Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ik zat zelf ook te denken aan een hengst die 50% of meer volbloed heeft maar ik krijg daar vaak de opmerking over dat dat geen goede combi zou zijn met het karakter van de merrie
anneliesdj schreef:@ Karenn; ik ben het niet helemaal met je eens wbt je laatste regels, zowel bij springen als dressuur kun je ver komen op karakter alleen en met alleen talent kom je nergens.
wel karakter, ze moest en ze zou erover en helemaal in de cross, vanaf de eerste keer ging ze foutloos rond en ik heb nooit een oefencross gereden
anneliesdj schreef:Karennnn; ik kan je ook het tegendeel noemen; ik heb een volbloedje van 1,54 gereden, in het M springen gereden en L sgw waar ze won van een heel veld kijkerige KWPN'ers. Hoger heb ik niet kunnen komen omdat ik toen zwanger was maar ze zou zeker wel in het Z kunnen komen.
Talent;wel karakter, ze moest en ze zou erover en helemaal in de cross, vanaf de eerste keer ging ze foutloos rond en ik heb nooit een oefencross gereden
anneliesdj schreef:Wbt de rest ben ik het met je eens hoor, maar dat er zo weinig dressuurpaarden meedoen in 't springen ligt er wss ook aan dat de ruiters dat niet willen/durven.
Citaat:De crises heeft wel positief voor een ding gezorgd er word eindelijk minder gefokt met paarden die eigenlijk geen fokmateriaal zijn dwz met merries met gebreken dan bedoel ik lichamelijk. Zag dat in mijn omgeving ook vaak paarden met bemerkingen waar dan nog mee gefokt werd dat vind ik een slechte zaak
sarabande schreef:Nee ik heb me daar de laatste jaren niet zo in verdiept, het volbloed uit Duitsland dat ik gebruikt heb zal intussen niet meer leven.
Wellicht is er iemand die meer op de hoogte is of anders kijk welke Volbloeden het bijvoorbeeld op dit moment goed doen in Holstein.
Maar een oudere hengst met zoveel volbloed als Cardento lijkt me ook een goede keuze
geeft geweldig fijn karakter! sarabande schreef:Durven is vaak niet aan de orde.
Karennnn schreef:Ik begrijp wel wat je wil zeggen met dat durven. Maar je kan het ook anders bekijken. Er zijn veel dressuurmensen (dus ook bange) die een springpaard kopen omdat ze er talent inzien voor het springen. Er zijn weinig 'springmensen' die een dressuurpaard kopen omdat ze er talent inzien.
Voor diegene die al wat ouder zijn, kan dit inderdaad liggen aan het feit dat dressuurruiters hun paard de kans niet geven om zich te laten zien in het springen. Maar wanneer men een veulen tot 3-4jarig paard gaat bekijken (soms nog niet onder het zadel) gaat een springruiter niet naar een dressuurafstamming kijken en menig dressuurruiter wel naar een springafstamming.
anneliesdj schreef:Maar zou dat niet uit ervaring komen?
De ervaring dat dressuurpaarden in het algemeen niet verder komen dan B of L?
En het is ook nogal logisch, als je een paard verkoopt, foto's op internet zet, mss filmpje wat dan ook dan gaat het altijd over de draf en galop. Foto's maken van het springen doe je alleen als je een paard wilt verkopen als springpaard.
Maar een springpaard moet ook bij de hindernis komen en dat doet ie in draf of galop. Dus of je nu een dressuur of springpaard zoekt, die draf en galop zie je zowieso, maar als je een springpaard zoekt ga je al snel af op foto's of teksten bij de advertentie en dan heb je het dus over paarden die verkocht worden als springpaard. Want als er bij een paard met dressuurafstamming niets vermeld staat over het springen dan zal het ook wel niks zijn toch?
bij ons gaan de meeste paarden zonder peesbeschermers iedere dag naar buiten en zelfs goedgekeurde hengst gaat naar buiten zonder alle poespas
en rijden ook zonder peesbeschermers... weet je wel HOE WARM dat onder bandages enzo word! dus zo miepig zijn wij niet haha maar idd daar zijn wij waarsch. wel een uitzondering