Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:05

Margreet, ik heb even 2 filmpjes
van je gepikt :o :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:47

De United x Jazz valt mij behoorlijk tegen, kan me weinig bekoren, heeft alleen wel een fijn actief achterbeen.
De UB40 vind ik een fijn sportpaard maar ik snap dat ze hem niet genomen hebben. Hij is net niet electrisch en snel genoeg, blijft iets duwerig en het achterbeen komt wat na.
De Johnson vind ik ook niet veel aan eerlijk gezegd.
Florencio vind ik wel een fijn dier, ben benieuwd hoe die zich ontwikkeld, prachtig model in ieder geval.
De Uptown krijgt ook het voordeel van de twijfel, prachtig front en zelfhouding, veel tact maar achterbeen mag mooier aantreden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:56

Ben ik dan de enige die denkt: goh, nóg meer donkerbruine :o ? Het lijkt bijna of ze erop uitgekozen worden: zo donker mogelijk met zo min mogelijk wit...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:58

Anoukie schreef:
Ben ik dan de enige die denkt: goh, nóg meer donkerbruine :o ? Het lijkt bijna of ze erop uitgekozen worden: zo donker mogelijk met zo min mogelijk wit...

Ik heb ook vossen gezien hoor en zwarten.... :+
Maarre.... Janderegelaar zal het met me eens zijn dat we ook wel weer eens een leuke bonte kunnen gebruiken toch??? ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:58

Voor je het weet gaan we nog allemaal op kleur fokken ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:01

Of een mooie schimmel :D. Nee serieus, ik weet ook wel dat vos commercieel gezien niet de beste kleur is (of bont ;) ).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:02

liliputter schreef:
Voor je het weet gaan we nog allemaal op kleur fokken ;)

Ach misschien over een aantal jaren een Jazz x Special D x Samber. :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:03

Ga je nu zeggen dat je met Jazz gaat dekken? :D Hebben we er in elk geval weer een vos bij ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:03

Anoukie schreef:
Of een mooie schimmel :D. Nee serieus, ik weet ook wel dat vos commercieel gezien niet de beste kleur is (of bont ;) ).

Inmiddels kan je je daar flink in vergissen. Bont is echt megacommercieel. Maar dan wel sportgefokte bonten met goede bewegingen en exterieur. Geen tinkers dus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:04

liliputter schreef:
Ga je nu zeggen dat je met Jazz gaat dekken? :D Hebben we er in elk geval weer een vos bij ;)

Nee hoor, 50% kans. Kan ook een bonte worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:05

Zijn er de laatste jaren (naast Velazquez) eigenlijk nog wel schimmels goedgekeurd bij de dressuurhengsten? :=

De Lingh x Ferro spreekt mij ook het meeste aan :j

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:07

Ik pleit voor een retegoeie appelschimmel :j :D.

Suzanne, dat geloof ik best hoor :j. Ik hou ook wel van bont, als ze maar niet te veel wit hebben :D.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:08

Misschien heeft Janderegelaar wel een leuke bonte hengst staan ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:19

liliputter schreef:
Misschien heeft Janderegelaar wel een leuke bonte hengst staan ;)

Ja wie weet. Gaan we samen met 2 bonten naar de hengstenkeuring. ;)
Even wat kleur binnenbrengen daar. :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:15

Margreet, bedankt voor de filmpjes!

Vind de Johnson wel mooier geworden hoor, veel meer front gekregen, was eerst helemaal zo'n iel menneke. Verder niet echt spectaculair, jammer dat hij zich niet wat meer wil ontspannen en wat lengte neemt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:41

Moderatoropmerking:
Kunnen we het terug over het verrichtingsonderzoek hebben. Toekomstige hengsten en hun interessante kleur etc graag in een ander topic.

da_vinci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:23

_San87_ schreef:
Heeft iemand ook informatie over de springpaarden? Ik ben met name benieuwd naar de verrichtingen van Belmondro (Up to date x Cavalier).

