stermerries t.o.v. geboren merrieveulens 2000

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:47

petraaken schreef:
JOngens, ik denk dat we het best hierbij laten want zo te zien gaat dit eeuwig duren en heeft totaal niets meer te maken met de eigenlijke topic.

Hier ben ik het helemaal mee. Deze punten horen onder de topic:
'bloedlijnen, skelet en oorsprong' en ik zal voorzover er nog een paar vragen specifiek aan mij gericht zijn, de antwoorden in dit Topic beantwoorden

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:53

Kendra"]
[quote="Anna42 schreef:
De Nederlandse rijpaardfokkerij van amper dertig jaar stelt genetisch, met nadruk op genetisch, bijna niets voor. De genetische interval bij sportpaarden gaat verticaal en veel dieper dan hier te lande op basis van de ervaringen in de rundveehouderij werd aangenomen. De genetisch interval begint niet met of houdt met dertig jaar geleden op, maar berust op een langere zeer intensieve analyse van de ouderdieren.

Anna, ik volg de discussie met interesse en lever af en toe een bescheiden bijdrage (met de nadruk op bescheiden), aangezien het niveau af en toe behoorlijk hoog is. Bovenstaand citaat van jou stelt mij voor raadsels; en ik denk meer mensen. Ik heb er vaker over gelezen, maar nog nooit in 'gewoon' nederlands heb ik begrepen waar het nu om gaat. Dus misschien kun je een voorbeeld geven of iets uitleggen?
[/quote]

Kendra,
Als je het niet vervelend vindt, ga ik dit antwoord proberen te geven in de Topic:
"bloedlijnen, skelet en oorsprong". Deze topic heeft betrekking op Stermerries......etc

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:55

Kendra schreef:
Anna, klopt het dat jij de uitspraak: 'Fokken is gokken' een hele slechte vindt? Als ik jouw betoog zo lees, lijkt het alsof je denkt dat je door alles vast te leggen, zeer nauwkeurig kunt voorspellen wat je fokproduct wordt. Is dat zo?

Kendra,
Ook deze vraag hetzelfde laken een pak naar:
"bloedlijnen skelet en oorsprong

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:00

Jaly schreef:
Als ik Anna in zijn laatste antwoord beluister komen de toekomstige stermerries, lange voorbeenpaarden, allemaal bij Antoine De Bodt terecht.

Dus even terug naar de topic op deze manier dan maar.

Want dan kon het wel eens zo zijn ????? dat bepaalde hengsten geen HKO en andere ellende vererven. Maar is het toch misschien dat extra lang voorbeen de oorzaak, nu en in de toekomst,vooral als ik de site van Antoine De Bodt bekijk.
nl. behandeling: " anders lopen".

Het is maar hardop denken !

In een eerder gevoerde discussie was ik ineens zij/hij en werd ik door mijn man voor travestiet versleten. Nu ben ik transsexueel en is mijn man stokongelukkig!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:05

Bucephalus schreef:
Een goed gebouwd paard met de juiste hoekingen zou zowel moeten kunnen springen als dressuren. Krack C vind ik een prima dressuurpaard en zal zeer waarschijnlijk ook een goede sprong kunnen maken. Waarom niet?

Verichtingscijfers van Krack C

Aanleg 5, techniek 4, vermogen 5, geschiktheid springpaard 4

Merries die ster worden kunnen ook vrijspringen laten zien. Ondanks hun topprestaties in de dressuur zijn daar niet veel dochters van Jazz en Krack bij.

Overigens Antoine de Bodt hierbij halen garandeert zeker een eindeloze discussie, die zijn al op andere topics gevoerd.

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:12

sarabande"]
[quote="Bucephalus schreef:
Een goed gebouwd paard met de juiste hoekingen zou zowel moeten kunnen springen als dressuren. Krack C vind ik een prima dressuurpaard en zal zeer waarschijnlijk ook een goede sprong kunnen maken. Waarom niet?

