboek zeker niets aanrekenen, maar feit is wel dat ik in dezelfde situatie zit. Entingvel bijna vol, medisch inlegvel was niet nodig, want dat zat er al in... Binnenkort nieuw paspoort aanvragen dus, maar als ik het goed begrijp kan ik dat bij iedere andere paspoortuigevende instantie ook doen?
NatasjavE schreef:Neonlight schreef:Volgens mij bedoeld Fleur dat haar entingenstukje vol is, en dat ze indertijd vergeten is een medisch inlegvel aan te vragen.
Je kunt geen medisch inlegvel meer aanvragen, je moet een nieuw duplicaat paspoort aanvragen, en dat is wel iets duurder dan 40 euro.
Maar dat is het stamboek toch niet aan te rekenen?
Het is echt zeer duidelijk gecommuniceerd dat je dat inlegvel moest aanvragen..
Net als nu bij de contributieverhoging....
Fleurtje100 schreef:Als je nou eens even leest, ik ben al een aantal jaar geen lid meer bij het KWPN. Vijf jaar terug was ik dat wel en als ik toen mijn naam in het paspoort wilde was ik het paspoort 4-6 weken kwijt. Ik ben inderdaad vergeten dat inlegvel aan te vragen, als je namelijk niet echt meer ergens bij aangesloten bent, wordt het je niet iedere 14 dagen duidelijk gemaakt dat je een inlegvel nodig hebt. Dan zie je dat ergens een keer voorbij komen en denk je ohja moet ik nog doen en vergeet je het vervolgens. Dat is het stamboek misschien niet aan te rekenen nee, maar de kosten zijn wel belachelijk hoog voor alles.
sarabande schreef:Fleurtje100 schreef:Als je nou eens even leest, ik ben al een aantal jaar geen lid meer bij het KWPN. Vijf jaar terug was ik dat wel en als ik toen mijn naam in het paspoort wilde was ik het paspoort 4-6 weken kwijt. Ik ben inderdaad vergeten dat inlegvel aan te vragen, als je namelijk niet echt meer ergens bij aangesloten bent, wordt het je niet iedere 14 dagen duidelijk gemaakt dat je een inlegvel nodig hebt. Dan zie je dat ergens een keer voorbij komen en denk je ohja moet ik nog doen en vergeet je het vervolgens. Dat is het stamboek misschien niet aan te rekenen nee, maar de kosten zijn wel belachelijk hoog voor alles.
Dat blijf je maar zeggen, maar ik heb de papieren altijd binnen een week heen en weer terug, en als het wat langer duurt kan je bellen.
Fleurtje100 schreef:Als je nou eens even leest, ik ben al een aantal jaar geen lid meer bij het KWPN. Vijf jaar terug was ik dat wel en als ik toen mijn naam in het paspoort wilde was ik het paspoort 4-6 weken kwijt. Ik ben inderdaad vergeten dat inlegvel aan te vragen, als je namelijk niet echt meer ergens bij aangesloten bent, wordt het je niet iedere 14 dagen duidelijk gemaakt dat je een inlegvel nodig hebt. Dan zie je dat ergens een keer voorbij komen en denk je ohja moet ik nog doen en vergeet je het vervolgens. Dat is het stamboek misschien niet aan te rekenen nee, maar de kosten zijn wel belachelijk hoog voor alles.
pajidin schreef:manic schreef:Ik ga het stamboek zeker niets aanrekenen, maar feit is wel dat ik in dezelfde situatie zit. Entingvel bijna vol, medisch inlegvel was niet nodig, want dat zat er al in... Binnenkort nieuw paspoort aanvragen dus, maar als ik het goed begrijp kan ik dat bij iedere andere paspoortuigevende instantie ook doen?
Nee als het paard een KWPN-paspoort heeft, kun je (officieel) alleen via het KWPN een nieuwe paspoort krijgen.
Vroeger betaalde je als lid ook geld voor het overschrijven. Toen is dat (jaren geleden) afgeschaft als soort van ledenactie. Nu het financieel niet meer uit kan, ivm met teruglopende dekkingen, een nieuw centrum en het OC-onderzoek is besloten om voor het overschrijven weer geld te vragen en het lidmaatschap te verhogen. Niet heel raar...want voor een overschrijving moeten administratieve handelingen verricht worden. En voorheen hoefde men ook niks te betalen aan verzendkoste...eigenlijk zijn we afgelopen jaren verwend![]()
Als ik het lidmaatschap van het NRPS vergelijk met KWPN vindt ik het allemaal nog wel meevallen. Het KWPN is toch wel een hoger aangeschreven stamboek die meer voor haar leden doet op het gebied van gezondheid, fokwaarden, eigen centrum en afzetbevordering.
Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik vind dat de nadruk van de IDS wel degelijk ligt op de fokkerij en KWPN-hengsten.
Uiteraard worden de grootste sportwedstrijden genoemd in IDS, het is immers ook reclame wanneer de KWPN-paarden goede prestaties leveren op de WEG of een wereldbekerfinale winnen? Als dit niet vermeld wordt, zeggen waarschijnlijk de fokkers van deze paarden hun lidmaatschap op
Citaat:Voor zover ikweet kan dit gewoon bij alle instanties en niet persee bij het opgegeven stamboek.Ken namelijk genoeg mensen die van kwpn over gestapt waren naar nrps.