Najaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:23

De Winningmood en de Oscar werden voorgesteld door (spring)ruiter op springzadel. Maakt mij geen fluit uit hoe ze het doen, kan net zo fijn zijn.
Maar het waren toevallig wel 2 paarden die niet hun beste dag hadden en dat misschien daardoor dat meer opviel.
De Oscar viel mij erg tegen. Heb hem in het voorjaars gezien en was er toen best over te spreken, maar hij viel mij nu erg tegen. Wat zwaarmoedig, neerwaarts en aanleuning nog steeds niet je van het.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:39

Sannah schreef:
De Winningmood en de Oscar werden voorgesteld door (spring)ruiter op springzadel. Maakt mij geen fluit uit hoe ze het doen, kan net zo fijn zijn.
Maar het waren toevallig wel 2 paarden die niet hun beste dag hadden en dat misschien daardoor dat meer opviel.
De Oscar viel mij erg tegen. Heb hem in het voorjaars gezien en was er toen best over te spreken, maar hij viel mij nu erg tegen. Wat zwaarmoedig, neerwaarts en aanleuning nog steeds niet je van het.

Ben het helemaal met je eens. Ik was er vandaag niet maar de vorige zadelpresentatie vond ik hem ook al gruwelijk tegenvallen.... :o Geen schim meer van afgelopen voorjaar. :x Jammer dat ie nu kennelijk niet is bijgetrokken.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:42

Sannah schreef:
En de Vivaldi, waarvan ik het voorbeen niet mooi uit de schouder vond komen en achter iets traag. Vond de draf beter dan de galop.

Afbeelding

Ik vind hem erg knap en een leuk vriendje voor mijn merrie!! :o

MissHIS

Re: Najaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:24

Ik vond de Oscar vorige zadelpresentatie echt goed, nu was de aanleuning minder constant. En dat hij met springzadel wordt gereden, lijkt mij echt totaal geen probleem. Het gaat om de trainbaarheid van de hengsten en die ruiter stelt ze uitstekend voor.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:29

Aan de ruiter ligt het ook niet, maar als je dan toch met een springzadel rijdt doe dan een zwarte.. En daarbij toonde de ruiter wel wat groot en voor het beeld is dat ook minder mooi.. en het zou niet uit moeten maken maar ik vind dat het wel uitmaakt.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:30

Ook ik heb vandaag even een kijkje genomen in Stegeren! :D Vond Chagall en Clapton erg aansprekende hengsten, ook de draftour van de Vivaldi sprak mij wel aan! 8-) ennnn de Uphill blijft toch ook een leuke hengst om te zien! :9

Afbeelding

Afbeelding

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:37

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:40

Kajanus schreef:
Aan de ruiter ligt het ook niet, maar als je dan toch met een springzadel rijdt doe dan een zwarte.. En daarbij toonde de ruiter wel wat groot en voor het beeld is dat ook minder mooi.. en het zou niet uit moeten maken maar ik vind dat het wel uitmaakt.

Het maakt niet uit idd, ik vind het een hele goede ruiter en dat ie zo groot is kan ie ook niks aan doen. Hij is verschrikkelijk handig en in de toekomst kunnen er nog genoeg dressuuramazones op dressuurzadel plaats nemen op die paarden. Ze laten zich zo wel goed rijden en beoordelen, en dat is het voornaamste bij dergelijke presentaties. Typisch iets voor dressuurvrouwtjes om zich daar aan te gaan ergeren :P

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:40

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:42

Bij de dressuurhengsten :? 8-)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:43

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:44

yvonnepuntnl schreef:
Bij de dressuurhengsten :? 8-)

Oh ja daar is apart topic voor? Ik zal eens zoeken :P

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:45

Niet zo grappig doen Roland :+

Die komen morgen pas *D

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:47

yvonnepuntnl schreef:
Niet zo grappig doen Roland :+

Die komen morgen pas *D

Sorrrrrrry! 8-)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:48

MissHIS schreef:
Kajanus schreef:

Het maakt niet uit idd, ik vind het een hele goede ruiter en dat ie zo groot is kan ie ook niks aan doen. Hij is verschrikkelijk handig en in de toekomst kunnen er nog genoeg dressuuramazones op dressuurzadel plaats nemen op die paarden. Ze laten zich zo wel goed rijden en beoordelen, en dat is het voornaamste bij dergelijke presentaties. Typisch iets voor dressuurvrouwtjes om zich daar aan te gaan ergeren :P

Je moet niet iedereen over 1 kam scheren ;) :D Smaken kunnen gelukkig verschillen, want zo fijn
vond ik de ruiter niet rijden. Wellicht kwam het ook wel door het feit dat de paarden die hij reed
me niets deden. Bizar overigens dat de Winningmood door is := :o

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:07

MissHIS schreef:
Kajanus schreef:

:D Inderdaad, maar volgens mij wil jij er als je op concours springen :P er ook goed uitzien dan kan je altijd zeggen het rijden ging niet lekker maar we zagen er wel goed uit ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:08

Tja dit gaat imo puur om de hengst, niet om de combinatie, plaatje oid.
dus zou mij niet uitmaken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:42

fokfanaat schreef:
Tja dit gaat imo puur om de hengst, niet om de combinatie, plaatje oid.
dus zou mij niet uitmaken.

Mij ook niet. Bovendien zie ik liever een grote vent op een springzadel op die hengsten, die ze correct rijdt, dan een mooi popperig vrouwtje op een dressuurzadel, die alles bij elkaar rukt. Ik werd namelijk niet bepaald blij van het filmpje van de dame op de Blue Hors Romanov :7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:16

God allemachtig die Daddy cool is jammie.

Iemand filmpjes genomen? Kan je een link of ze hier plaatsen?

En nog een vraagje was dit onder de eigen ruiter of zijn het ruiters van het verrichtingsonderzoek zelf?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:22

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:25

Ik ben zeer blij dat Daddy Cool eindelijk eens z'n genetisch potentieel bewijst!
Na enkele zonen in Duitsland nu mss ook een in Nederland goedgekeurd!
Nu moet ik wel zeggen dat onze jaarling leuk kan lopen, maareen afschuwelijk lelijk ding is (lompe poten, dikke buik, dunne nek en klein), terwijl die als veulen zo'n knapperd was!

En een Romanov x Donnerhall, dat kan niet slecht zijn :)
Maar zoals gezegd, op het filmpje is duiddelijk te ien dat ze hem te hard vasthoudt vanvoor, echt zonde!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:40

BloemBloem schreef:
Je moet niet iedereen over 1 kam scheren ;) :D Smaken kunnen gelukkig verschillen, want zo fijn
vond ik de ruiter niet rijden. Wellicht kwam het ook wel door het feit dat de paarden die hij reed
me niets deden. Bizar overigens dat de Winningmood door is := :o

Noem me dan 1 ding die rijtechnisch niet correct was? Dat de paarden niet je type zijn, is idd een ander verhaal. Dat kan, en dat is prima.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:20

Moderatoropmerking:
Offtopic discussie verwijderd. Mensen kunnen we het terug over de hengsten zelf hebben en het voorstellen ervan aub.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:33

Zitten toch een paar aansprekende hengsten tussen als ik naar de foto's kijk.
De JazzxDe Niro, Daddy Cool en ook de Vivaldi springen er voor mij uit.
Bedankt voor de verslagen/foto's!

Charly1989Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:37

Sorry ben een beetje laat met reageren :o
Gisteravond toen we thuis kwamen paardje op stal gezet, gegeten, gedoucht en lekker in m'n bedje gekropen.
Was versleten van 6 uren in de auto zitten ;(
* Wel even snel gekeken hoe het commentaar was :D*

@ Jannie19: Crespo bestaat inderdaad al :P Wiepke heeft die naam van ons gepiekt. Maar we wilden sowieso een andere naam verzinnen voor hem. Hoewel dat nog niet gemakkelijk is.
Suggesties??

@ Rockey: ZOals je al op de foto's had gezien denk ik heeft Eric hem niet voorgesteld maar Phillip van Ommen. Hij rijd voor de stal waar Wonderboy ook staat dus was makkelijk. Hij had er ook al meerdere keren op gezeten.

Allemaal super bedankt voor de verslagen & foto's.
Leuk dat "bijna" iedereen zo posietief is over Crespo :D..

Op naar 6 oktober :P