Merries die ster worden kunnen ook vrijspringen laten zien. Ondanks hun topprestaties in de dressuur zijn daar niet veel dochters van Jazz en Krack bij.

Overigens Antoine de Bodt hierbij halen garandeert zeker een eindeloze discussie, die zijn al op andere topics gevoerd.
[/quote]

Overigens Antoine de Bodt hierbij halen garandeert zeker een eindeloze discussie.

Is dat een antwoord op mijn hardop denken.??

Anna:

Citaat:
In een eerder gevoerde discussie was ik ineens zij/hij en werd ik door mijn man voor travestiet versleten. Nu ben ik transsexueel en is mijn man stokongelukkig!

Sorry ik was in de war met Anne (Friesche naam,mannelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:29

Citaat:

Had je naar Amsterdam moeten komen afgelopen weekend, een groot feest voor travestieten, transsexuelen en homofielen Haha! Knipoog

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:07

Sarabande:

Citaat:

Vernam net op het nieuws dat Salinero met Anky niet naar Hickstead gaat.
i.v.m. "lichte "blesure van dit paard.

Maar ze heeft die Krack C toch nog ??
Of moet die dit weekend dekken ??

Nu wordt ze vervangen door Edward Gal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:12

Dat had ik ook al opgemerkt inhet desbetreffende topic.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:20

Pipo schreef:
Citaat:

homofiel:D Knipoog

Dat wordt mijn nu en dus gaan we samen. Laat je me voor het volgende feest tijdig de datum weten? Alvast bedankt.
Ps Ben jij er geweest? Was het leuk?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:22

Stermerries??????????

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:25

sarabande schreef:
Dat had ik ook al opgemerkt inhet desbetreffende topic.

Sorry, maar dat kun je mij echt niet wijs maken.
Ik geloof veel, zo naief ben ik wel.
Maar een selectie laten lopen voor Hickstead kom nu.

Ik vernam dat Peeters hem nog niet in het boekje heeft staan voor Athene. Maar Salinero.

Salinero zijn vader is dat geen internationaal springpaard op dit moment??
En ook nog grote prijzen wint en ook nog dekhengst is.
nl. Salerie onder Holger Wulcher o.i.d.
Laatst bijgewerkt door Jaly op 05-08-03 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:29

sarabande schreef:
Stermerries??????????

Gewoon niet meer antwoorden dan ,maar jij drijft ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:33

Jaly, de discussie over Hickstead wordt op het WD forum al besproken Knipoog.

En ja, deze discussie ging eigenlijk over merries.

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:37

Lovely schreef:
Jaly, de discussie over Hickstead wordt op het WD forum al besproken Knipoog.

En ja, deze discussie ging eigenlijk over merries.

Had ik nog niet gekeken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 08:51

Sorry, maar het niveau van deze discussie is zover gestegen dat ik het althans niet meer kan volgen.......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:55

CGJ12 schreef:
Sorry, maar het niveau van deze discussie is zover gestegen dat ik het althans niet meer kan volgen.......

Om even op het onderwerp terug te komen, hoe waren de stermerries gisteren, en welke hengsten overheersten in Drenthe????

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 09:28

De stermerries vielen me persoonlijk niet echt mee. Met name het overkampen in draf van de kopgroep was niet best.
Kampioen 3j: TOMENTOSA LE COUPIED: Ferrox Donnerhall x Roemer (charites v Vervoorn, Brakel) KWIJLBLOED..... mooi type, draf zeer correct in het achterbeen. Zeker niet spectaculair.
De als nummer 3 geplaatste Kroongraaf uit de Oludine-stam kon in beweging duidelijk meer bekoren.
De overall kampioen was een 4j: SOLINDE (Kennedy uit Tolinde stam van Ten Bosch) Zeer overtuigend model [80] met erg sterke bewegingen [81]. Als driejarige vorig jaar niet op de keuring vanwege blessure / slechte conditie.