Weinig reactie over de springers, dat is wel jammer.

Heb de Up to date woensdag niet gezien. Vorige keer wel. Sprong goed, heel mooi type, simpele draf goeie galop.

Snap zelf eigenlijk niet waarom de Cantos en de Padinus eruit zijn tov sommige andere hengsten die wel door mogen.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:47

ik had kim even niet herkend.shame on me!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:02

Suzanne F. schreef:
De United x Jazz valt mij behoorlijk tegen, kan me weinig bekoren, heeft alleen wel een fijn actief achterbeen.
De UB40 vind ik een fijn sportpaard maar ik snap dat ze hem niet genomen hebben. Hij is net niet electrisch en snel genoeg, blijft iets duwerig en het achterbeen komt wat na.
De Johnson vind ik ook niet veel aan eerlijk gezegd.
Florencio vind ik wel een fijn dier, ben benieuwd hoe die zich ontwikkeld, prachtig model in ieder geval.
De Uptown krijgt ook het voordeel van de twijfel, prachtig front en zelfhouding, veel tact maar achterbeen mag mooier aantreden.

Maar zou dat niet nog kunnen verbeteren dan? ( :o sorry, ik probeer te leren..) Als ze de Johnson door laten en de Uptown ook (wat ik van de laatste overigens wel begrijp) dan zouden deze toch op zich nog best kunnen worden toegelaten. (Wat ik al eerder schreef: naar huis sturen kan altijd nog)

Suzanne (e.a.) wat vind jij eigenlijk van het achterbeen van Bordeaux? Ik vraag me dus af of het aan de 'slapte' ligt (en dus nog zal verbeteren), of dat het in de techniek zit en dat ie nou eenmaal zo loopt.. (ben zeer benieuwd hoe deze het verder zal doen!)

(De andere UB40 is in de maak, evenals nog één van de Johnson)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:18

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:17

janderegelaa schreef:
Bordeaux zijn natuurlijke gangen zijn beslist niet wijd. Kijk hier maar: http://www.youtube.com/watch?v=wDvirBB2BtU

Dat kan ik vanaf dit filmpje niet beoordelen, omdat hij hier niet op het rechte stuk recht van achter te zien is. (En ik was er toen niet live bij.)
Je ziet hem hier alleen in de hoeken recht van achter (of voor), maar afgelopen week liep hij in de bochten óók niet wijd. Op de rechte stukken daarentegen wél, terwijl er vanaf de zijkant (zowel op jouw link als op mijn filmpje) niets raars te zien is.. Je moet hem daarvoor dus echt recht van achter op de lange zijde bekijken.
In die paar passen stap die op dit filmpje te zien zijn vertoont hij overigens wel dezelfde 'kromme' (achter)beenzetting als afgelopen week.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:22

De UB40 x Krack:
N.b. Op het moment van dit filmpje was hij pas nét in de baan. Toen de joligheid er vanaf was werd hij veel rustiger in de beweging en beter in balans. (Maar toch een indruk..)

Baron (Johnson x Sultan) voordat hij wat losser werd gelaten..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:23

leuk Margreet, wou net naar bed gaan maar ga de Johnson toch nog even afwachten ;)

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:35

Nou, nog maar een paar minuten... :D

(Graag gedaan trouwens, voor iedereen die me bedankt..)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:56

Hij heeft wel power en ruimte in zijn galop hoor, ook genoeg ruimte in zijn andere gangen. Maar wordt idd wat vastgehouden van voor, lijkt zelfs een beetje heet daardoor te worden. Maarja heeft destijds aan de longe ook even geduurt die bloedkikker te laten ontspannen... Ben benieuwd of hij zich genoeg gaat kunnen verzamelen en dan wat meer op de achterhand gaat. Vind de lichaams verhouding voor/achter nog uit ballans.