KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:51

beide oscars hoorden bij de beste 3 paarden van vandaag, mijn inziens, maar ik vond die uit macbeth net even wat beter.....

accommodatie viel me niet mee...

gehorig en onrustig, geluid en licht niet in orde en gruwelijk duur daar in dat restaurant!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:56

weule schreef:
beide oscars hoorden bij de beste 3 paarden van vandaag, mijn inziens, maar ik vond die uit macbeth net even wat beter.....

gehorig en onrustig, geluid en licht niet in orde en gruwelijk duur daar in dat restaurant!

En wie vond jij dan de derde in de top drie?

Restaurant ben ik niet geweest, maar TWEE EURO'S voor een bekertje thee (of koffie) is best prijzig. 't Is dat ik het koud had... ;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:58

Nou inderdaad..Of 7,50 euro voor een Cheeseburger??
Oh, en die warme chocolademelk met slagroom..Klein papieren bekertje, half gevuld met chocolademelk en de rest slagroom...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:05

MargreetB schreef:
weule schreef:

En wie vond jij dan de derde in de top drie?

Restaurant ben ik niet geweest, maar TWEE EURO'S voor een bekertje thee (of koffie) is best prijzig. 't Is dat ik het koud had... ;)

dan twijfel ik tussen de painted black of toch de florencio....

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:11

MargreetB schreef:
MissHIS schreef:
14 door uit 36. Opvallendste hengsten Oscar x Corleone (uit Macbeth) en Painted Black x Crosby.

:j
Persoonlijk zie ik de Oscar x Flemmingh liever dan die uit Macbeth.
En de Gribaldi x Houston overtuigde ook wel!

Grote koude gehorige hal en geen sfeer, stallen en keuringsbaan onder één dak.
De hengsten lieten zich ondanks dat wel goed zien.
Een aantal erg grote vroegrijpe hengsten, ook de bovengenoemde 2 van MissHis
De gribaldi beweegt sterk maar was erg vet, lijkt daardoor compact gebouwd.
De Florencio x Jet Set sprak mij wel aan.
Er waren meer hengsten in overconditie, vooral in de laatste groep.
De kampioenen waren er nog niet bij

en de :9k :$

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:14

misterA schreef:
Een aantal erg grote vroegrijpe hengsten, ook de bovengenoemde 2 van MissHis
De gribaldi beweegt sterk maar was erg vet, lijkt daardoor compact gebouwd.

Was de Florencio x Jetset wel voldoende langgelijnd?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:19

Heeft er toevallig iemand foto's gemaakt. Kon jammer genoeg niet naar Assen komen, maar ben ondertussen wel heel erg benieuwd!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:19

jacob melissen....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:20

Die zit vast niet op bokt :D

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:46

Misschien gluurt Jacob stiekem mee. Voor het eerst trouwens dat ik hem bij een eerste bezichtiging foto's zie maken.

De beteren van vandaag: de Florencio x Jet Set en de Oscar Flemmingh. Over het algemeen vond ik de groep van vandaag zeer matig.
Accommodatie was vreselijk en professionaliteit was ver te zoeken; rumoerig, klein, donker, slecht verlicht ( bij het straatje liepen de paarden een donker gat in). Kleine tribune, koud, slecht geluid, verlichting ging constant uit (stoppen sloegen door). Twee groepen moeten kijken waarbij de verlichting boven de lange zijde uit was. Kortom uitermate teleurstellend.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:35

Een foto van de Florencio, niet zo'n best moment maar heb maar heel weinig foto's gemaakt:
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:53

Nou we zullen niet veel foto's moeten verwachten vrees ik als de hal zo slecht verlicht was. Die Florencio bevalt me wel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:45

Met steunpilaar..waar is de zweef ?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:18

amaze schreef:
misterA schreef:

Was de Florencio x Jetset wel voldoende langgelijnd?

en hier is het antwoord! :D

Afbeelding

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:40

Was de bonte oscar er niet bij? Iemand die gezien?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:42

Ik heb 1 bonte gezien...Die was niet door.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:50

Galupy schreef:
Was de bonte oscar er niet bij? Iemand die gezien?

De bonte Oscar van Norel, Ik heb hem gezien..... ik was samen met zijn fokker daar.

De bonte was helaas niet door, functioneel bewegen, goed achterbeen, echter te compact (niet langgelijnd) en te hellende croupe (commentaar HK commissie).

Ik zal zo in mijn pauze hier een verslagje plaatsen van mijn bevindingen van gisteren...zowel van de paarden, accomodatie alsmede het restaurant ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:51

dat goede achterbeen van die bonte vond ik nogal tegenvallen hoor, in galop tamelijk recht en weinig ondergebracht...in draf ook niet denderend. had idd een erg hellende croupe en wat tamelijk beknopt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:26

Paarden: Van de 14 aangewezen hengsten had ik er 11 door op mijn lijst staan, wat dat betreft ben ik het eens met de beoordeling keuze van de HK comissie!
Ik vond het ook goed dat ze de dieren de tijd/kans gaven om zich te laten zien (als er spanning was in de kooi). Ik heb dit andere jaren wel eens anders gezien....