Er was geen sprake van overheersende hengsten. Vergeet niet dat Drenthe eigenlijk geen overheersende hengsten(houders) heeft en alle hengstenkwaliteit van buiten de provincie moet worden gehaald.

Daarbij moet ik opmerking dat een flink aantal van de betere merries van buiten de provincie kwam doordat die veterinair waren doorverwezen. Meestal zijn dit beste merries die komen om geselecteerd te worden voor de NMK. De andere merries worden meestal als 4-jarige aangeboden voor het keurschap in de eigen provincie. Die hebben niet zo'n haast.

OPMERKELIJK was het feit dat alle 3-jarigen een oranje lintje kregen. Ook degene die achter de streep liepen en geen vkeur werden. ........alle deelnemers tevreden.............. Knipoog

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:33

CGJ12 schreef:
De stermerries vielen me persoonlijk niet echt mee. Met name het overkampen in draf van de kopgroep was niet best.
Kampioen 3j: TOMENTOSA LE COUPIED: Ferrox Donnerhall x Roemer (charites v Vervoorn, Brakel) KWIJLBLOED..... mooi type, draf zeer correct in het achterbeen. Zeker niet spectaculair.)

Je zou zo zeggen dat is een 'zware bok', maar die Roemer is echt een bloedtype, tijdje terug een Jazzmerrie uit de stam zien lopen, echt een rolls royce. Ben benieuwd naar de foto.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 12:36

Mooie compacte Ferro hoor. Voldoende massa, maar zeker niet zwaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:40

Caritas voorbeeld van een merrie die met iedere hengst een topper bracht OK dan! .
Er lopen 2 Partouts uit die stam op hoog niveau.
Als uit die stam een goed fokkende hengst uitkwam zou ik die graag gebruiken .
Ik wilde Kroonjuweel ook best proberen, maar die evenaart zijn moeder niet, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:40

Anna42"]
[quote="Pipo schreef:
Citaat:

homofiel:D Knipoog

Dat wordt mijn nu en dus gaan we samen. Laat je me voor het volgende feest tijdig de datum weten? Alvast bedankt.
Ps Ben jij er geweest? Was het leuk?
[/quote]

Hmm, het was erg gezellig, was samen met een andere bokker, en volgens mij ook de enige hetero's in de hele stad.

Weet niet of je er blij mee moet zijn dat het je nu gaat worden.
Maar ga gerust mee volgend jaar, het is erg leuk om mee te maken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:42

CGJ12 schreef:
Kampioen 3j: TOMENTOSA LE COUPIED: Ferrox Donnerhall x Roemer (charites v Vervoorn, Brakel) KWIJLBLOED..... mooi type, draf zeer correct in het achterbeen. Zeker niet spectaculair.

Even on/off topic (maar wel erreg leuk).
Meneer Van Doorn, de fokker/mede-eigenaar van deze merrie, fokt schapen en woont sinds enige jaren met schapen en paarden in Frankrijk. Hij handelt nog wat, oa met vrienden van ons, fam. De Vos - schapenboer/melker van beroep. Op een gegeven moment kwam via een deal de Ferro merrie naar Fam De Vos, paard moest toch maar naar de keuring hier enz.
Fam De Vos (nogmaals: schapenfokkers, pas sinds een paar jaar via de kinderen enigszins in de pony's en een enkele keer in de paarden) heeft het paard klaar gemaakt voor de keuring, zelf voorgebracht......................wordt ze KAMPIOEN BIJ DE DRIEJARIGEN!!
Geweldig toch.
(heb het paard zelf niet gezien, we kregen een nieuw paard op stal dus moest voor de driejarigen weg).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:50

Ja das pas echt klasse. Toch zou ik voor de NMK maar even een prof inhuren *LOL*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 13:52

En geloof me.......dat is die merrie wel nodig. anders kan die voor de middag weer naar huis. (objectief bedoeld)