Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tymbalia schreef:In het dorp waar ik gewoond heb (woon er sinds 2 jaar niet meer) en waar mijn pony's staan zijn in het pinkster weekend ook 2 pony's gestolen en een hele kudde schapen. Bij degene waar ik heb leren rijden die vrouw heeft altijd de pony's buiten staan is waarschijnlijk een pasgeboren veulen meegenomen het verhaal daarvan:
Pony stond drachtig in het land (daar worden alle veulens in het land geboren meestal snachts en zien ze er de volgende dag een veulen bij lopen) en was gedekt door haar eigen appaloosa, komt 's morgens de buurjongen van een aardig stuk verderop bij haar (die jongen heeft altijd bij hun gewerkt dus weet daar ook veel van de dieren) en zegt er ligt een appaloosa veulen bij ons in de tuin, naja zegt die vrouw ik heb geen appaloosa veulen dus hun nagaan van wie dat veulen was, van niemand dus. Toen is ze naar het veulen gegaan en zag ze dat ie wel erg veel kenmerken van haar hengst had en van een merrie van haar (ze fokt al jaren met die pony's) dus terug naar huis samen met de buurjongen en het hele land doorzoeken opzoek naar de nageboorte en en pony had niet zo'n schone kont en ja hoor nageboorte gevonden, bleek dus haar veulen te zijn en dat in de zelfde nacht als dat die andere pony's die vlak bij haar huis stonden gejat zijn dus waarschijnlijk hebben ze het veulen willen jatten en kwamen ze er snel achter dat het veulen nog maar net geboren was.
T is echt een bizar verhaal
Ariebren schreef:Tymbalia schreef:In het dorp waar ik gewoond heb (woon er sinds 2 jaar niet meer) en waar mijn pony's staan zijn in het pinkster weekend ook 2 pony's gestolen en een hele kudde schapen. Bij degene waar ik heb leren rijden die vrouw heeft altijd de pony's buiten staan is waarschijnlijk een pasgeboren veulen meegenomen het verhaal daarvan:
Pony stond drachtig in het land (daar worden alle veulens in het land geboren meestal snachts en zien ze er de volgende dag een veulen bij lopen) en was gedekt door haar eigen appaloosa, komt 's morgens de buurjongen van een aardig stuk verderop bij haar (die jongen heeft altijd bij hun gewerkt dus weet daar ook veel van de dieren) en zegt er ligt een appaloosa veulen bij ons in de tuin, naja zegt die vrouw ik heb geen appaloosa veulen dus hun nagaan van wie dat veulen was, van niemand dus. Toen is ze naar het veulen gegaan en zag ze dat ie wel erg veel kenmerken van haar hengst had en van een merrie van haar (ze fokt al jaren met die pony's) dus terug naar huis samen met de buurjongen en het hele land doorzoeken opzoek naar de nageboorte en en pony had niet zo'n schone kont en ja hoor nageboorte gevonden, bleek dus haar veulen te zijn en dat in de zelfde nacht als dat die andere pony's die vlak bij haar huis stonden gejat zijn dus waarschijnlijk hebben ze het veulen willen jatten en kwamen ze er snel achter dat het veulen nog maar net geboren was.
T is echt een bizar verhaal
Vreemd verhaal,
Zijn er nu pony's gestolen tijdens de geboorte van het veulen ??
aricia schreef:Dit is gebeurt bij een vriendin van mij ,een raar verhaal maar wel echt gebeurt .
Het veulen leeft nog ,en het zou kunnen dat ie is gaan wandelen maar echt wel een enorm eind ,het blijft in iedergeval een vreemde gebeurtenis .
Zelf denk ik trouwens niet dat ie gestolen is aangezien ze dan makkelijk ook duurdere pony's daar weg hadden kunnen halen .
swaps schreef:Hoi alle tinkerbokkers,
Ik voel toch de behoefte weer dit topic te openen. Ik ben deze morgen naar het strand geweest met mijn maatje en op de terug weg stopte er naast me een donkerblauwe grote bestelbus met 3 jongens erin. Ik dacht eerst dat ze de weg wilden vragen. Het waren dus Ieren en de eerste vraag was , wijzend op mijn tink :" is he for sale, how old is he en is it a gender. Ik heb ze meteen duidelijk gemaakt dat ik "not amused " was . Ik ben meteen doorgereden. Het kenteken begon met mpv of mvp . Ik woon in de provincie zeeland dus .... Wees gewaarschuwd ze zijn nog nog steeds actief.
Bah mijn fijne strandrit is er wel wat door bedorven.