Over het algemeen veel fijne paarden gezien, met mi maar 1 met kop en schouders boven de rest uit: de Oscar x Corleone uit Macbeth. Zowel qua type, uitstraling als kwaliteit een compleet paard.
Overigens heeft Norel er nog 12 voor de boeg, waarvan ook nog 1 hele aparte (ik heb hem gisteren gesproken, deze schijnt beter te zijn als de Oscar Corleone)

De beteren van vandaag (mijn volgorde en notities):
De Oscar x Corleone (zie toelichting hierboven)
De Florencio x Jet Set (heel apart bewegen in draf, vlug in de benen, zeer lichtvoetig, extra galop, maar qua uitstraling absoluut geen vaderdier)
Painted Black x Crosby (Heel makkelijk en fijn bewegen, goede draf, goede galop, maar mi wel een PB manier van bewegen mn van achteren, dus wel voor de liefhebbers)
Oscar x Flemmingh (Goed stappen, goede draf, goede galop, mooi dier extra uitstraling mn de halslengte en zeer mooi koppie, had wat mij betreft iets hoogbeniger mogen zijn)
Gribaldi x Houston (Goede stap, extra draven, goed galopperen, idd overconditie, had wat luxer mogen zijn, geen vaderdier)
Sandreo x Zeoliet(Goed stappen, goede draf, goede galop, mooi type met uitstraling)
Lord Leatherdale x Negro (Goed stappen, goede draf, goede galop)
Johnson x Sultan (Goede draf, galop minder, mooi type)

De volgende paarden hadden wat mij betreft niet door gemogen.
446 (Dutch Dormello x Zeoliet) : wat een schaatser. kwam wel van de grond in draf, maar ging gruwelijk wijd., stap was matig , galop was goed.
497 (Lauries Crusador x Donnerhall) Kon mi niet goed genoeg draven en galloperen, in alles zeer vlak en lang, qua type kon hij mij ook niet bekoren.
554 (San Schufro) x Rohdiamant) Beetje hetzelfde verhaal als de Lauries Crusador, het zal mij ook niet verbazen als ze die 2 puur om het "vreemd" bloed hebben door laten gaan naar de tweede.

Note: Ik vond het Duitse bloed zowiezo niet je van het, de meeste waren te traag en achter de massa (maar dit gegeven feit is de meeste niet vreemd)
Het zijn meer type verbeteraars, de Rohdiamant x Sunny Boy was bv een plaatje om te zien.......maar lopen als een dweil!

Restaurant: Prijzen vond ik meevallen, de baguettes waren igg groot genoeg en goed belegd, alleen dat stuk Turks brood met gehaktbal en de kop erwtensoep waren zeer aan de prijs € 5,- voor een kop erwtensoep 8)7
Service was wel snel en goed, ondanks dat het erg druk was tussen de middagpauze.

Wat dat betreft mis ik Ermelo wel, de sfeer en de broodjes warme worst, broodjes beenham en soep . de prijzen waren daar ook een stuk schappelijker ;-)

Accomodatie: onderstaande quote zijn ook mijn bevindingen.....niets meer aan toe te voegen ;-)
Citaat:
Accommodatie was vreselijk en professionaliteit was ver te zoeken; rumoerig, klein, donker, slecht verlicht ( bij het straatje liepen de paarden een donker gat in). Kleine tribune, koud, slecht geluid, verlichting ging constant uit (stoppen sloegen door). Twee groepen moeten kijken waarbij de verlichting boven de lange zijde uit was. Kortom uitermate teleurstellend.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:49

weule schreef:
dat goede achterbeen van die bonte vond ik nogal tegenvallen hoor, in galop tamelijk recht en weinig ondergebracht...in draf ook niet denderend. had idd een erg hellende croupe en wat tamelijk beknopt.

Het was ook terecht dat hij niet door was, maar dat was het commentaar van de commissie ;-)

Er stond bij mij het woord helaas, omdat ik met de fokker daar was (je hoopt als fokker toch dat je fokproduct door mag)
Overigens deelde zowel ik als de fokker de mening van de commissie.

Volgens Norel zou het een twijffel zijn, functioneel bewegen maar geen topper, gezien zijn kleur en op grond van de moederlijn zou hij het voordeel van de twijfel kunnen krijgen.
Was hij wel doorgegaan dan was hij toch gestrand in de 2e en verkocht via de Select Sale (daar was Norel al voor benaderd).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:02

@ listiglistje (ff kijken of ik je naam goed schrijf) :D
heb je v. norel ook over een uphill x goodtimes horen praten?? ik wil nl heeel graag weten hoe die het gaat doen (is van m n werk uit een merrie die ik gereden heb) maar ik kan helaas volgende week niet naar assen :( ben er zaterdags wel in deurne dus dan neem ik m n pen en papier mee :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:15

listiglistje schreef:
Was hij wel doorgegaan dan was hij toch gestrand in de 2e en verkocht via de Select Sale (daar was Norel al voor benaderd).

of voor het nrps ofzo, denk dat er zat animo is voor zo'n hengst.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:30

essiesilly schreef:
@ listiglistje (ff kijken of ik je naam goed schrijf) :D
heb je v. norel ook over een uphill x goodtimes horen praten?? ik wil nl heeel graag weten hoe die het gaat doen (is van m n werk uit een merrie die ik gereden heb) maar ik kan helaas volgende week niet naar assen :( ben er zaterdags wel in deurne dus dan neem ik m n pen en papier mee :D

Nee... ik heb ze niet alle 15 doorgenomen met hem, alleen de 3 Oscars van gisteren ;-)

Het is idd wel handig als iedereen een klein verslagje hier neer zet....kunnen we allles op de voet volgen :list:

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:00

Heeft er ook iemand foto's van de Gribaldi x Houston? Daar was ik wel benieuwd naar.

Afgelopen zaterdag ben ik nog naar de Nieuwe Heuvel geweest voor het bekijken van de nakomeling van mijn merrie, de Paddox x Havidoff. Ook heb ik nog de Paddox x Gribaldi gezien. Die komt uit een zus van mijn merrie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:04

marianna schreef:
Heeft er ook iemand foto's van de Gribaldi x Houston? Daar was ik wel benieuwd naar.

Op www.melissen.net staan alle foto's van gisteren (onder recente evenementen/ HK Assen)